Otsikko: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Hannu Haitto - Toukokuu 17, 2011, 12:01:43 Ohi kulkeva juna aiheutti vaaratilanteen sotilaskuljetus-junasta nousseille varusmiehille.
Sotilasjuna pysähtyi raiteelle Iittalassa maanantai-iltana kello 21. Varusmiehiä oli noussut sotilasjunasta ulos. Ohi kulkeva nopea juna aiheutti vaaratilanteen kolmelle varusmiehelle. Kukaan ei loukkaantunut. Uudenmaan Prikaatin varusmiehet olivat matkalla tykistön ampumaharjoitukseen Rovajärvelle Lappiin. Läheltä piti -tilanne ja sen syyt selvitetään. http://www.puolustusvoimat.fi/portal/puolustusvoimat.fi/?urile=wcm:path:/SU+Puolustusvoimat.fi/Puolustusvoimat.fi/Merivoimat/Ajankohtaista/Merivoimien+tiedotteet/LP16052011 Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Marko Vornanen - Toukokuu 17, 2011, 12:59:04 Mitä tutkimista tässä on? Eikö sotilasjunista poistuminen ole kiellettyä?
Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Riku Outinen - Toukokuu 17, 2011, 13:11:32 Jos juna pysähtyy pidemmäksi aikaa, asetetaan vartiointi junan ulkopuolelle.
Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Toukokuu 17, 2011, 17:30:31 Matkustushavainto junasta: 93 ohjattiin Leteensuo pvp:ssä käyttämään vasenta raidetta. Hieman ennen Iittalaa ohitettiin "viheltimet soiden" sotilasjuna joka vaikutti - ja siis näemmä oli - pysähtynyt. Ja hetikohta pyyhkäistiin ohi hitaasti liikkuvasta junasta 265. 93 palasi omalle puolelle Kuurilan pvp:llä. 265 saapui Tampereelle 93 perässä melko pian.
Korjattu virhe. JVo Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 17, 2011, 17:34:34 Ihalempi- nimistä puolen(nykyään raiteen-)vaihtopaikkaa ei ole olemassakaan.
Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Toukokuu 17, 2011, 20:12:01 Hups. Leteensuo.
Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: MNa - Toukokuu 17, 2011, 20:22:24 Ihalempi ja Leteensuo olivat ihan oikeita junan pysähdyspaikkoja silloin kun minä olin nuori. >:(
Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Juhani Lahti - Toukokuu 18, 2011, 02:53:18 Reilu 20 vuotta sitten tuota vartiointia ei ikinä jalkautettu "liikenteen puolelle" lyhyehköissä pysähdyksissä ja junasta laskeutumiseen soitettiin lupa veturista joka vaunuun, kummalle puolelle junaa sai laskeutua, sekä annettiin tarkka aika milloin joka jalka oli takaisin vaunussa.
Ja joissakin paikoin vartioinnin hoiti junan päivystävä upseeri, varusmiehillä ei ollut asiaa ns. junan ulkopuolelle. Otsikko: Vs: Läheltä piti -tilanne raiteilla Kirjoitti: Topi Lajunen - Toukokuu 18, 2011, 11:47:59 Ja hetikohta pyyhkäistiin ohi hitaasti liikkuvasta junasta 265. 93 palasi omalle puolelle Kuurilan pvp:llä. 265 saapui Tampereelle 93 perässä melko pian. Junassa 265 matkustaja veti Iittalan seudulla hätäjarrusta, mistä syystä juna jäi noin 20 min myöhään. Sotilasjuna jäi sitten 265:n perään, ja 93 ohitti molemmat läntistä raidetta. 265 oli vasta lähtenyt tapahtuman jälkeen liikkeelle, kun 93 ohitti sen. Siitä hiljainen vauhti. Häräjarrusta vetänyt matkustaja oli siis epäsuorasti syyllinen myös varusmiesten vaaratilanteeseen... |