Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: zige - Elokuu 20, 2012, 17:10:37



Otsikko: Sm4 I-junassa ja täysvihreiä Eil-juna + 2ekosutta
Kirjoitti: zige - Elokuu 20, 2012, 17:10:37
Tänään tuli kohdattua parikin erikoista havaintoa. Toinen oli I-juna joka ajettiin tuplavihreenä Sm4:na (lähdöt Helsingistä klo 15:35 ja 16:35) ja toinen oli Eil-lähijuna klo 16:36 Riihimäelle (junan numeroa en nyt muista) jossa oli täysin vihreä runko ja tuplaekosudet 3078 ja 3040 vetämässä.


Sm4: http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/L%C3%A4hiliikenne/IMG_9514.JPG
Video: http://youtu.be/T-xZhqJLPQ8

Eil-runko: http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/L%C3%A4hiliikenne/IMG_9513.JPG
http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/L%C3%A4hiliikenne/IMG_9516.JPG
http://zige94.1g.fi/kuvat/Junakuvat/L%C3%A4hiliikenne/IMG_9515.JPG


Otsikko: Vs: Sm4 I-junassa ja täysvihreiä Eil-juna + 2ekosutta
Kirjoitti: zige - Elokuu 20, 2012, 19:00:20
Näköjään uusiin aikatauluihin on merkitty juuri nuo lähdöt matalalattiajunilla ajettaviksi, mutta kuuluisiko tuo ajaa sitten Sm4:lla vai Sm5:lla?


Otsikko: Vs: Sm4 I-junassa ja täysvihreiä Eil-juna + 2ekosutta
Kirjoitti: Ari Palin - Elokuu 29, 2012, 21:39:25
Sm4-runkoja on näkynyt edelleen I-junissa ja myös K-junissa. Kalustopulaa?


Otsikko: Vs: Sm4 I-junassa ja täysvihreiä Eil-juna + 2ekosutta
Kirjoitti: Topi Lajunen - Elokuu 29, 2012, 22:03:59
Aamuisin käy kolmen nelkun nippu heittämässä yhden K-reissun. Se saa kalustonsa saapuvasta R-junasta, joten kyseessä lienee kalustokierron tehokkuuteen liittyvä juttu.

Iltapäivällä kahden nelkun nippu heittää kaksi I-reissua, saa kalustonsa Z- ja H-junista, ja luovuttaa ne sen jälkeen H-junalle. Kalustokierrollista syytä lienee siis siinäkin.


Otsikko: Vs: Sm4 I-junassa ja täysvihreiä Eil-juna + 2ekosutta
Kirjoitti: Ari Palin - Elokuu 30, 2012, 21:17:22
Aamuisin käy kolmen nelkun nippu heittämässä yhden K-reissun. Se saa kalustonsa saapuvasta R-junasta, joten kyseessä lienee kalustokierron tehokkuuteen liittyvä juttu.

Iltapäivällä kahden nelkun nippu heittää kaksi I-reissua, saa kalustonsa Z- ja H-junista, ja luovuttaa ne sen jälkeen H-junalle. Kalustokierrollista syytä lienee siis siinäkin.
Ajattelinkin, että tuskinpa kuitenkaan kalustopulasta olisi kyse, kun Sm5:ia tulee koko ajan lisää nopeammin kuin Sm1:iä hylätään.