Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Jape Ruotsalainen - Heinäkuu 15, 2010, 18:12:42



Otsikko: Sr1 vaihtotöissä Lna:ssa
Kirjoitti: Jape Ruotsalainen - Heinäkuu 15, 2010, 18:12:42
Tänä aamuna oli Sr1 vaihtotöissä Lapinlahdella. Otti täydet puuvaunut vitoselta ja lykkäsi tyhjät tilalle. Enpä ole ennen Lna:ssa nähnyt sähköveturia niissä hommissa.


Otsikko: Vs: Sr1 vaihtotöissä Lna:ssa
Kirjoitti: Marko Vornanen - Heinäkuu 15, 2010, 19:47:11
Eikös se 5 tie (raide) ole vain osittain sähköistetty? On pitänyt jo aiemmin miettiä mihin roikan jättää, että nouto sähkärillä onnistuu.


Otsikko: Vs: Sr1 vaihtotöissä Lna:ssa
Kirjoitti: Jukka P. T. Ruuskanen - Heinäkuu 15, 2010, 20:22:35
Eikös se 5 tie (raide) ole vain osittain sähköistetty? On pitänyt jo aiemmin miettiä mihin roikan jättää, että nouto sähkärillä onnistuu.

Näinpä, jottei tapahtuisi samoin kuin Haukivuorella 90-luvulla. Dr13:lla tehdyt vaihtotyöt ajateltiin hoidettavan Sr1:llä, mutta vaunut olivatkin liian kaukana ajolangan alta ja niinpä yhden Kaalihäkin virroitin lipesi langan alta hajoten. Dr13 laitettiin takaisin hoitamaan ko. JK-junan työt...


Otsikko: Vs: Sr1 vaihtotöissä Lna:ssa
Kirjoitti: Jape Ruotsalainen - Heinäkuu 16, 2010, 10:32:09
Eikös se 5 tie (raide) ole vain osittain sähköistetty? On pitänyt jo aiemmin miettiä mihin roikan jättää, että nouto sähkärillä onnistuu.

Ei nelosella eikä vitosella ole ollenkaan sähköjä. Susi noukki ensin täydet vaunut tyhjävaunuletka perässään eli ylettyi niihin hyvin. Tyhjät vaunut raiteelle vietiin siten, ettei veturin tarvinnut käydä vitosella asti, vaan letka katkaistiin noin kahdeksannen(?) vaunun kohdalta. Tyhjiä vaunuja jäi siis mukaan vietäväksikin.