Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Toukokuu 27, 2011, 18:10:47



Otsikko: Transpoint International siirtää kalustonsa venäläisrekisteriin
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Toukokuu 27, 2011, 18:10:47
VR-konserniin kuuluva kuljetusyritys Transpoint International siirtää kuorma-autonsa venäläisrekisteriin. Samalla yhtiön venäläiset kuljettajat siirtyvät Venäjän palkkajärjestelmän piiriin. Transpointin mukaan tavoitteena on parantaa yhtiön kilpailukykyä idän logistiikkamarkkinoilla.

- Jo tähän asti kaikki kuljettajamme ovat olleet venäläisiä, niin Suomen kuin Venäjän palkkajärjestelmässä olleet, johtaja Erik Söderholm kertoo.

Venäjällä ei ole käytössä työehtosopimuksia kuten Suomessa. Transpointin kuljettajien palkkataso vastaa jatkossa Söderholmin mukaan alan yleistä tasoa.

yle (http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/05/vr-konsernin_kuljetusyritys_siirtaa_kalustonsa_venalaisrekisteriin_2626023.html?origin=rss)


Otsikko: Vs: Transpoint International siirtää kalustonsa venäläisrekisteriin
Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Toukokuu 27, 2011, 20:11:10
Twitteristä löytyi aiheeseen liittyvä linkki ylläolevan jutun linkin jälkeen:

raideryhma Raideryhmä
9.2.2011 MTV3: VR-konserni jäi kiinni venäläiskuljettajien liian pienistä palkoista http://goo.gl/E3q3y


Otsikko: Vs: Transpoint International siirtää kalustonsa venäläisrekisteriin
Kirjoitti: Toni Hartonen - Toukokuu 28, 2011, 21:48:25
mutta kerrankin kuljettajat ovat tyytyväisiä 3 eur:n palkkaansa, sehän on tärkeintä. Jos liiton äijät ei tykkää niin so What!


Otsikko: Vs: Transpoint International siirtää kalustonsa venäläisrekisteriin
Kirjoitti: Timo Valtonen - Toukokuu 29, 2011, 14:41:32
Niinpä ja niin kauan kuin valtion täysin omistaman ja yhden demarin (Matti Ahteen) johtaman hallintoneuvoston konsernin sisällä voidaan taktitoida (lue= sikailla) miten sattuu kunnes saman konsernin hallituksen demarijäsen (Lauri Ihalainen) panee töpinäksi ja tuo taas järjestyksen muun muassa omintakeiseen TESsin tulkintaan.

Koen VR Konsernin omistajistoon kuuluvana nurinkurisena, että omistajaohjaus on satunnaisesti toimivaa samalla kun toiminnan tasolla tehdään (lue= porsastellaan) miten sattuu ja ohjeena tuntuu olevan, että tee mitä vaan kunhan et jää kiinni. Viranomaisvalvontakin on lähinnä vain vitsi.

Otsikon aiheeseen palatakseni ymmärrän hyvin niidenkin tunteita, joilta työpaikka menee kun työnantaja käyttää halpismaiden kuiljettajia ja kalustokin siirretään mukavuuslippumaihin. Onkohan kukaan miettinyt kuinka paljon halvemmalla päästäisiin jos vaikkapa RZhD hoitaisi Suomen rautatieliikenteen kokonaisuudessaan?