Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: Joni Lahti - Elokuu 10, 2010, 21:05:05



Otsikko: Kaspar ajokuntoon ja resinoita Suomeen
Kirjoitti: Joni Lahti - Elokuu 10, 2010, 21:05:05
Edelaraudteen Türin pajassa valmistellaan vanhaa L-sarjan Kaspar -höyryveturia ajokuntoon. Maalaustalkoot olivat 7.8. Veturi on tarkoitus saada ajoon syyskuussa. Sama paja valmistaa neljä resinaa Suomeen museoradoille. Postimees 01.08.2010


Otsikko: Vs: Kaspar ajokuntoon ja resinoita Suomeen
Kirjoitti: Jyrki Längman - Elokuu 10, 2010, 22:05:16
Sama paja valmistaa neljä resinaa Suomeen museoradalle. Postimees 01.08.2010

Oliskohan kyseesä ne neljä uutta resiinaa jotka tulivat jo toukokuun lopussa Virosta Jokioisten museorautatielle
http://vaunut.org/kuva/64729?s=1


Otsikko: Vs: Kaspar ajokuntoon ja resinoita Suomeen
Kirjoitti: Joni Lahti - Elokuu 11, 2010, 10:02:37
Joo, kyllä ne samoja täytyy olla. Postimees 1.8. asiasta:

"Teine Edelaraudtee Türi töökojas sel suvel valmiv projekt on Soome raudteemuuseumi tellimusel ehitatud käsidresiinid. Soome muuseumraudteede ühenduse tellimusel on tänaseks valminud neli tuliuut käsidresiini, mis edaspidi hakkavad sõitma Soome muuseumraudteedel."


Otsikko: Vs: Kaspar ajokuntoon ja resinoita Suomeen
Kirjoitti: Marko Laine - Elokuu 17, 2010, 08:37:45
Kylläpäs Postimees on hienosti muotoillut tuon lauseen: "resiinat alkavat kulkemaan Suomen museorautateillä" :)

Nämä neljä artikkelissa mainittua resiinaa ovat siis ne samat, jotka MRY tilasi viime vuonna ja jotka valmistuivat ja toimitettiin Suomeen toukokuussa 2010.  Türin paja on valmistanut vastaavia kapearaideresiinoita ennen MRY:n tilausta kolme kappaletta ja nämä resiinat on toimitettu Viroon. Latviaan ja Liettuaan. Museorautatien tilauksen ansiosta valmistettujen resiinoiden määrä yli kaksinkertaistui.