Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Marraskuu 10, 2010, 20:10:47



Otsikko: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Marraskuu 10, 2010, 20:10:47
Iltakuuden junavuoro Turusta Helsinkiin jäi kokonaan ajamatta keskiviikkona. Syy on poikkeuksellinen. Pikajuna IC 148:aan ei löytynyt konduktöörejä. Vain junan kuljettaja oli paikalla.

- Junavuoro oli jäänyt konduktöörien sähköisestä työvuorojärjestelmästä kokonaan pois. Kyse on ilmeisesti tietojärjestelmävirheestä. Ei siitä, että konduktöörit olisivat jättäneet tulematta töihin, kertoo VR:n tiedottaja Annikka Malkavaara IS:lle.

- En ole kuullut, että tällaista olisi ennen tapahtunut, hän jatkaa.

Kuljettajan työvuorot tulevat eri järjestelmään kuin konduktöörien.

- Kun konduktöörien puuttuminen huomattiin, oli liian myöhäistä hommata heitä enää töihin.

iltasanpmat (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2275439)


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Robert Sand - Marraskuu 10, 2010, 20:59:07
Sama juttu Rovaniemellä muutama päivää sitten.

http://www.junalauta.net/uutislinkit/2010/11/taajamajuna-rovaniemelta-kokkolaan-myohastyi-lahdostaan-konduktoorin-puuttumisen-takia/ (http://www.junalauta.net/uutislinkit/2010/11/taajamajuna-rovaniemelta-kokkolaan-myohastyi-lahdostaan-konduktoorin-puuttumisen-takia/)


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Toni Aitta - Marraskuu 10, 2010, 21:47:51
Viime talvena junien myöshästyminen oli tavallista kipparin puuttumisen vuoksi. Mm. H712 myöhästyminen oli enemmän sääntö kuin poikkeus, konnari kun tulee P705:sta. Ja 705 oli tavallisesti tunteroisen myöhässä, joten oulussa vartoiltiin kipparia jotta päästäs matkaan.


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Marko Vornanen - Marraskuu 10, 2010, 22:36:18
Helsingin Sanomien nettiversio tietää kertoa, että myös seuraavalla IC:llä oli ongelmia lähdön kanssa Turussa. Uutisen mukaan IC 150 veturi oli lähdön hetkellä "väärässä" päässä junan runkoa. Ei mene Turussa hyvin tänään...

Heräsi mieleen kysymys. Missä oli Vekki ennen lähtöaikaa? Odottelemassa työkalua rungon "oikeassa" päässä?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ensin+puuttui+kondukt%C3%B6%C3%B6ri+sitten+veturi+oikeasta+p%C3%A4%C3%A4st%C3%A4+Turussa/1135261548218?ref=tf_iHSuutisboksi_p1


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Juha Liimatta - Marraskuu 11, 2010, 18:01:19
Sama juttu Rovaniemellä muutama päivää sitten.

http://www.junalauta.net/uutislinkit/2010/11/taajamajuna-rovaniemelta-kokkolaan-myohastyi-lahdostaan-konduktoorin-puuttumisen-takia/ (http://www.junalauta.net/uutislinkit/2010/11/taajamajuna-rovaniemelta-kokkolaan-myohastyi-lahdostaan-konduktoorin-puuttumisen-takia/)

Hienoa! Koko juttuhan johtui lehden mukaan vain "työvuorosekaannuksesta tai äkillisestä sairastumisesta". Sattuuhan sitä ja usein kun sattuu tottuu. VR:n imago vain entisestään paranee tällaisten huvittavien sattumusten takia. ???


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Marraskuu 11, 2010, 18:38:19
Hienoa! Koko juttuhan johtui lehden mukaan vain "työvuorosekaannuksesta tai äkillisestä sairastumisesta".

Niinpä, 900(?) konnarin joukkosta saattaa joku joskus jopa sairastua. Kait?


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Juha Liimatta - Marraskuu 11, 2010, 22:47:15
Hienoa! Koko juttuhan johtui lehden mukaan vain "työvuorosekaannuksesta tai äkillisestä sairastumisesta".

Niinpä, 900(?) konnarin joukkosta saattaa joku joskus jopa sairastua. Kait?


Toki, mutta kun on kyse satojen ihmisten matkoista, niin luulisi olemassa olevan jonkin vara(mies)systeemin.


Otsikko: Vs: junasta puuttui konduktöörit - IC148 jäi ajamatta keskiviikkona
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Marraskuu 12, 2010, 00:10:18
Liian kallista istuttaa kaveria täydellä palkalla odottelemassa mahdollista työvuoroa, matkustajista tai tavarankulusta viis - pelkkää säästöä perutusta junasta, ei palkkakuluja, eikä energiakuluja. Jos kaveri odottelee täydellä palkalla (ns. tallivara), taitaa nykyään tulla eteen myös työaikalakikin - ennen varsinainen työaika alkoi, kun perse nousi penkistä. Pienemmillä paikoilla oli käytäntönä ympärivuorokautinen ns. kotivara, kaveri sai viettää aikansa kotona 30min:n varoitusajalla, tosin palkkakin oli vain puolet normaalista. Nykytilanteessa taitaa olla varsin turhauttavaa pyydellä yllättäen VR:n työläistä ylimääräiselle vuorolle?