Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Kurt Ristniemi - Toukokuu 12, 2012, 11:25:42



Otsikko: VR:n menetetty maine: Tutkimuksen viimeinen
Kirjoitti: Kurt Ristniemi - Toukokuu 12, 2012, 11:25:42
Talouselämä 19, 11.5.2011 kertoo:

VR:N TULOS JA MAINE ALAS

VR on pystynyt tämän vuoden tammi-maaliskuussa parantamaan täsmällisyyttään, mutta siihen hyvät uutiset jäävätkin. Konsernin liikevaihto kutistui miljoona euroa 331,7 miljoonaan ja liiketappio paheni 8,2 miljoonaa 18,7 miljoonaan euroon. T-Median mainetutkimuksessa VR jäi 65 suomalaisyrityksen vertailussa viimeiseksi.


Otsikko: Vs: VR:n menetetty maine: Tutkimuksen viimeinen
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Toukokuu 12, 2012, 12:12:12
Henkilöstön kouluttamiseen paremmiksi asiakaspalvelijoiksi panostetaan VR:llä kuitenkin tällä hetkellä niin paljon, että maine ainakin tulee seuraavan viiden vuoden aikana korjaantumaan varmasti paremmaksi. Asiakasta on nostettu todella paljon toiminnan keskipisteeseen. Täsmällisyyden parantamisesta en tiedä, koska siihen liittyvät VR:n tekojen lisäksi myös Enneviraston teot, mutta sen, minkä VR voi korjata, se saattaa hyvin mahdollisesti todella onnistuakin korjaamaan. Talossa on meneillään aika rankkaa organisatorista muutosta tämän mahdollistamiseksi ja ainakin sen johdon osan, jonka tavan duunari talossa näkee, tahtotila tuntuisi olevan kohdallaan :) Asenteiden muuttumisen pystyy tuntemaan, se ilahduttaa.

Saa nähdä. Pohjalle päätyneistä osa jää sinne kyyhöttämään, toinen osa sisuuntuu, tajuaa miksi on kuoppaan luiskahtanut ja kiipeää pohjalta ylös ja samantien vuoren huipulle. Nyt on tikkaiden rakentamiseen materiaalit ja työvälineet kasassa, pari alinta puolaakin on jo paikallaan. Menetetty maine on korjattavissa, jos työskentelee monin verroin paremmin kuin mitä ennen maineen menettämistä olisi odotettu. Tämän VR tuntuu tiedostaneen ja ottaneen tosissaan. Enkä mä muuten ole ole nähnyt toista työpaikkaa, jossa työntekijät morjenstaisivat uusiakin niin ahkerasti kuin junahenkilökunnan tiloissa on tapana. Pakkohan tuollaisen on alkaa vähitellen näkyä asiakkaallekin.