Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Tuukka Ryyppö - Joulukuu 31, 2011, 15:24:01



Otsikko: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Joulukuu 31, 2011, 15:24:01
Sain taas DSO:lla kysymyksen, joka osuu samalla aihealueeseen, joka itseänikin erityisen paljon kiinnostaa...

Salonkivaunussa A40 on kysyjän mukaan RIC-merkinnät, jotka vaaditaan länsi-euroopan kansainväliseen liikenteeseen. Ovatko A40:n telit vaihdettavat, eli onko se ja mahdollisesti muutkin erikoisvaunut, esim. A1 ja A2, rakennettu kykeneväiseksi ajamaan esim. Ruotsin rataverkolla?
Samaan aiheeseen liittyen kiinnostaisi nähdä kuvia eri sibelius-vaunujen kylkimerkinnöistä, jos niitä jollakulla on.


Otsikko: Vs: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto
Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Joulukuu 31, 2011, 18:11:53
Venäläiset vaativat RIC-koodia. Myös ERA:ssa ja komissiossa on asetus joka vaatii EAN-numeroita. Vaunujen ulottuma ei ole RIC:n mukaista, samoin puskinten välinen mitta on erilainen.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:139:0001:0151:FI:PDF kohta 7.3.2.2


Otsikko: Vs: Salonki- sekä erityisvaunut ja telinvaihto
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Tammikuu 02, 2012, 13:27:02
Venäläiset vaativat RIC-koodia.

Perustuuko tämä tietoon vai onko se päättelyn tulos? Jos kyseessä on varma fakta, onko lähde tiedossa? Miksi vaunuista löytyy myös venäläinen МС-merkintä, joka oikeuttaa kyseisen vaunun liikennöimään kansainvälisessä liikenteessä Venäjän rataverkolla?