Resiina-keskustelu

Resiina => Resiinan nettisivusto => Aiheen aloitti: Jimi Lappalainen - Kesäkuu 13, 2011, 07:48:44



Otsikko: Korjauksia tunneliartikkeliin
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Kesäkuu 13, 2011, 07:48:44
http://www.resiinalehti.fi/artikkeli/67

Pohjankuru (keskimmäinen) po. vaikka Pohjankuru (pohjoisin) koska keskimmäinen on nykyinen Högbackan tunneli.

Märjänmäki -tunnelin mitta on listan mukaan 240 m. Oikeasti se on 1240 m.

Tottola 528 m -> 520 m.

Voisalmensaari 200 m -> 198 m.

Pieni Neulamäki 1004 m -> 1002 m.

Lavianmäki 540 m -> 580 m.

Lemunmäki 720 m -> 775 m.

Bäljens 310 m -> 295 m.

Siellä on muutamia muitakin metrin-parin virheitä.


Otsikko: Vs: Korjauksia tunneliartikkeliin
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Kesäkuu 13, 2011, 12:46:30
Näköjään eri lähteissä on eri pituudet joillekin tunneleille.



Otsikko: Vs: Korjauksia tunneliartikkeliin
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Kesäkuu 20, 2011, 22:23:38
Nuo tunnelikorjaukseni perustuvat siihen, kun kerran lähetin kysymyksen silloiselle RHK:lle, onko jossain listaa Suomen ratatunneleista. Tämä vastaaja sitten kyhäsi mulle listan niistä, ja sen pohjalta lähdin korjailemaan. En viitsi julkaista tiedostoa kun ei sitä ole muutenkaan julkaistu.

Joidenkin tunnelien suillakin on muuten eri lukemat kuin tässä ko. tiedostossa.  :-X  :-\


Otsikko: Vs: Korjauksia tunneliartikkeliin
Kirjoitti: Simo Toikkanen - Kesäkuu 24, 2011, 17:22:17
Kiitos kommenteista. Mukavaa huomata, että artikkeleita luetaan tarkasti :)

Tunnelien tiedot on nyt korjattu Jimin kommenttien mukaisiksi. Erot ovat johtuneet hyvin pitkälti siitä, että eri lähteissä on ollut eri lukemia. Seassa oli pari puhdasta kirjoitusvirhettäkin.