Otsikko: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Marko Vornanen - Huhtikuu 02, 2009, 21:22:51 Kolarin junan saatto Helsinkiin meni pitkäksi torstai-iltana.
http://www.vartti.fi/artikkeli/6872133e-40de-4c70-8db1-ec3019a554cf Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Topi Lajunen - Huhtikuu 02, 2009, 21:37:38 Tämänlaiset tapaukset ovat omiaan muistuttamaan kaikille asianosaisille, että saaton aikana tulee keskittyä vain itse saattoon.
(http://vaunut.org/kuva/55376) Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Tapani Kunnas - Huhtikuu 03, 2009, 06:38:09 Toimittaja on (taas) yltänyt hienoon lopputulokseen kuvatekstiä muotoillessaan: "Juna pysähtyi lopulta laiturilla oleviin roskiksiin."
Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Jarkko Korhonen - Huhtikuu 03, 2009, 07:06:00 Missä saattaja lymyää, kun kyseessä on tämä litterahirviö? Ennen kuin saattajaakaan arvostelee, olisi hyvä tietää koko tapahtumasarja ja olosuhteet (ehkä se tiedetäänkin...). Topin linkkaamia mitä ilmeisimmin paljon kovemmassa vauhdissa otettuja vek:ien kuvia on kyllä vorgissa vielä huomattavasti enemmän :)
Ilmeisesti päätepuskin joustaa suht. tyylikkäästi, koska kalustolle ei aiheutunut vaurioita, vaikka päätepuskin mitä ilmeisimmin kuvan perusteella on ainakin metrin verran siirtynyt paikoiltaan. Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Teppo Niemi - Huhtikuu 03, 2009, 07:13:28 Toivottavasti Rautatievirasto tutkii tapauksen ja julkaisee sen, kuten on ilmoittanut julkaisevansa tutkimuksensa, netissä. Silloin saamme tietää miksi liike meni pitkäksi ja oliko kyseessä autovaunujen tuonti lastauslaiturilta vaiko muun rungon saatto Ilmalasta.
Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Tapani Kunnas - Huhtikuu 03, 2009, 07:56:20 Rautatieaseman laituralueella on muistaakseni joskus todettu satunnaisia katvealueita, jotka häiritsevät saattajan ja veturin välistä kommunikointia. Siinä ei silloin paljon auta, vaikka kuinka huutaisi radioon punaista.
Voisikohan tuossa toimia tv-systeemi, jossa niiden raiteiden päissä, mihin pitkiä runkoja peruutetaan, olisi kamerat ja veturissa olisi vastaanotin, josta valittaisiin oikea kanava ja sieltä näkyisi reaaliaikainen kuva tilanteesta. Lähetin olisi sijoitettu jonnekin katetun laiturialueen toiseen päähän, jotta se olisi lähellä vetureita. Päätepuskimen toiminnastahan tämä oli oiva osoitus, turvalaite toimii juuri niinkuin pitääkin. Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Petri Miikkulainen - Huhtikuu 03, 2009, 10:57:09 Missä saattaja lymyää, kun kyseessä on tämä litterahirviö? Ilmalan päivystäjä on tuonut autovaunut lastausraiteelta aiemmin ja sen on saattanut ratapihahenkilöstö. Varsinainen saatto matkavetureineen tulee Ilmalasta. Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Jarkko Korhonen - Huhtikuu 03, 2009, 11:39:56 Oukkei, eli on rysähtänyt siinä tilanteessa, kun autovaunuihin on oltu kytkemässä pikajunarunkoa, ja runko on ensin rysähtänyt autovaunuihin ja sitten roikka + autovaunut puskimeen. Liekö autot säilyneet paikallaan, sitä uutinen ei kertonut.
Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Petri Miikkulainen - Huhtikuu 03, 2009, 13:12:33 Sen verran tarkennan edellistä kommenttia, etten tiedä tuosta ko. tapauksesta mitään. Vastasin vain yleisesti Jarkon kysymykseen. :)
Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Jorma Rauhala - Huhtikuu 03, 2009, 22:27:44 Liekö autot säilyneet paikallaan, sitä uutinen ei kertonut. Luulisi kyllä että Hccmqrr:issä olleita autoja on myös vaurioitunut noinkin kovassa Kolarissa.Otsikko: Vs: Saatto pitkäksi Helsingin asemalla Kirjoitti: Tapani Kunnas - Huhtikuu 04, 2009, 08:31:06 Eikös autot kuitenkin sidota paikoilleen ennen kuljetusta?
|