Otsikko: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Toni Hartonen - Maaliskuu 21, 2012, 18:09:26 http://portal.liikennevirasto.fi/sivu/www/f/hankkeet/suunnitteilla/pisara
Uusia asemia ovat Töölö, keskusta ja Hakaniemi. H/K=1,54. Jatkosuunnitteluun on myönnetty 40milj. Eur. Hyvä nähdä että tärkeä ratahanke etenee. Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 23, 2012, 22:30:39 Tärkeän ja tärkeän... Duunareita on useampaa eri sorttia. On heitä jotka ylläpitävät rahallisesti vaadittua hyvinvoinnin tasoa (Talvivaara, Upm, mutta ei vr transteck). Sitten on niitä työttömiä, myymälä ja toimistoalan ylimääräistä tilpehööriä väsääviä "ammattilaisia" joilla on vaatimuksensa kun rahasta ei ole kiinni. Puhumattakaan heidän elättävää talouttaan vastaan kohdistuvat selkään puukotukset (jota mm. Talvivaara on saanut kokea).
Raha maistuu mutta se vastuunpakoilu myöskin. Milläs palveiluyhteisö eläisi heidän vaateitensa mukaan. Proviisiopalkalla kenties? Se pisara rata on aivan turha hanke, koska pisara sinne on jo muodostumassa. Rahat kannattaa varata potenttiaalisiin lypsylehmiin, jotka rahaa Suomeen tuovat sen edestä minkä ulkomaalaista sekundatavaraa ostavan kautta menetetään. Muutoin kävisi verrattain kalliiksi tämä maakaasulämmitysjärjestelmä aikanaan. Pisara-rata kierrättää olemassa olevaa rahaa, uusi teollinen rata jolla esim. ulkomaalaisia asiakkaita, tuo sitä. Siksi se voittaa 6-1 sen kierrätysketjun joka tuottaa vaikkapa 467milj/vuosi, kun taas sen toisen 27milj/vuosi. Pisara-radan korjaavat ongelmat ovat korvattavissa sillä Pasilaan keskittämisellä. Esim Imatran juna voisi pienen investoinnin jälkeen jatkaa Pasilasta turkuun samalla kalustolla ja joka toinen kehäradan pari voisi hyvinkin ajaa ympyrää. Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Maaliskuu 23, 2012, 23:15:57 Tärkeän ja tärkeän... Duunareita on useampaa eri sorttia. On heitä jotka ylläpitävät rahallisesti vaadittua hyvinvoinnin tasoa (Talvivaara, Upm, mutta ei vr transteck). Sitten on niitä työttömiä, myymälä ja toimistoalan ylimääräistä tilpehööriä väsääviä "ammattilaisia" joilla on vaatimuksensa kun rahasta ei ole kiinni. Puhumattakaan heidän elättävää talouttaan vastaan kohdistuvat selkään puukotukset (jota mm. Talvivaara on saanut kokea). Raha maistuu mutta se vastuunpakoilu myöskin. Milläs palveiluyhteisö eläisi heidän vaateitensa mukaan. Proviisiopalkalla kenties? Se pisara rata on aivan turha hanke, koska pisara sinne on jo muodostumassa. Rahat kannattaa varata potenttiaalisiin lypsylehmiin, jotka rahaa Suomeen tuovat sen edestä minkä ulkomaalaista sekundatavaraa ostavan kautta menetetään. Muutoin kävisi verrattain kalliiksi tämä maakaasulämmitysjärjestelmä aikanaan. Pisara-rata kierrättää olemassa olevaa rahaa, uusi teollinen rata jolla esim. ulkomaalaisia asiakkaita, tuo sitä. Siksi se voittaa 6-1 sen kierrätysketjun joka tuottaa vaikkapa 467milj/vuosi, kun taas sen toisen 27milj/vuosi. Tämä toki sillä oletuksella, että kaupungin liikenneyhteyksien parantumine ei vaikuta kaupungin talouteen. Lainaus Pisara-radan korjaavat ongelmat ovat korvattavissa sillä Pasilaan keskittämisellä. Esim Imatran juna voisi pienen investoinnin jälkeen jatkaa Pasilasta turkuun samalla kalustolla ja joka toinen kehäradan pari voisi hyvinkin ajaa ympyrää. ...jolloin Helsinkiin ei enää pääsisi kaukojunalla, vaan olisi tehtävä yksi ylimääräinen vaihto. Kuulostaa aika reaalisosialistisilta nuo sun ehdotuksesi, kun ihmisillä ei niin ole väliä, vaan se on raskas teollisuus yksin, joka jyllää :) Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Mika Hakala - Maaliskuu 23, 2012, 23:36:07 Tämä toki sillä oletuksella, että kaupungin liikenneyhteyksien parantumine ei vaikuta kaupungin talouteen. ...jolloin Helsinkiin ei enää pääsisi kaukojunalla, vaan olisi tehtävä yksi ylimääräinen vaihto. Kuulostaa aika