Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jussi-Pekka Halonen - Maaliskuu 15, 2011, 16:09:23



Otsikko: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Jussi-Pekka Halonen - Maaliskuu 15, 2011, 16:09:23
http://www.flickr.com/photos/allanscotson/3948441644/in/set-72157623640769822/ (http://www.flickr.com/photos/allanscotson/3948441644/in/set-72157623640769822/)

Milloin tapahtui ja millainen oli tapahtumien kulku? Onko kuvassa Dr13 2326 hylkykunnossa?


Otsikko: Vs: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Markku Blomgren - Maaliskuu 16, 2011, 18:36:25
Jollei muuta, niin kuvasta näkee hyvin alstikan 'turvahytin' toiminnan...tai toimimattomuuden, riipuen siitä miten miehistölle kävi...  :o

Oliskos kuva jostain 70-luvulta? Milloinkas Kouvola - Pieksämäki väli sähköistettiinkään?


Otsikko: Vs: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 16, 2011, 23:32:34
Tapaus vaikuttaisi Mikkelissä tapahtuneelta turmalta vuoden 1974 viimeisinä (30.12?) päivinä. Noin klo 1;30 P71 odotteli lähtöaikaansa ja vastaantulevan tavarajunan (T6634) sivuutusta Mikkelissä. T6634 ohjautui väärin asetetun vaihteen takia samalle raiteelle pikajunan kanssa. Molempien junien veturimiehistöt huomasivat uhkaavan tilanteen ajoissa ja poistuivat työpaikoiltaan ulkoilmaan, tavarajunan nopeus n. 50km/h. Vain puolenkymmentä henkilöä kävi sairaalassa tutkituttamassa saamiaan lieviä ruhjeita ja ainoastaan yksi henkilö (P71:n konduktööri) jäi loppuyöksi tarkkailtavaksi. Pikajunan matkustajien, ja järjestyksessä toisena vaununa veturin jälkeen olleen postivaunun henkilökunnan, pelastukseksi koitui veturin jälkeinen kiitotavaravaunu, joka osaltaan myös vaimensi törmäystä. Kymmenestä postimiehestä vain yksi sai verta vuotavan ja ompelua kaipaavan haavan päähänsä. Mikkeli oli tuolloin ainut liikennepaikka Kouvolan ja Pieksämäen välillä, missä ei ollut vielä releasetinlaitetta, vaan vaihteet käännettiin ja opastimet asetettiin käsipelillä molemmista päistä erikseen - taisi olla välivaihdekin.


Otsikko: Vs: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Maaliskuu 17, 2011, 00:29:10
2326 hylättiin vasta vuonna 1980(?). Dr13:n ohjaamoita taisi konepajalla olla vaihto-osina odottamassa. Tuossakin vain pieni nitkahduksen korjaus ja uusi ohjaamo nostetaan paikalleen - kuljettajan istuinkin näyttäisi olevan kunnossa - ja eikun takaisin töihin


Otsikko: Vs: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Allan Scotson - Maaliskuu 17, 2011, 10:52:42
Voin vahvista että Flickr kuvani oli otettu Mikkelissa 30 tai 31.12.1974 - Allan Scotson


Otsikko: Vs: Mikä onnettomuus?
Kirjoitti: Pasi Ohtonen - Maaliskuu 17, 2011, 12:03:10
Muistan kyllä nuo jäänteet mitä aikanaan isän kanssa katseltiin ja ihmeteltiin että miksi näin on tapahtunut.