Otsikko: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Joulukuu 31, 2011, 15:24:01 Sain taas DSO:lla kysymyksen, joka osuu samalla aihealueeseen, joka itseänikin erityisen paljon kiinnostaa...
Salonkivaunussa A40 on kysyjän mukaan RIC-merkinnät, jotka vaaditaan länsi-euroopan kansainväliseen liikenteeseen. Ovatko A40:n telit vaihdettavat, eli onko se ja mahdollisesti muutkin erikoisvaunut, esim. A1 ja A2, rakennettu kykeneväiseksi ajamaan esim. Ruotsin rataverkolla? Samaan aiheeseen liittyen kiinnostaisi nähdä kuvia eri sibelius-vaunujen kylkimerkinnöistä, jos niitä jollakulla on. Otsikko: Vs: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Joulukuu 31, 2011, 18:11:53 Venäläiset vaativat RIC-koodia. Myös ERA:ssa ja komissiossa on asetus joka vaatii EAN-numeroita. Vaunujen ulottuma ei ole RIC:n mukaista, samoin puskinten välinen mitta on erilainen.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:139:0001:0151:FI:PDF kohta 7.3.2.2 Otsikko: Vs: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Tammikuu 02, 2012, 13:27:02 Venäläiset vaativat RIC-koodia. Perustuuko tämä tietoon vai onko se päättelyn tulos? Jos kyseessä on varma fakta, onko lähde tiedossa? Miksi vaunuista löytyy myös venäläinen МС-merkintä, joka oikeuttaa kyseisen vaunun liikennöimään kansainvälisessä liikenteessä Venäjän rataverkolla? |