Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Jorma Toivonen - Huhtikuu 15, 2011, 17:22:26



Otsikko: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Huhtikuu 15, 2011, 17:22:26
Ruotsissa, Ockelbon lähistöllä, jäi pikkubussi tavarajunan alle syttyen palamaan. Auto kulki veturin nokkaan kiinnittyneenä n. 800m:ä  ennenkuin juna pysähtyi. Autossa olleet kaksi henkilöä menehtyivät. Veturinkuljettaja ilmeisesti selvisi ilman fyysisiä vammoja. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12887387.ab . Missähän vaiheessa nuo veturin etu-ikkunat vaurioituivat? Kärähtivätkö kuljettajan kulmakarvat? Ruotsalaisten harrastajien mukaan veturi olisi Bombardierin TRAXX-valmiste, Re n:o 1437.


Otsikko: Vs: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Markku Blomgren - Huhtikuu 15, 2011, 17:49:58
Kai kuljettaja siinä vaiheessa on paennut takaohjaamoon ja koneesta ulos kuhan vauhti hidastunut tarpeeksi. On tuossa tainnut veturikin palaa, varsinkin kun auton polttoainetankki hajoaa kosketuksessa kiskoon ja jarrut hehkuu kuumana...yllättävää, ettei useampi vaunu roihahtanut liekkeihin.


Otsikko: Vs: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Huhtikuu 16, 2011, 23:39:22
Muutama kuva onnettomuudesta löytyy myös tuolta http://www.larm-soderhamn.se/2011/04/15/svar-olycka-utanfor-ockelbo/ . Kuinka muuten "pendojen", Sm4:n, Sr2:n, jne "nokat" kärsisivät vastaavassa tilanteessa - ovatko lujaa terästä vai "sulavaa muovia"? Tosin melkoisen harvinainen tilanne, en muista, että Suomessa olisi vastaavaa tapahtunut?


Otsikko: Vs: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Esko Ampio - Huhtikuu 17, 2011, 07:56:38
Ainakin Flirtissä on varsin tukevat törmäysrunkorakenteet keulissa. Eräänlaiset turvakaarirakenteet.


Otsikko: Vs: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Markku Blomgren - Huhtikuu 17, 2011, 19:56:09
Ainakin Flirtissä on varsin tukevat törmäysrunkorakenteet keulissa. Eräänlaiset turvakaarirakenteet.

Taitaa olla hieman niin, että tänä päivänä vaaditaan (EU?) kohtuullisen jykevät turvarakenteet kaikissa uusissa vetureissa/moottorivaunuissa. Eiköhän siellä jotain suurlujuusterästä ole käytetty juurikin törmäys-'puskurina'. Toisaalta sitten nähtiin miten käy vanhalle kalustolle Nokialla (vai Siuroako se oli). Tosin kaipa ne vaunut olisivat tunkeutuneet tuollaisen uudenaikaisen TRAXX:nkin sisään...tiedä häntä.


Otsikko: Vs: Kuljettajalla "kuumat paikat" Ruotsissa
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Huhtikuu 17, 2011, 21:51:41
Häh? Vorkissahan on Jorman itsensä ottamia kuvia, joista näkyy Pendon keulan rakenne: http://vaunut.org/kuva/56141?tag0=4|Sm6| ja http://vaunut.org/kuva/56143?tag0=4|Sm6| . Mitä ainetta keulan päällys on? Lasikuitua vai muovia?