Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Helmikuu 21, 2012, 20:54:47



Otsikko: Lielahden ratahanke etenee
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Helmikuu 21, 2012, 20:54:47
Lielahden ja Kokemäen välisen rataosan kunnostustyöt käynnistyvät ensi kesänä. Rataosuudesta laaditaan ratasuunnitelmat, joista ensimmäinen osa koskee väliä Nokia–Lielahti. Tavoitteena on parantaa rataosan tavara- ja henkilöliikenteen palvelutasoa ja liikenneturvallisuutta esimerkiksi poistamalla tasoristeyksiä.

Koko parannettavan Lielahti–Kokemäki-rataosan pituus on noin 90 kilometriä. Hanke valmistuu vuonna 2015.

tamperelainen (http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/94931-lielahden-ratahanke-etenee)


Otsikko: Vs: Lielahden ratahanke etenee
Kirjoitti: Ossi Rosten - Helmikuu 22, 2012, 10:13:04
Liikenneviraston sivulta  (http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/kaynnissa/lielahti_kokemaki)kaksi kohtaa:

"Tavoitteena on saavuttaa tavaraliikenteessä 25 tonnin akselipainolla 80–100 km/h nopeus."

ja

"Tavoitteena on vahvistaa rataa siten, että liikennöinti radalla akselipainolla 25 tonnia on mahdollista vähintään 60 kilometriä tunnissa. "

Siis kumpi?


Otsikko: Vs: Lielahden ratahanke etenee
Kirjoitti: Juha Puusaari - Helmikuu 23, 2012, 01:16:49
Liikenneviraston sivulta  (http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/kaynnissa/lielahti_kokemaki)kaksi kohtaa:

"Tavoitteena on saavuttaa tavaraliikenteessä 25 tonnin akselipainolla 80–100 km/h nopeus."


"Tavoitteena on vahvistaa rataa siten, että liikennöinti radalla akselipainolla 25 tonnia on mahdollista vähintään 60 kilometriä tunnissa. "

Siis kumpi?
Käsitin lainatut kohdat niin että alkuosaltaan (Lielahti-Nokia) se eka ja jälkimmäinen ns.perusvaatimuksena koko osuudelle.