Otsikko: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Marko Nurmi - Maaliskuu 14, 2013, 13:41:43 Olisin kysynyt noista kilometri määristä tulevalla kehäradalla? Vorgin sivulla, Aviapoliksen asema on merkitty km 24, mutta rakennuskpiirrustuksissa on merkintä 25.200 keskelle asemahallia ja samat on tunnelin seinillä olevat merkinnät. Kilometrit kasvaa Tikkurilan suuntaan.
Otsikko: Vs: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Teppo Niemi - Maaliskuu 14, 2013, 14:03:33 Liikenneviraston julkaisema verkkoselostus http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lv_2012-02_rautateiden_verkkoselostus_2014_web.pdf kertoo Aviapoliksen liikennepaikan sijainniksi 25 +135. Onko tämä siis kolma sijaintitieto?
Otsikko: Vs: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Marko Nurmi - Maaliskuu 14, 2013, 18:04:25 Tuo 25+135 on varmaankin se virallinen matka. Sitä en tiedä mikä kohta asemasta merkataan sijainninksi. Olisiko mahdollista muuttaa vorgissa km esim 25 km?
En minä muuten mutta tuo 24 km on Kytökallion pystykuilun kohdalla joka on teknillinenkuilu. Otsikko: Vs: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Topi Lajunen - Maaliskuu 15, 2013, 01:09:00 Sitä en tiedä mikä kohta asemasta merkataan sijainninksi. Ainakin perinteisesti kohdaksi on merkitty asemarakennus (sen puoliväli vai pääovi?), ja jos ei sellaista ole, henkilölaiturin puoliväli. Otsikko: Vs: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Teppo Niemi - Maaliskuu 15, 2013, 10:04:57 Tuo 25+135 on varmaankin se virallinen matka. Sitä en tiedä mikä kohta asemasta merkataan sijainninksi. Olisiko mahdollista muuttaa vorgissa km esim 25 km? Liikennepaikan sijainnin määritys on kerrottu Ratateknisten ohjeiden (RATO) Kohdassa 7 Rautatieliikennepaikat ( http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lo_2011-13_rato_7_web.pdf ) kohdassa 7.2.3 Rautatieliikennepaikan sijainti, ja se on havainnollistettu liitteessä 1.En minä muuten mutta tuo 24 km on Kytökallion pystykuilun kohdalla joka on teknillinenkuilu. Otsikko: Vs: Kilometrit kehäradalla Kirjoitti: Topi Lajunen - Maaliskuu 15, 2013, 11:40:35 Sitä en tiedä mikä kohta asemasta merkataan sijainninksi. Ainakin perinteisesti kohdaksi on merkitty asemarakennus (sen puoliväli vai pääovi?), ja jos ei sellaista ole, henkilölaiturin puoliväli. Eli korjataan aiempaa muisteloani Rato 7:n mukaiseksi: 1. Asemarakennuksen puoliväli 2. Jos ei ole, niin pääraiteen vaihteiden ulompien jatkoksien välinen puoliväli (liikennepaikan osalla pääraiteen hyötypituuden puoliväli, yksivaihteisilla linjavaihteilla ainoan vaihteen etujatkos) 3. Jos ei ole vaihteita molemmissa päissä, niin matkustajalaitureiden puoliväli 4. Jos ei ole laitureitakaan, niin liikennepaikan raja -merkkien puoliväli (eli liikennepaikan puoliväli) Tästä on havaittavissa, että joissain tapauksissa liikennepaikan sijaintipiste saattaa olla esimerkiksi henkilölaiturin ulkopuolella... |