Otsikko: Allegron käytännöt Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Huhtikuu 09, 2012, 12:56:26 Googlettelemalla ei löytynyt mistään kaikkea tätä tietoa yhdestä paikasta, joten halusin kerätä nämä tiedot kasaan. Eli:
* Millä välillä Suomen maastapoistumisleimat isketään matkustajien passeihin? Entä millä välillä Venäjän tuloleima? * Millä välillä Venäjän maastapoistumisleimat isketään matkustajien passeihin? Entä millä välillä Suomen tuloleima? * Missä tarkastetaan matkustajat jotka nousevat kyytiin Viipurissa? * Missä tarkastetaan matkustajat jotka nousevat kyytiin Vainikkalassa? * Kuljettajat ilmeisesti vaihdetaan Vainikkalassa. Miten on konduktöörien laita? * Kulkeeko mitään suomalaista junahenkilökuntaa (ml. esim. ravintolavaunun työntekijät) Allegron mukana Venäjälle asti? Jos, mihin asti kukin? * Kulkeeko mitään venäläistä junahenkilökuntaa (ml. esim. ravintolavaunun työntekijät) Allegron mukana Suomeen asti? Jos, mihin asti kukin? Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Huhtikuu 09, 2012, 13:18:16 Googlettelemalla ei löytynyt mistään kaikkea tätä tietoa yhdestä paikasta, joten halusin kerätä nämä tiedot kasaan. Eli: * Millä välillä Suomen maastapoistumisleimat isketään matkustajien passeihin? Entä millä välillä Venäjän tuloleima? * Millä välillä Venäjän maastapoistumisleimat isketään matkustajien passeihin? Entä millä välillä Suomen tuloleima? * Missä tarkastetaan matkustajat jotka nousevat kyytiin Viipurissa? * Missä tarkastetaan matkustajat jotka nousevat kyytiin Vainikkalassa? * Kuljettajat ilmeisesti vaihdetaan Vainikkalassa. Miten on konduktöörien laita? * Kulkeeko mitään suomalaista junahenkilökuntaa (ml. esim. ravintolavaunun työntekijät) Allegron mukana Venäjälle asti? Jos, mihin asti kukin? * Kulkeeko mitään venäläistä junahenkilökuntaa (ml. esim. ravintolavaunun työntekijät) Allegron mukana Suomeen asti? Jos, mihin asti kukin? Raja tarkistaa passit Kouvolan ja Vainikkalan välillä. Eli leimat ilmestyvät silloin, jos haluaa, ainahan näitä ei lyödä. Venäläiset viranomaiset ovat junassa Viipurin ja Pietarin välin, eli leimataan silloin. Viipuriin jäävät ja Viipurista junaan nousevat tarkastetaan Viipurin asemalla. Konduktöörit jatkavat rajan yli molempiin suuntiin. Pari tai kolme suomalaista ja pari venäläistä. Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: Lari Nylund - Huhtikuu 09, 2012, 13:38:05 Vainikkalassa on rajamuodollisuuksia varten asemarakennuksessa saapuvien ja lähtevien matkustajien puoli, jossa tehdään tarvittavat rajamuodollisuudet. Asemalaiturialue on tästä syystä aidattu, eikä sinne pääse kuin lähtevät/saapuvat matkustajat.
Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: MNa - Huhtikuu 09, 2012, 14:18:11 Jotenkin huvittavia nämä rajamuodollisuudet. Jos rikollisten liikkumista halutaan valvoa, siihen pitää keksiä toiset keinot. Ei tapahtunut rautateillä, mutta kerrottakoon kuitenkin: Neuvostoliiton jo hajottua olin kiertomatkalla Baltian maissa. Jokaisella rajalla tarkastettiin passit rajan kummallakin puolella, ja aikaa kului aina vajaasta tunnista kahteen. Ensin pysähdyttiin Virossa, tarkastettiin passit ja sitten bussi siirtyi pari mittaansa Latvian puolelle, jossa koppalakkimies keräsi passit viedäkseen ne jonnekin konttorille. Bussista ei saanut poistua vaikka kuinka pissatti. Sama kuvio Liettuan rajalla jne.
Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Huhtikuu 09, 2012, 17:04:50 Jotenkin huvittavia nämä rajamuodollisuudet. Jos rikollisten liikkumista halutaan valvoa, siihen pitää keksiä toiset keinot. Ei tapahtunut rautateillä, mutta kerrottakoon kuitenkin: Neuvostoliiton jo hajottua olin kiertomatkalla Baltian maissa. Jokaisella rajalla tarkastettiin passit rajan kummallakin puolella, ja aikaa kului aina vajaasta tunnista kahteen. Ensin pysähdyttiin Virossa, tarkastettiin passit ja sitten bussi siirtyi pari mittaansa Latvian puolelle, jossa koppalakkimies keräsi passit viedäkseen ne jonnekin konttorille. Bussista ei saanut poistua vaikka kuinka pissatti. Sama kuvio Liettuan rajalla jne. Ei Raja etsi rikollisia. Tulli hoitaa sen. Ja en oikein ymmärrä mitä erikoista oli noissa kuvaamissasi normaaleissa rajamuodollisuuksissa?Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: MNa - Huhtikuu 09, 2012, 17:35:06 Se on kummallista, että mihin tuollaista simputusta tarvitaan. Nykyisin kyseiset maat kuuluavat Euroopan Unioniin, ja rajan ylitys on yksinkertaisempaa. Virossa kelpaa myös sama valuutta kuin Suomessa. Muiden tilannetta en tunne.
Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Huhtikuu 09, 2012, 19:11:16 Se on kummallista, että mihin tuollaista simputusta tarvitaan. Maat haluavat kontrolloida keitä rajan yli menee, ei sen kummempaa. Osa simputuksesta on varmaankin peräisin menneiltä ajoilta jolloin jonottaminen oli vielä kansalaiselle tuttua. Nykyäänhän ei tällaista tunneta. Samanlaista simputtamista se on edelleen määrätyillä rajoilla ja maissa. Otsikko: Vs: Allegron käytännöt Kirjoitti: Jorma Rauhala - Huhtikuu 11, 2012, 20:52:18 Se on kummallista, että mihin tuollaista simputusta tarvitaan. Nykyisin kyseiset maat kuuluavat Euroopan Unioniin, ja rajan ylitys on yksinkertaisempaa. Virossa kelpaa myös sama valuutta kuin Suomessa. Muiden tilannetta en tunne. Tässä kun ei enää olla oltu aikoihin oikeilla raiteilla [jostain oivallettavasta syystä :)] niin jatketaan: samaa simputusta on Hämeessäkin. Tampereen seudun joukkoliikenteen aikataulukirja jaetaan yksin kappalein "talouksiin", mutta jos tarvii toisenkin tai vaikkapa ulkoseutulainen sellaisen, niin pitää mennä jonottamaan jonnekin kaupungin "pisteeseen" Tampereella ja vieläpä maksaa vajaasta 300 sivuisesta teoksesta käsittämätön hinta 50 centtiä. Ei voi ainakaan olla omakustannushinta se.Helsingin seudulla on esteetön joukkoliikenne ja vastaavia teoksia saa taloudessa tarvittavan määrän jonottamatta ilmaiseksi noutamalla niitä lukemattomista paikoista ympäri seutua. Ja toki ensimmäinen kappale postitetaan suoraan talouteen. |