Otsikko: Junia myöhässä 3.7.11 Kirjoitti: Juha Paulavuo - Heinäkuu 03, 2011, 19:49:35 Kun katselee tämänpäivän liikennetiedotteiden määrää, ei yhtään ihmettele VRn matkustajakatoa. Laskeskelin vajaan parinkymmenen junan kulkevan tänään myöhässä
http://service.vr.fi/juha/internet/liikennetiedotteet.action?lang=fi Otsikko: Vs: Junia myöhässä 3.7.11 Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Heinäkuu 03, 2011, 22:12:08 Kun katselee tämänpäivän liikennetiedotteiden määrää, ei yhtään ihmettele VRn matkustajakatoa. Laskeskelin vajaan parinkymmenen junan kulkevan tänään myöhässä http://service.vr.fi/juha/internet/liikennetiedotteet.action?lang=fi Vajaa kaksikymmentä tuhannesta? Tosin sunnuntaisin ei taida tuhatta kulkea mutta kuitenkin. Otsikko: Vs: Junia myöhässä 3.7.11 Kirjoitti: Lari Nylund - Heinäkuu 04, 2011, 07:07:19 Kun katselee tämänpäivän liikennetiedotteiden määrää, ei yhtään ihmettele VRn matkustajakatoa. Laskeskelin vajaan parinkymmenen junan kulkevan tänään myöhässä http://service.vr.fi/juha/internet/liikennetiedotteet.action?lang=fi Mielenkiintoinen keskustelun avaus, mutta melkoisen pienillä faktoilla... Mainittua matkustajakatoa en ole ainakaan henkilökohtaisesti havainnut, vaikka melkoisen läheltä tilannetta seuraankin. Myöhästymiset ovat olleet maltillisia, eivätkä ne yleensä ole reitin alusta loppuun kestäviä vaan liikennetilanteen tai sääolosuhteiden hetkellisesti aiheuttamia. Yleisin myöhästyminen on kuitenkin 5-15 minuutin luokkaa, jonka vuoksi kovin moni "aikuisten oikeesti" (eipä ollut tuota hetkeen käytetty) tuskin vaihtaa junan toiseen kulkumuotoon. Jos vaihtaa, niin se on oma valinta - ei junan käyttäminen pakollista ole tietojeni mukaan. Melko useasti myöhästyminen kuitenkin ajetaan vielä kiinni ennen määräasemalle saapumista - ei toki aina, eikä se auta matkan varrelle jäänyttä asiakasta. Viime päivinä suurimpia ongelmia ovat käsittääkseni olleet sääolosuhteiden (ukkonen, kova tuuli) aiheuttamat sähköratavauriot. Nämä force majure-luokitukseen kuuluvat syyt toki aiheuttavat asiakkaille ja VR:lle ongelmia, mutta jos nyt jälleen kerran muistettaisiin se tosiasia liikennöitsijän, rataverkon omistajan ja kunnossapitäjän sekä asiakkaan rooleista - miksei myös harrastajan. Sitä en kiellä, etteikö haasteita olisi kohdattu jo tämän vuoden aikana aivan tarpeeksi. Toisaalta olen ollut näkevinäni mutkan takaa jo lähestyvän, parempaan huomiseen kuljettavan, junan valoa... Voimia ja jaksamista! (Oliko tämän keskustelun oikea paikka tosiaan näillä faktoilla Ajankohtaista/Uutiset-keskustelu?) Otsikko: Vs: Junia myöhässä 3.7.11 Kirjoitti: Juha Liimatta - Heinäkuu 06, 2011, 20:52:28 En tiedä liikennetiedotteista, mutta tänään oli jälleen kiukkuista porukkaa Helsingin asemalla. Helsingistä klo 15.41 lähtevä H 231 ei vain ilmestynyt lähtöraiteelleen 9. Sitten kuulutus kertoi junan lähtevän aikaisintaan 15.50. Seuraava ilmoitus olikin sellainen, että juna lähteekin raiteelta 4 klo 16.03. Oli monella narussa pitelemistä, kun ravasi helteessä painavien kapsäkkiensä kanssa. Lopulta juna lähtikin 16.15, siis 34 minuuttia myöhässä. Syy oli konduktöörin ilmoituksen mukaan se, että junan toisena olevan vaunun ovia ei saatu auki. Ihmettelen miksi tätä vaunua ei poistettu junasta Ilmalasta, josta runko tulee asemalle. Onko vaunun poisjättäminen kovinkin vaikeaa?
Itselläni oli matkatavaroina vain n. 15 kiloa vanhoja Resiinoja, jotka hain Hietasen Erkiltä, joten en ollut erityisen kiukkuinen, koska sain ne. ;D Otsikko: Vs: Junia myöhässä 3.7.11 Kirjoitti: Topi Lajunen - Heinäkuu 07, 2011, 01:12:41 Syy oli konduktöörin ilmoituksen mukaan se, että junan toisena olevan vaunun ovia ei saatu auki. Ihmettelen miksi tätä vaunua ei poistettu junasta Ilmalasta, josta runko tulee asemalle. Onko vaunun poisjättäminen kovinkin vaikeaa? Se on sellainen puolesta tunnista tuntiin, riippuen tilanteesta. Ja tämä siis siitä hetkestä eteenpäin, kun on huomattu ovien toimimattomuus ja tehty päätös sen vaihtamisesta. |