Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Teijo Lyijynen - Heinäkuu 20, 2010, 07:59:22



Otsikko: Pori-Kankaanpää -resiinareitin kunto?
Kirjoitti: Teijo Lyijynen - Heinäkuu 20, 2010, 07:59:22
Onko kukaan käynyt tänä kesänä ajelemassa resiinalla Porin ja Kankaanpään väliä? Haittaavatko pusikot resiinalla ajoa vai onko siellä käyty raivaamassa?

Jostain luin, että vielä viime syksynä osalla matkaa olisi ollut melkoisen sankkaakin lepikkoa raiteilla, mutta raivaus olisi ollut suunnitteilla. Mites on?


Otsikko: Vs: Pori-Kankaanpää -resiinareitin kunto?
Kirjoitti: Teijo Lyijynen - Elokuu 20, 2010, 10:07:18
Itse itselleni vastaten: Ajelin resiinalla Kankaanpäästä Poriin. Rata oli todella hyvässä kunnossa. 20-30 vuoden aikana radan viereen on tietysti lepikkoa kasvanut, mutta itse radalta pöheikkö on raivattu pois ja resiinointi on täysin mahdollista. Maisemia ei matkan varrella kovinkaan paljon voi ihailla. Ymmärrän ihan täysin, ettei ole resursseja pitää käyttämättömän radan vartta puhtaana.

Hirveästi en rautateistä ymmärrä, mutta mielestäni rata on yleisesti niin hyvässä kunnossa, että sillä voisi muutamien pienten korjausten jälkeen ajaa jopa hiljaa kulkevaa museoliikennettä. Rata Kankaanpäästä Haapamäelle asti lienee samankuntoista. Väliltä lienee pari siltaa poistettu.

Pori-Haapamäki -radan ottaminen museoliikennekäyttöön olisi vuosisadan kulttuuriteko!


Otsikko: Vs: Pori-Kankaanpää -resiinareitin kunto?
Kirjoitti: Janne Ridanpää - Elokuu 20, 2010, 11:13:59
Kyllä siellä paikka paikoin on mielestäni penkkasortumia ym. kivaa - ja pölkkyjähän ei ole luonnollisesti vaihdettu puskarata-aikana. Turvallinen museoliikenne rataosalla vaatisi remontteja ja rahaa.