Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Ulkomaat => Aiheen aloitti: Tauno Hermola - Elokuu 09, 2011, 03:34:02



Otsikko: Stadler toimittaa venäläiselle Transmashholdingille 100 moottoriyksikköä
Kirjoitti: Tauno Hermola - Elokuu 09, 2011, 03:34:02
Stadler toimittaa venäläiselle Transmashholdingille 100 neliakselista diesel - niin, oikeastaan mitä  ;) - jotka asennetaan 50:een RZD:lle toimitettavaan DMU yksikköön.

Eli olisivatko nuo sitten GTW:n tai diesel FLIRT:in 'power modulin' tapaisia yksiköitä vai aivan normaaleja DMU:n moottorivaunuja? Luultavasti 'power moduleita', koska Stadler ei taida muun tyyppisiä DMU:ita (Regio kiskobussia lukuunottamatta) edes valmistaa...

http://www.stadlerrail.com/en/news/2011/07/12/stadler-wins-in-russia/

 


Otsikko: Vs: Stadler toimittaa venäläiselle Transmashholdingille 100 moottoriyksikköä
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Elokuu 11, 2011, 23:07:53
Saksankielisen artikkelin (http://www.stadlerrail.com/de/medien/2011/07/12/stadler-gewinnt-in-russland/) ilmaus "Diesel-Antriebsteil" viittaisi nimenomaan sellaiseen "power unitiin". Suomeksi tuo kääntyisi muotoon "Dieselkäyttöinen moottoriosa".


Otsikko: Vs: Stadler toimittaa venäläiselle Transmashholdingille 100 moottoriyksikköä
Kirjoitti: Tauno Hermola - Elokuu 11, 2011, 23:56:01
Minnehän nuo DMU:t mahtaa mennä, en löytänyt mitään mainintaa valmistajan sivultakaan http://www.tmholding.ru/en/ (http://www.tmholding.ru/en/). Kovin suuri määrähän se ei Venäjän mittakaavassa ole. Eikä näytä olevan ihan pikku putiikki myöskään tuo Transmashholding.