Otsikko: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön Kirjoitti: Hannu Lehikoinen - Huhtikuu 30, 2010, 11:28:06 Etelä-Seinäjoen ja Seinäjoen aseman välinen kaksoisraide on vihdoin otettu liikenteelle. Ensimmäinen raidetta käyttänyt normaaliliikenteen juna oli eilinen (29.4.2010) 450 vetäjänään 2739.
Otsikko: Vs: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön Kirjoitti: Arttu Uusitalo - Huhtikuu 30, 2010, 12:15:44 No vihdoin.
Otsikko: Vs: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön Kirjoitti: Harri Junttila - Huhtikuu 30, 2010, 13:10:03 Nurmossa alkaa ilmeisesti alikäytävän paalutustyöt ja kaksoisraiteen rakennus, siellä oli käyty radan lähellä olevat talot tarkistamassa että onko niissä halkeamia tai vaurioita ja sitten töiden valmistuttua uusi tarkistus...
Otsikko: Vs: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Toukokuu 01, 2010, 08:14:39 Eilinen Itä-Savo -lehti tiesi kertoa, että esteenä perusparannetun Savonlinna-Huutokoski radan käytölle on ollut alhainen sn, vain 50 km/h! Erikoista, sillä ratahan koeajettiin nopeuteen sn 120 km/h:
Lainaus www.isovaalee.info/vuosi2009.html 2822 veturina mittausjunassa 16.9.2009 Joensuun veturi 2822 oli 14.-16.9. veturina Savonlinnan ja Huutokosken välisen radan mittauskokeissa. Puukaupan edistämiseksi kunnostettu rata sai testeissä hyvät arvosanat, ja sen nopeus nostetaan 120 kilometriin tunnissa. Mittausajot tehtiin 15.-16.9. niin, että koejuna ajoi 70 kilometrin osuuden kumpanakin päivänä neljä kertaa edestakaisin eri nopeuksilla. Suurin nopeus oli 132 kilometriä tunnissa, eli radan suurin sallittu nopeus ylitettynä kymmenellä prosentilla. Otsikko: Vs: Etelä-Seinäjoki-Seinäjoki kaksari käyttöön Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Toukokuu 01, 2010, 10:18:12 Eilinen Itä-Savo -lehti tiesi kertoa, että esteenä perusparannetun Savonlinna-Huutokoski radan käytölle on ollut alhainen sn, vain 50 km/h! Erikoista, sillä ratahan koeajettiin nopeuteen sn 120 km/h. Tuossa ei jokin täsmää, sillä Rataverkon kuvauksen mukaan rataosa kuuluu päällysrakenneluokkaan C ja Sn on 80. Muistaakseni tuo kahdeksankympin rajoitus perusteltiin sillä, että rataosalla olisi vain tavaraliikennettä. Ilmeisesti tuolla on kuitenkin sen verran paljon vaarallisia tasoristeyksiä, että niiden on kohdalla on alhaisempia nopeusrajoituksia? |