Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: Timo Valtonen - Syyskuu 05, 2010, 18:28:53



Otsikko: Sapsanin vaikeuksia
Kirjoitti: Timo Valtonen - Syyskuu 05, 2010, 18:28:53
Venäjällä kaikki eivät huuda uraata Sapsanille. Spiegel-TV:n pätkässä radan varren asukkaat valittavat paikallisyhteyksien huonontumisesta ja pitkistä odotusajoista sekä jonoista tasoylikäytävillä. Tyytymättömyys on purkautunut mm junien kivittämisillä.

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,713981,00.html

P.s. Kuinkahan käy Allegron kanssa kun jopa Pietarin kaupunkialueella on lukuisia tasoylikäytäviä?
 


Otsikko: Vs: Sapsanin vaikeuksia
Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Syyskuu 05, 2010, 21:28:50
Venäjällä kaikki eivät huuda uraata Sapsanille. Spiegel-TV:n pätkässä radan varren asukkaat valittavat paikallisyhteyksien huonontumisesta ja pitkistä odotusajoista sekä jonoista tasoylikäytävillä. Tyytymättömyys on purkautunut mm junien kivittämisillä.

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,713981,00.html

P.s. Kuinkahan käy Allegron kanssa kun jopa Pietarin kaupunkialueella on lukuisia tasoylikäytäviä?
 

Mitä eroa on Sibeliuksen ja Allegron välillä tasoylikäytävien kohdalla? Eri ääni?


Otsikko: Vs: Sapsanin vaikeuksia
Kirjoitti: Markku Blomgren - Syyskuu 05, 2010, 21:37:47
Venäjällä kaikki eivät huuda uraata Sapsanille. Spiegel-TV:n pätkässä radan varren asukkaat valittavat paikallisyhteyksien huonontumisesta ja pitkistä odotusajoista sekä jonoista tasoylikäytävillä. Tyytymättömyys on purkautunut mm junien kivittämisillä.

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,713981,00.html

P.s. Kuinkahan käy Allegron kanssa kun jopa Pietarin kaupunkialueella on lukuisia tasoylikäytäviä?
 

Mitä eroa on Sibeliuksen ja Allegron välillä tasoylikäytävien kohdalla? Eri ääni?

Nopeus?  ;D

Koska Allegro on nopeampi (jopa 220km/h) niin varoaikaa (vai -matkaa?) tasoristeyksien kohdalla pitää kasvattaa. Tosin voihan se olla, että junan nopeutta lasketaan lähestyttäessä tasoristeysalueita, mutta rakkaan itänaapurimme ollessa kyseessä hieman epäilen asiaa...  ::)


Otsikko: Vs: Sapsanin vaikeuksia
Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Syyskuu 06, 2010, 05:16:32

P.s. Kuinkahan käy Allegron kanssa kun jopa Pietarin kaupunkialueella on lukuisia tasoylikäytäviä?
 

Mitä eroa on Sibeliuksen ja Allegron välillä tasoylikäytävien kohdalla? Eri ääni?

Nopeus?  ;D

Koska Allegro on nopeampi (jopa 220km/h) niin varoaikaa (vai -matkaa?) tasoristeyksien kohdalla pitää kasvattaa. Tosin voihan se olla, että junan nopeutta lasketaan lähestyttäessä tasoristeysalueita, mutta rakkaan itänaapurimme ollessa kyseessä hieman epäilen asiaa...  ::)

Mikä mahtaa olla suurin nopeus Pietarissa? Tai yleensäkään Vainikkala-Pietari välillä?


Otsikko: Vs: Sapsanin vaikeuksia
Kirjoitti: Lari Nylund - Syyskuu 06, 2010, 09:28:25
Mikä mahtaa olla suurin nopeus Pietarissa? Tai yleensäkään Vainikkala-Pietari välillä?

Sibeliuksella arvioisin olevan Viipurin ja Pietarin välillä 120-140km/h ja jonot ovat melkoisia jo nykyisellään tasoristeyksissä. Vainikkala-Viipuri välillä tällä hetkellä ratatöistä johtuen nopeus vaihtelee 50-120km/h välillä (arvio). Kivityksiä ei ole Sibeliuksella tullut itselle vastaan, mutta tiedän niitä tapahtuneen aikoinaan kun juna vaihtoi Suomen asemalta Laatokan asemalle. Viime aikoina on ollut rauhallisempaa ja hyvä niin. Toivottavasti kivet pysyisivät poissa käsistä myös jatkossa... Odottaminen toki harmittaa, mutta onko kivitys sitten joku ratkaisu? Tulee se juna sieltä kuitenkin taas seuraavana päivänä...

Ratatyöt Viipurin ja Pietarin välillä ovat melkeinpä tehty, eikä Vainikkalan ja Viipurin välilläkään enää linjalla ole paljoa tekemättä. Lähinnä ratapihojen kunnostuksiin liittyviä asioita näytetään tehtävän. Mielenkiintoinen ilmiö on ollut, että epäileviä tuntuu olevan hirveästi rajan tuon puoleisten ratatöiden valmistumisen suhteen. Totuus on se, että siellä on ollut sellainen määrä kavereita töissä ettei se ainakaan siitä ole jäämässä kiinni. Itseä on enemmän mietityttäneet rajan tällä puolella tehtävät hommat, mutta melkoisen hyvältähän nekin ovat näyttäneet. Siinä onkin ollut mielenkiintoista seurata kahta erilaista tapaa tehdä ratatöitä. Molemmissa käytetään sekä koneita, että miehiä - toisella puolella vain huomattavasti enemmän miehiä. Hyvää työtä ja jälkeä on syntynyt molemmilla työskentelytavoilla.