Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Olavi Huotari - Kesäkuu 02, 2010, 13:13:51



Otsikko: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Olavi Huotari - Kesäkuu 02, 2010, 13:13:51
Kajaanin ratapihalla seisoo kaksi uutta Edm -vaunua ja oletettavasti ne matkaavat IC78:ssa Helsinkiin.


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Jussi Liimatta - Kesäkuu 02, 2010, 15:56:06
Ok, Mäntsälässä nuo näkisi siinä tapauksessa...hmm. Varmistuksia kaipaisi...


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Pauli Kyllönen - Kesäkuu 02, 2010, 16:43:21
Kajaanissa on vaunujen odottelua ollut, joten siitä pääteltävissä että tulevat alas.


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Olavi Huotari - Kesäkuu 02, 2010, 17:35:15
IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Tunnus poistettu - Kesäkuu 02, 2010, 17:39:09
Mites on, eikö uusilla vaunuilla ajeta minkäänlaisia (nopeus)koeajoja valmistumisen jälkeen? Eli vaunut voidaan liittää kaupalliseen junan suoraan pakasta vedettyinä?


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: V.V - Kesäkuu 02, 2010, 18:12:49
IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.
Toivottavasti kuvasit!  :)


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Olavi Huotari - Kesäkuu 02, 2010, 18:25:20
IC78  lähti hieman myöhässä ja Edm:t heti ensimmäisinä.
Toivottavasti kuvasit!  :)

Toki sentään muutaman kuvan räppäsin. Muitakin kuvaajia lienee vaunuja kuvannut joten odotellaan ne ensin :)


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Kesäkuu 02, 2010, 20:12:51
Mikon kysymykseen: Minustakin olisi kiva tietää mikä on nykyinen vastaanottokoeajosääntö, kun olen siitä autuaan tietämätön. Vanhan 50-luvun käytännön mukaan matka Otanmäeltä Kajaaniin taitaisi olla riittävän pitkä vaunukalustolle. Vetureillekin riitti 2x40km (tyhjänä ja kuormassa).


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Tunnus poistettu - Kesäkuu 02, 2010, 20:53:40
Järkeiltiin tässä tänään parin kaverin kanssa vastaus tähän kysymykseen: jos kalusto on tyyppihyväksyttyä, kuten Edm:t ovat, ei tyyppihyväksynnän jälkeen jokaisella vaunuyksilöllä ole tarvetta ajaa 30.000 kilometrin koeajoja ja miksi olisikaan? Eihän Volvon tehtaalta tulleella 65.000 S60:lla ajeta kuin kilometri, eli tehtaalta autojenkuljetusrekkaan. Toinen harrastajakollega vertasi asiaa esim. Ilmalan telinvaihtoihin vaunuissa; uudet telit alle ja vaunu liikenteeseen.

Kokonaan eri juttu on sitten kokonaan uuden vaunusarjan liikenteeseen tulo, silloinhan haetaan sille tarvittavat liput ja laput. Mitenköhän aikoinaan meni sileäkattoisten ja uuden sarjan Eitien tyyppihyväksynnät? Littera oli toki sama, mutta tekniikka erilainen. Sama juttu esim. Ed-, Edfs- ja Edb-, jotka eroavat keskenään toisistaan. Tämä on täysin turhaa nippelitietoa, mutta jossain määrin kiinnostavaa.


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Jaakko Tuominen - Kesäkuu 02, 2010, 23:10:39
Lahdessa näkyi miehitys vaunuissa joten ainakin tarkkailivat vaunujen käyttäytymistä.


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: V.V - Kesäkuu 03, 2010, 12:49:07
Koska näitä voisi odottaa tulevan liikenteeseen ja mihin yöjunaan näitä vaunuja tulee? Viikonloppuna? Tänään?  Varmaan johonkin tällä hetkellä sinisillä makuuvaunuilla kulkeviin juniin. Onkos kellään sisäpiirintietoa  :)


Otsikko: Vs: Edm 28521+28522
Kirjoitti: Otto Tuomainen - Kesäkuu 23, 2010, 22:06:29
Tänään junassa IC78 Edm 28523.