Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Tapahtumat => Aiheen aloitti: Hannu Lehikoinen - Syyskuu 11, 2010, 10:57:42



Otsikko: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Hannu Lehikoinen - Syyskuu 11, 2010, 10:57:42
Varsin varmalta kuulostavat huhut kertovat, että 13.-15.9. ajetaan Hr1 1021:llä koulutusajoa Hyvinkää-Kirkniemi-välillä tavarajunissa. Tavarajunan vetämisen lisäksi veturi käy yksinään kääntymässä Karjaalla ja on apuveturina välillä Riihimäki-Hyvinkää. Samaisen huhun mukaan junat ovat ma ja ti 3644 ja 3647 sekä ke ilmeisesti 3682 ja 3679. Käykäähän kuvaamassa; harvinaista herkkua tällainen nykyisin!


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Syyskuu 11, 2010, 14:38:48
Varsin varmalta kuulostavat huhut kertovat, että 13.-15.9. ajetaan Hr1 1021:llä koulutusajoa Hyvinkää-Kirkniemi-välillä tavarajunissa. Tavarajunan vetämisen lisäksi veturi käy yksinään kääntymässä Karjaalla ja on apuveturina välillä Riihimäki-Hyvinkää. Samaisen huhun mukaan junat ovat ma ja ti 3644 ja 3647 sekä ke ilmeisesti 3682 ja 3679. Käykäähän kuvaamassa; harvinaista herkkua tällainen nykyisin!

Oho! Tuo keskiviikon 3682 ja 3679 täytyy yrittää bongata, muut menevät vähän huonoon aikaan. Kiitos vinkistä!


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Arto Lopia - Syyskuu 11, 2010, 17:27:37
3647, puupiäpäivystäjä, tuohan vois olla mielenkiintoinen bongailtava! Eipä taida huoruveturi noinkin raskaissa hommissa olla muutamiin vuosikymmeniin ollutkaan ::)

Kaik tiedot vaan tänne!


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Jussi Mäkinen - Syyskuu 13, 2010, 12:12:56
Huhulla näytti olevan todellisuuspohjaa: http://vaunut.org/kuva/65379 . Nyt mielellään havaintoja T3647:n aikatauluista tänään, jos pääsisi huomenna katsomaan. Liekö höyry keulilla ja deeverit sen takana myös Hy-Ri-välillä?


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Arto Lopia - Syyskuu 13, 2010, 12:26:48
3647 on varmaan jo ohittanut Nummelan, Ojakkalassa havaittu äsköttäin höyryveturi.


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Syyskuu 13, 2010, 12:43:25
Etelään mennessä T3644 1021+2558+2555 ohitti Nummelan n. 8:55 (aikataulu n.8:35). Kirkniemeen tulon jälkeen Hr1 irroitettiin nopeasti ja jatkoi Karjaalle veturina. Autolla ei päässyt yhtä nopsaan Mustiolle. Dv-pari teki töitä Kirkniemellä ja lähti 290 tonnin junan (T3647) kanssa Lohjalle ja Nummelaan ennen 1021 paluuta Kirkniemelle. Höyryllä oli Kirkniemellä lounastauko ja sitten veturina Nummelaan, missä Dv-pari odotti 2000-tonnin junan kanssa. Komea lähtö Nummelasta n. 12:35. Taisi Pekka tarvita vähän apua liikkeellelähdössä ja varmaan pitkin matkaa muutenkin. Kokoonpano lähdössä siis 1021+2555+2558.


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Iiro Niemi - Syyskuu 13, 2010, 13:01:14
Ja samalla kokoonpanolla matka jatkui Hyvinkäältä kohti Riihimäkeä, eli höyry keulilla.


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Juhana Konttinen - Syyskuu 13, 2010, 15:06:13
Kiitokset Hannulle oivasta tiedonannosta! Tuli ihailtua junaa molempiin suuntiin. Melko vauhdilla vietiin kuvaajia paikasta toiseen.


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Jussi Mäkinen - Syyskuu 13, 2010, 18:04:22
Kiitos aikatauluhavainnoista! Eli n. 7 minuuttia myöhässä lähti kohti Hyvinkäätä ja Riihimäkeä. Tosiaan, kun mukana on ylimääräinen veturi ja sillä ylimääräisiä siirtymiä, tuskin kovin paljon aikataulusta edellä kuljetaan.


Otsikko: Vs: Höyryä tavarajunan keulilla 13.-15.9.2010
Kirjoitti: Petri Nummijoki - Syyskuu 14, 2010, 08:57:49
Höyryllä oli Kirkniemellä lounastauko ja sitten veturina Nummelaan, missä Dv-pari odotti 2000-tonnin junan kanssa. Komea lähtö Nummelasta n. 12:35. Taisi Pekka tarvita vähän apua liikkeellelähdössä ja varmaan pitkin matkaa muutenkin. Kokoonpano lähdössä siis 1021+2555+2558.

Onkohan Suomessa noin raskasta junaa ennen vedettykään höyryveturilla? Höyryvetureiden vakituisen käytön aikaan suurin sallittu junapaino oli 1300 t paitsi aivan viimeisinä vuosina 1500-1800 t.