Otsikko: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 15, 2012, 22:04:29 Tule keskustelemaan Euroopan liikennepolitiikasta meppien kanssa! Keskustelua alustavat europarlamentaarikot Satu Hassi ja Michael Cramer. Baltian maat ja Puola ovat sopineet Rail Baltica -hankkeen toteuttamisesta ja kiskojen rakentaminen on määrä aloittaa vuonna 2013. Helsingin ja Tallinnan välinen rataosuus on vielä kysymysmerkki. Siirtyminen ilmasta raiteille on oleellista liikenteen päästöjen vähentämisen kannalta. Ympäristöllisesti parhaimmat liikkumismuodot ovat kuitenkin tällä hetkellä kalleimpia. Liikkumistapojen muutos vaatii poliittista tahtoa. Mepit ovat nyt paikalla kertomassa, mitä tällä tahdolla on mahdollista saada aikaiseksi. Alustusten otsikot: - Michael Cramer: "Transport and climate change: unfair competition and its effect on the Rail Baltica" - Satu Hassi: Liikenne ilmastoraiteille Tapahtumapaikkana ravintola Allotria, Hämeentie 68, Sörnäinen/Vallila. Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 15, 2012, 22:36:09 Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää. Virolla on suorat yhteydet venäjälle eikä sillä putkella varmaan olisi muuta tarkoitusta kuin viedä kotimaiset satamatuotteet siihen maahan jolla ei ole ollut mitään Ville Niinistön edeltäjiä sooloilemassa viennin tyrehdyttämistarkoituksiin "itämerenhyväksi".
Tietenkin myös pari laivallista viinaturisteja päivässä. Mutta onko Virolla nyt edes työmatkakulujen verovähennysoikeutta euron myötä? En näe mitään selitystä putkelle. Siinä ei ole mitään keskusteltavaa vaan ne putkirahat nopesti kaivoshankkeiden edesauttamiseen jotta seuraava sukupolvi saa "kreikan" sijaan elää Suomessa vaikka jokun vihreiden satu olisi hässinyt verronmaksajien piikkiin pahaan aikaan. Idealistit eivät ole viisaimmasta päästä. Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Jouni Hytönen - Maaliskuu 15, 2012, 23:04:59 Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää. Virolla on suorat yhteydet venäjälle eikä sillä putkella varmaan olisi muuta tarkoitusta kuin viedä kotimaiset satamatuotteet siihen maahan jolla ei ole ollut mitään Ville Niinistön edeltäjiä sooloilemassa viennin tyrehdyttämistarkoituksiin "itämerenhyväksi". Sössöti sössöti. Ei ole ollut mitään sooloilua, vaan rikkipitoisuusrajoitukset ovat lähtöisin IMO:sta. Säädösten valmisteluun olisi pitänyt vaikuttaa siellä.Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 16, 2012, 15:55:31 Enpä tiedä mitä hyvää moinen tunneli toisi, vaikka rahaa olisi kaivoon heittää. Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun? Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 16, 2012, 16:43:20 Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun? Olihan aloituksessakin jo mainittu Helsinki-Tallinna osuus ja siinä keskustelua kerta emännöi tuo Hässi. Tokihan vihreät saattavat jopa ehdottaa osuuden luomista pinnalle uimuripatjoin, mutta perusjärjellä ajatellen se luotaisiin tunneliin. Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 17, 2012, 01:07:17 Mistä tunnelista puhut? Onko viestisi ehkä eksynyt väärään ketjuun? Olihan aloituksessakin jo mainittu Helsinki-Tallinna osuus ja siinä keskustelua kerta emännöi tuo Hässi. Tokihan vihreät saattavat jopa ehdottaa osuuden luomista pinnalle uimuripatjoin, mutta perusjärjellä ajatellen se luotaisiin tunneliin. Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan :) Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 17, 2012, 01:35:46 Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan :) Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan. Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 17, 2012, 01:37:19 Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan :) Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan. Miten sä, Mika hyvä, ajattelit kaivaa tunnelin sadepilven avulla? Oletko sä pilvessä? Otsikko: Vs: Keskustelutilaisuus: Ilmastokestävä liikenne - Rail Baltica || pe 16.3. klo 17 Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 17, 2012, 01:43:50 Hihi. Perusteles vielä, miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan :) Enpä löytänyt enään googlettamalla, mutta silloin venäjän metsäpalojen aikaan heiltä tuli julki lausunto, jonka mukaan tilanteita tulisi hallita keinotekoisia sadepilviä luomalla itämerestä. Ja kukas muu kuin Suomen olisi joutunut satsaamaan naapurin omaisuuden suojeluun varojaan. Miten sä, Mika hyvä, ajattelit kaivaa tunnelin sadepilven avulla? Oletko sä pilvessä? Vastasin kysymykseesi "miksi uskot Hassilla olevan tuollaisen kannan". Mielikuvitusta heiltä ainakin riittää. |