Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Juha Paulavuo - Toukokuu 04, 2009, 13:21:32



Otsikko: Rataverkon rappio haittaa tavaraliikennettä
Kirjoitti: Juha Paulavuo - Toukokuu 04, 2009, 13:21:32
Suomen rataverkon yksiraiteisuus haittaa tavaraliikenteen lisäämistä kiskoilla. Kiireimmin kaksoisraidetta kaivattaisiin Kokkola–Ylivieska ja Luumäki–Imatra -väleille. Kiskoliikenteen osuus Suomen tavaraliikenteestä on pysynyt jo vuosia 25 prosentin tuntumassa. Valtaosa rahdista kuljetetaan kumipyörillä.

Tavarajunaliikenteen puuhamiehet voivat kuitenkin röyhistellä rintaansa, sillä matkustajaliikenteessä rautateiden osuus on vaivaiset viisi prosenttia.

tekniikka&talous (http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article279670.ece?s=u&wtm=tt-04052009)

Kannattaa myös vilkaista kakkossivun karttaa tavaraliikenteen määristä


Otsikko: Vs: Rataverkon rappio haittaa tavaraliikennettä
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Toukokuu 08, 2009, 16:38:16
Ei artikkelissa muuten mitään, mutta otsikointi ihmetyttää. Miten ihmeessä rataverkon yksiraiteisuus merkitsee rataverkon olevan rappiolla?