Otsikko: Junamatkustaja Sm1:n ohjaamoon Kirjoitti: Jouni Nousiainen - Maaliskuu 18, 2010, 14:42:24 http://www.vartti.fi/artikkeli/c84dd809-10c1-4c37-9285-9c06a4746498
Otsikko: Vs: Junamatkustaja Sm4:n ohjaamoon Kirjoitti: Kimmo Säteri - Maaliskuu 18, 2010, 15:56:03 Kuvan perusteella taitaa kyseessä kuitenkin olla Sm1?
Otsikko: Vs: Junamatkustaja Sm1:n ohjaamoon Kirjoitti: Jouni Nousiainen - Maaliskuu 18, 2010, 16:06:28 Kiitos huomiosta, korjattu!
Otsikko: Vs: Junamatkustaja Sm1:n ohjaamoon Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 18, 2010, 16:30:12 Sanomalehti Vartti unohtaa tässä sensaatiouutisessaan kertoa mm. sen, että vielä muutama vuosi sitten mihin tahansa ohjaamoon pääsi lankarullalla tai kuusiokoloavaimella...
Otsikko: Vs: Junamatkustaja Sm1:n ohjaamoon Kirjoitti: Dennis Rolin - Maaliskuu 18, 2010, 20:42:08 Vastaava tilanne osui kohdalleni junan lähtiessä Kirkkonummen asemalta joskus marras- /joulukuussa viime vuonna. En muista oliko kyseessä Sm1 vai Sm2. Tässä tapauksessa lipunmyyjä kuitenkin huomasi auki olevan oven aika nopeasti lähdön jälkeen ja kävi sulkemassa sitä.
Otsikko: Vs: Junamatkustaja Sm1:n ohjaamoon Kirjoitti: Ari Palin - Maaliskuu 18, 2010, 21:20:30 Paljon useammin kuin ohjaamojen ovet, auki jäävät Sm1- ja Sm2-junien moottori- ja liitevaunun väliset ovet. Arviolta 20-30% matkustajista jättää ne vaunusta toiseen siirtyessään auki. Ihmettelinkin Sm1-saneerausten yhteydessä, miksei niihin asennettu IC-junista tuttuja sähkötoimisia liukuovia vaan Sm2:sta tutut manuaalikäyttöiset ovet. Nuoremmille harrastajille kerrottakoon, että ennen saneerausta Sm1:ssä oli vaunun päässä manuaalinen liukuovi, joka oli normaalitilanteessa aina auki. Vaunujen väliköstä kantautuvalta melulta suojasi lisänä ollut heiluriovi, samanlainen kuin on eteisten ja matkustajaosastojen välissä.
|