Otsikko: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Pentti Yli-Karjanmaa - Helmikuu 26, 2012, 18:14:10 IC57:kaa kuulutettiin oikein urakalla Pasilassa! Ensin muutaman minuutin myöhästymisestä. Sitten kailotettiin junan saapumiseta raiteille kolme. Sitten taas muutaman minuutin myöhästymisestä, heti perään junan saapumisesta raiteelle kolme. Tämä toistui kiusallisen monta kertaa. Näytöllä pyöri teksti "junan lähtövalmistelut ovat kesken". Lähtöasemalla oli sentään kerrottu viivästymiseen johtuvan teknisestä viasta, mikä sitten lieneekään. Vähän köppäästä, sanoisinko
Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Jonne Seppänen - Helmikuu 26, 2012, 20:27:12 Tämä on muuten erittäin rasittavaa tiedottamista johon törmää monesti kun juna seisoo esim. lähellä asemaa, eikä minuutintarkkaa saapumisaikaa ole selvillä.
Liikenteenohjaaja unohtaa lisätä myöhästymisaikaa ennen kuin pari minuuttia ennen lähtöaikaa tuleva automaattikuulutus ilmoittaa junan pysähtyvän raiteella XX. Tämä korjataan uudella kuulutuksella (...arvioitu lähtöaika...) Kun risteysasemalla on useampi juna myöhässä on turhien kuulutusten tulva melkoinen. Toista se oli silloin paikallissuorittajien aikaan kun tiedotettiin kun tiedotettavaa oli ja ihmiset pysähtyivät tarkkaavaisina kuuntelemaan.. Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Niila Heikkilä - Helmikuu 29, 2012, 01:09:09 [quote author=Jonne Seppänen link=topic=4474.msg28249#msg28249 date=13302808
Toista se oli silloin paikallissuorittajien aikaan kun tiedotettiin kun tiedotettavaa oli ja ihmiset pysähtyivät tarkkaavaisina kuuntelemaan.. [/quote] Mihinkähän kuulutusten merkkiplingi on kadonnut? Sitä ei nykypäivänä enää juuri kuule kuin junassa. Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Helmikuu 29, 2012, 11:24:25 Toista se oli silloin paikallissuorittajien aikaan kun tiedotettiin kun tiedotettavaa oli ja ihmiset pysähtyivät tarkkaavaisina kuuntelemaan.. Olen yhdistetysti samaa ja eri mieltä. Toisaalta kuulutukset olivat ennen täsmällisempiä kuin nykyään, toisaalta ne ovat nykyään huomattavasti aiempaa selkeämpiä ja niissä lisäksi puhutaan muitakin kieliä kuin suomea. Näkisin, että nuo automaattikuulutukset ovat lopulta kuitenkin parempi juttu, vaikka aika hienoisella marginaalilla, etenkin kun käsikuulutuksiakin kuitenkin voidaan yhä tehdä, kun niille on erityisesti tarvetta. Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Helmikuu 29, 2012, 12:01:48 Toista se oli silloin paikallissuorittajien aikaan kun tiedotettiin kun tiedotettavaa oli ja ihmiset pysähtyivät tarkkaavaisina kuuntelemaan.. Olen yhdistetysti samaa ja eri mieltä. Toisaalta kuulutukset olivat ennen täsmällisempiä kuin nykyään, toisaalta ne ovat nykyään huomattavasti aiempaa selkeämpiä ja niissä lisäksi puhutaan muitakin kieliä kuin suomea. Näkisin, että nuo automaattikuulutukset ovat lopulta kuitenkin parempi juttu, vaikka aika hienoisella marginaalilla, etenkin kun käsikuulutuksiakin kuitenkin voidaan yhä tehdä, kun niille on erityisesti tarvetta. Käsikuulutuksia ei vaan voi tehdä asemilta, vaan ne on kaikki kauko-ohjauksen takana... Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Jonne Seppänen - Helmikuu 29, 2012, 13:33:09 Kyllä toki tekniikan kehittymisessä hyvätkin puolensa. Lähinnä tuo liikenteenohjauksen keskittäminen on vaikuttanut juuri näihin poikkeustilanteiden tiedottamiseen kun ohjaajat eivät ehdi hoitaa täsmällistä tiedotusta alueen kaikille asemille kuten ennen fyysisesti paikalla oleva suorittaja. Näissä ollaan kyllä tänä talvena menty eteenpäin. Mutta kyllä turhia lähtökuulutuksia, päällekkäin meneviä kuulutuksia yms kuulee edelleen liikaa.. Esimerkiksi eilen illalla helsingistä kun seurasin parin tunnin ajan liikennettä lähti useampi juna myöhässä ja kaikki ne automaatti kuulutti ensin virheellisesti lähteväksi ajallaan.. Tämä vaikuttaa siihen ettei matkustajat luota näihin samanlailla kuin käsikuulutuksiin. Käsikuulutuksia en muista aikoihin kuulleeni muualla kuin helsingissä,pasilassa ja tikkurilassa
Otsikko: Vs: Tiedotusta riittää! Kirjoitti: Jyrki Talvi - Maaliskuu 01, 2012, 16:53:02 Mutta toisaalta kun juna saapuu etuajassa kuulutus tulee sitten perässä esim tänään ic 50 saapui oulaisiin juna oli ns pihassa. Että automaatti tekee joskus näinkin päin.
|