Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Lokakuu 12, 2010, 14:13:59



Otsikko: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Lokakuu 12, 2010, 14:13:59
Arvioitu vähennystarve on 350-400 henkilötyövuotta. Lisäksi tarkastellaan määräaikaisen työvoiman tarvetta. Toimenpiteet toteutetaan pääasiassa ensi vuoden aikana. Yhtiö ilmoittaa yt-neuvotteluiden syyksi merkittävästi heikentyneen työtilanteen.

Yhtiön mukaan vähennystarve on seurausta kunnossapitomarkkinoiden kiristymisestä, menetetyistä kunnossapitourakoista ja yleisestä radanrakentamisen hiljentymisestä. Vähennykset koskevat pääasiassa radan rakentamisen, kunnossapidon ja sähkörakentamisen tuotantotehtäviä eri puolilla Suomea.

Yhtiön mukaan käytössä olevat vaihtoehdot ovat henkilöstön irtisanomiset ja lomautukset.

aamulehti (http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/193518.shtml)


Otsikko: Vs: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.
Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Lokakuu 13, 2010, 07:03:02
Eköhän tämä ole vain perinteinen rahankiristysuutinen. Kohta taas, jo vakiintuneeksi muodostuneella tavalla, saadaan pelastava lisäbudjetti ja homma jatkuu.


Otsikko: Vs: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.
Kirjoitti: Teppo Niemi - Lokakuu 13, 2010, 08:15:32
Ja eikös Resiina-lehden jutusta voi päätellä, että VR-Rata Oy:llä menee Ruotsin puolelle hyvin. Eli mitenkäs ruotsinmaalla on suhtauduttu töiden siirtymieen suomalaiselle valtionyritykselle? On todella mielenkiintoista verrata jälleen Suomen ERIKOISOLOSUHTEITA Ruotsin olosuhteisiin.


Otsikko: Vs: VR-Rata aloittaa mittavat yt-neuvottelut.
Kirjoitti: Topi Lajunen - Lokakuu 13, 2010, 17:59:58
Eköhän tämä ole vain perinteinen rahankiristysuutinen. Kohta taas, jo vakiintuneeksi muodostuneella tavalla, saadaan pelastava lisäbudjetti ja homma jatkuu.

No, varsin yleisesti hyväksytty fakta on kuitenkin se, että radanpidolle noin ylipäätään sataa aivan liian niukalti rahaa.