Otsikko: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Timo Salminen - Heinäkuu 28, 2010, 07:43:33 Tämänaamuisen Aamupostin tietojen mukaan Riihimäen asematunneleiden liukkaat lattialaatat vaihdetaan karheapintaisiin loka - marraskuussa. Laatat vaihdetaan sekä laitureille johtavassa vanhassa tunnelissa, joka kuuluu Liikennevirastolle, että Peltosaaren tunnelissa, joka on Riihimäen kaupungin aluetta. Remontin kustannusarvio on noin 100 000 euroa.
Nykyiset sileäpintaiset laatat asennettiin muutama vuosi sitten tunnelien remontin yhteydessä ja niiden ongelmat paljastuivat heti talven tultua. Tunneleissa on sattunut useita liukastumisonnettomuuksia. Liukkautta on yritetty torjua matoilla, ja viime talvena tunnelien seiniin kiinnitettiin liukkaudesta varoittavat kilvet. Otsikko: Vs: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Heinäkuu 28, 2010, 23:55:18 Vihdoinkin! Esimerkki siitä, kun arkkitehdin työtä ei kukaan uskalla kritisoida ennen rakentamista. Toinen ammattikunta lääkäreiden lisäksi, joka koskaan ei tunnusta tekevänsä virheitä. Paljonkohan maksetaan korvauksia Kuukkelissakin mokansa tunnustaville toimistoille taideteoksen tuhoamisesta?
Otsikko: Vs: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Timo Salminen - Heinäkuu 29, 2010, 17:29:31 Tämä siis on poistumassa: http://vaunut.org/kuva/64478 . Ensi talvena emme siis enää saa nauttia hiekkaisista, kuraisista ja kasaan menneistä matoista. Moniko lienee niihinkin kiireessään kompastunut...
Liitän tähän viestiin myös kuvan varoituskilvestä, joiden ura kesti vuoden. Otsikko: Vs: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Jorma Toivonen - Heinäkuu 30, 2010, 00:25:40 Pekka: muistelisin, että normaalit maalaisjärjen omaavat, tavalliset kansalaiset kritisoivat tuota päälystemateriaalin valintaa erittäin ponnekkaasti aikoinaan. Mutta Herra Arkkitehti oli valintansa tehnyt ja vaakuutti, ettei liukkautta tule esiintymään - missähän tuokin vastuuton tomppeli nykyään vaikuttanee? Kaikenlaisia syitä liukkauteen on jälkikäteen etsitty, mutta eikö ne olisi pitänyt ottaa huomioon jo suunniteluvaiheessa? On käynyt ilmi (lehtikirjoituksissa), että valittu materiaali oli vaihtoehdoista kaikkein huonoimman kitkakertoimen omaava - mutta väri oli oikea Herran silmissä. Vastuunottajaa on turha haeskella virheen tapahduttua...
Otsikko: Vs: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Timo Salminen - Heinäkuu 30, 2010, 06:53:22 Kaikenlaisia syitä liukkauteen on jälkikäteen etsitty Sitähän yritettiin selittää muun muassa sillä, että ilkivallantekijät rikkovat ovet, jolloin kylmyys pääsee tunneliin, ja lattialämmitys ei toimi riittävän tehokkaasti. Yritettiin siis uskotella, että liukkaus johtuu jäästä, kun ei haluttu myöntää, että se johtuu itse materiaalista. Tätä jääselitystä(kin) tarjoili hyväuskoinen A-posti viimeksi 28.7.2010. Otsikko: Vs: Riihimäen asematunneleiden lattialaatat vaihdetaan Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Heinäkuu 31, 2010, 20:30:42 Pienellä kuuklauksella löytyi tällainen tunnustus: www.arrak.com/pages/Riihimaki/00_Riihimaki_s_.htm
|