Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Mikko Mäntymäki - Maaliskuu 31, 2009, 23:50:09



Otsikko: Kelirikko.
Kirjoitti: Mikko Mäntymäki - Maaliskuu 31, 2009, 23:50:09
Kevät tulee ja myös kelirikko, Eilen kun käväisin kuvaamassa junat rata km. 175+400m IC50,922 ja T2038. junien kuvaamisen jälkeen siirryin sääksjärvelle pitkin houkantieltä joka lähtee kuljun terveysaseman vastastakkaiseltapuolella kohti päärataa ja radan alitettuaan käännytään sääksjärven suuntaan kannistontielle joka on iltapäivisin todella pehmeää sinne ei kannata lähteä rypemään, ajelin eilen kyseisen tien läpi koko ajan tie melkein petti alta, tässä linkki http://www.02.fi/kartta-haku/FI/Lemp%C3%A4%C3%A4l%C3%A4/Houkantie . Aloitetaan kelirikon vuoksi tälläinen viesti ketju jossa varoitellaan pettävistä teistä.


Otsikko: Vs: Kelirikko.
Kirjoitti: Kimmo Pyrhönen - Huhtikuu 01, 2009, 08:59:40
On se maailma jännä paikka. Laitetaanko samalla, minkä järven jäälle ei kannata mennä kuvaamaan, kun jää ei enää kestä?


Otsikko: Vs: Kelirikko.
Kirjoitti: Mikko Mäntymäki - Huhtikuu 01, 2009, 10:56:46
Vai pitäisikö pitää asia omana tietona ja nauraa sille joka on mahdollisesti jäänyt jumiin? Siellä on parhaimmillaan noin 20cm syvyiset ajourat.


Otsikko: Vs: Kelirikko.
Kirjoitti: Anssi Krooks - Huhtikuu 01, 2009, 15:30:24
Suomessa tieverkon kunnossapitoa koordinoi Tiehallinto, jonka webbisivuilta löytyy kattavasti tietoa kelirikkoisista teistä koko maan alueella, koskevathan ne kaikkia tienkäyttäjiä, ei pelkästään rautatieharrastajia: http://kelirikko.tiehallinto.fi/kelirikko/index.jsp (Onpa muuten vuoden 2009 toteutukseksi poikkeuksellisen huonosti toimiva online-kartta.)