Otsikko: IC68:lla ongelmia Kuopiossa? Kirjoitti: Jukka P. T. Ruuskanen - Lokakuu 06, 2011, 19:22:52 Tämä on toisen käden tietoa, mutta ilmeisesti IC68:n runkoa oli koitettu Kuopiossa tänään siirtää niin, että letkut olivat paikallaan mutta kytkin ei, jonka seurauksena Expt-vaunun ja Sr1 3080:n kakkosohjaamon välinen 1500V:n kaapeli oli mennyt rikki.
IC68 sai lähteä etelään korvaavalla veturilla ilman lemmikkivaunua ja Expt päätyi Kuopion ratapihalle T4038:n runkoon, jonka mukana se menee/menisi korjaukseen Pieksämäelle. Lisätietoa aiheesta kellään? Otsikko: Vs: IC68:lla ongelmia Kuopiossa? Kirjoitti: Marko Vornanen - Lokakuu 06, 2011, 20:54:11 Kytkeekö Kuopiossa IC68 rungon veturiin paikallinen kippari vai veturinkujettaja?
Otsikko: Vs: IC68:lla ongelmia Kuopiossa? Kirjoitti: Topi Lajunen - Lokakuu 06, 2011, 21:08:38 Kytkeekö Kuopiossa IC68 rungon veturiin paikallinen kippari vai veturinkujettaja? Ymmärtääkseni matkakonduktöörit (mikäli "kipparilla" sitä tarkoitit) eivät kytke missään vetureita vaunuihin. Joko paikalla on "maahenkilökuntaa", tai jos ei ole, niin kuljettaja kytkee. Otsikko: Vs: IC68:lla ongelmia Kuopiossa? Kirjoitti: Marko Vornanen - Lokakuu 06, 2011, 21:16:52 Reijolla olikin jo tuolla kuvapuolella tietoa, että Vekille oli sattunut pieni unohdus. Hain ilmisullani junamiestä tai ratapihatyöntekijää, jarruntarkastajaa vai mikä se oikea nimike nykyään lieneekään...maahenkilökuntaa kuitenkin.
Otsikko: Vs: IC68:lla ongelmia Kuopiossa? Kirjoitti: Lari Nylund - Lokakuu 07, 2011, 07:33:27 Kytkeekö Kuopiossa IC68 rungon veturiin paikallinen kippari vai veturinkujettaja? Ymmärtääkseni matkakonduktöörit (mikäli "kipparilla" sitä tarkoitit) eivät kytke missään vetureita vaunuihin. Joko paikalla on "maahenkilökuntaa", tai jos ei ole, niin kuljettaja kytkee. Periaatteessa näin taitaa olla, mutta tarvittaessa taitoa löytyy. Tällä viikolla esimerkiksi Helsingissä kytkettiin veturi lähtevän IC2-junan eteen johtavan konduktöörin toimesta, koska edellisellä vuorolla Helsinkiin saapumassa ollut kuljettaja oli myöhässä ja veturin siirto junan eteen tapahtui vasta lähtöajan jälkeen varamiehen toimesta. Tuolloin oli vaununtarkastaja jo seuraavan työtehtävän parissa ja lähtö oli viivästymässä lisää. Vaihtoehto olisi toki ollut odotella vaununtarkastajaa, mutta asiakkaita ajatellen ja "turhan" lisämyöhästymisen minimoimiseksi tehtiin näin. Juna pääsi Helsingistä 18 minuuttia myöhässä liikenteeseen ja saapui aikataulun mukaisesti (!) Tampereelle. |