Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Tero Wiheriäkoski - Maaliskuu 27, 2009, 08:10:39



Otsikko: Historian havinaa koettuna: Sm1-6001
Kirjoitti: Tero Wiheriäkoski - Maaliskuu 27, 2009, 08:10:39
Tänään 27.3.2009 tuli koettua työmatkalla historian havinaa kun pääsin matkustamaan työmatkani Puistolasta Pasilaan Sm1-6001:llä :) Tosin eipä sitä sisällä historiaa enää huomaa, kun laite on saneerattu kylkitunnuksen mukaan vuonna 1997.

Todella harmi, ettei tätä yksilöä aikoinaan saneerauksen sijasta entisöity ja laitettu naftaliiniin museoon.

TERO


Otsikko: Vs: Historian havinaa koettuna: Sm1-6001
Kirjoitti: Jarkko Korhonen - Maaliskuu 28, 2009, 07:17:20
Ei ollut vara laittaa naftaliiniin lähijunia vielä tuolloin, jos on vieläkään, paitsi kun Flirttien tulo tietä loppua Sm1-kalustolle, osalle ainakin. Tosin, eihän se saneeraus sisätiloihin juuri alkuperäistä tunnelmaa ja mukavuutta jättänyt


Otsikko: Vs: Historian havinaa koettuna: Sm1-6001
Kirjoitti: Leo Männistö - Maaliskuu 29, 2009, 00:02:36
Ja saneerauksen yhteydessä katosi helmapellintyngät, saksisangat katoilta katosi toki jo aiemmin, mutta 6002 sinnitteli ison haravan kanssa aika pitkään.


Otsikko: Vs: Historian havinaa koettuna: Sm1-6001
Kirjoitti: Sakari Kestinen - Maaliskuu 29, 2009, 01:29:44
Kunpa olisi vara jättää edes yksi punakeltainen Sm2 "naftaliiniin"! Viimeisen Sm2-junan voisi oikeastaan entisöidä saneeraamisen yhteydessä: siis poikkeuksellisesti mahdollisimman hyväkuntoiset kernipenkit, uudelleen ruskeaksi maalatut seinät, punakeltaisuuden säilyttäminen jne pian lähestyvien VR:n 150-vuotisjuhlien kunniaksi.


Otsikko: Vs: Historian havinaa koettuna: Sm1-6001
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 29, 2009, 16:46:19
Kunpa olisi vara jättää edes yksi punakeltainen Sm2 "naftaliiniin"! Viimeisen Sm2-junan voisi oikeastaan entisöidä saneeraamisen yhteydessä: siis poikkeuksellisesti mahdollisimman hyväkuntoiset kernipenkit, uudelleen ruskeaksi maalatut seinät, punakeltaisuuden säilyttäminen jne pian lähestyvien VR:n 150-vuotisjuhlien kunniaksi.

Tuo olisi sinänsäkin hyvä, että Samit olivat kuitenkin sentään niitä ekoja edistyksen merkkejä Suomen raideliikenteessä: Sähköjuna!
Suunnilleen siitä lähtienhän siellä sitten onkin ollut lähinnä 10 vuotta aikaansa edellä olevaa kalustoa.