reaalisosialistisilta nuo sun ehdotuksesi, kun ihmisillä ei niin ole väliä, vaan se on raskas teollisuus yksin, joka jyllää :) Väitös 1. Hyvin ovat näemmä tähänkin asti toimineet. Miksi eivät jatkossakin toimisi? Kun puhuvat kestävästä kehityksestä, ei sitä tapahdu, jollei sille ole maksajaa. Anteeksi vaan jos romutan tähän asti toimineen luulosi, mutta palvelusektori ei ilman asiakasta toimi. Asiakas on lähikaupan Annillakin se Talvivaaran ketjuun keskittävä Jorma, jonka palkat maksaa ulkomainen asiakas, jotka Lähikaupan Anni tuhlaa ostaessa vähävirtaisen härvelin. Kauppaa ei siis synny ilman tuotetta ja se Helsingin nykyinen tärkein asema, korkeasti koulutetut (ei elämäntapa filosofian maisterit), heitä kohtaan on kuin hirvikärpäsiä heidän siivellä eläjiä. Se yhteisö on susi ja pettymyksiä siihen keskittämisestä tullaan joskus näkemään. Väitös 2. Entäs sitten? Eiköhän passiivinen alkoholismi tule jokaisella tuulilasin pyyhkäisyllä, passiivinen tupakoiminen parvekesavuista, mutta passiivinen lihoaminen on juuri näiden teesse elämäsi helpommaksi valintojen seuraukseta. Ei voisi lihavien maksakirroosien valittamatta nieleminen kiinnostaa kostoksi tippaakaan. Kyllä se on parempi että nostavat paksut takalistonsa siihen saakka kunnes dom perignon on taloudellinen mahdollisuus taviksellakin saunakaljaksi. Muutoin ei tapahdu muuta kuin tietyn alueen omaisuuden haltijain arvon säilyttämistä tai sen lisäämistä. Töölö ei tainnut olla ennen muutamaa päivää hallituksen päätöstä rahallisesti kummoisempi sijoitus kuin nyt. Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Toni Hartonen - Maaliskuu 24, 2012, 23:34:36 Mikalle: "Nykyisin Pasilan ja päärautatieaseman välille ei ruuhka-aikaan mahdu juurikaan uusia junavuoroja, sillä Helsingin ratapihan kapasiteetti on nykyisin lähes täysin käytössä. Ahtaan ratapihan korkea kuormitusaste lisää merkittävästi junaliikenteen häiriöherkkyyttä ja usein Helsingissä ilmenevät ongelmat laajentuvat valtakunnallisiksi. Pisara-radan tavoitteena on junaliikenteen kapasiteetin lisääminen Helsingin ja Pasilan välillä, minkä myötä myös junaliikenteen toimintavarmuus paranee ja häiriöherkkyys vähenee.
Pisara-radalle siirtyy Espoon, Keravan ja Kehäradan kaupunkirataliikenne, mikä vapauttaa suurimman osan kaupunkirataliikenteen käytössä olevista kahdeksasta laituriraiteesta muun liikenteen tarpeisiin. Helsingin päärautatieasemaa käyttävät kaukoliikenne ja taajamaliikenne." Lainaus liikenneviraston sivuilta. Faktat on faktoja, nykyinen systeemi toimi hyvin 70-luvulla mutta nyt vuorojen lkm on toistaluokkaa ja metropolialue kasvaa reilusti. Joukkoliikenteen palvelutason nosto tarvitsee reilua infran parannusta, homma ei toimi pelkästään sillä että syyllistetään ihmisiä auton käytöstä. Lisäksi tulossa pääradan parannus, joka tukee ja vahvistaa pisaran vaikutuksia. Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Kari Haapakangas - Maaliskuu 26, 2012, 06:57:55 No totta kai Pisara on totetettava, mutta vain seuraavin ehdoin:
-Rakentaminen on jaettava vähintään kymmenelle, mieluiten 15 vuodelle -kaikki krumeluurit ja turhakkeet on poistettava. Peruskarvalakkimalli riittää -rahoitus on päätettävä jokaiselle budjettivuodelle erikseen -ennen eduskuntakäsittelyä vvm:n virkamiesten täytyy poistaa ko. vuoden rahoitus, tai ainakin puolittaa se -ja vasta eduskunnan ahkeralla ponsitehtailulla rahat on budjettiin palautettava. Muutoinhan voisi vaikka kuvitella, ettei valtakunnan ratahankkeita kohdella tasapuolisesti. Otsikko: Vs: Liikennevirasto on hyväksynyt Pisara-radan yleissuunnitelman Kirjoitti: Pekka Porkkakoski - Maaliskuu 26, 2012, 09:29:40 Käsittämätöntä humpuukia. En ole nähnyt yhtään Point-To-Point simulaation tuloksia esim. ohjausvaunun tapauksessa. Tulevaisuudessa Helsingissä ei ole yhtään raidetta ja tilalle rakennetaan raiteen 12 viereen toimistokorttelin laajennusta.
|