Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Martin Hillebard - Huhtikuu 01, 2013, 13:10:00



Otsikko: 1022
Kirjoitti: Martin Hillebard - Huhtikuu 01, 2013, 13:10:00
     Vastaanotin tänään 1 huhtikuuta 2013 Ruotsin Salaisen palvelun kommunikaatioasioihin erikoistuneelta jaostolta Försvarets Optiska Telegrafanstalt, sanoman nk Kuuman Lennättimen välituksellä:
     "Olemme Haaparannan veturitallilta löytäneet ennen tuntemattoman koe-veturin, ss. Experimentellt Lokomotiv raideväli  5' = 1524 mm. Veturi on epäilemättä peräisin Suomesta, ja käsityksemme mukaisesti ajettu tänne turvaan Tornionjoen sillan ylitse jonkin veturia uhanneen vaaran välttämiseksi: Ajankohta tuntematon.
     Veturi on pyöräjärjestykseltään 4 - 8 - 2 ja sen kokoonpanossa näyttää käytetyn runsaasti Suomessa aikanaan erittäin suositun UKKO-PEKKA -veturityypin komponentteja. Kokeneimpien ja karskeimpien rautatieasiantuntijoittemme mukaan, veturi on varustettu lukuisilla polttoainetta säästävillä & tehoa parantavilla yksityiskohdilla jotka eivät höyryveturien valtakaudella koskaan ehtineet tulla laajamittaiseen käyttöön, kuten dr. Giesl-Gieslingenin savukaasupoistojärjestelmällä - suomalaisella veturiasiantuntija KYLÄLÄllä lie ollut sormensa pelissä mm. poistohöyrykanavien muotoilussa - niinikään on tulipesän syöttöilman ohjailussa yksityiskohtia havaittavissa jotka viittavat erääseen argentiinalaiseen alan neropattiin, jonka nimeä pojat parhaillaan kuumeisesti etsivät laajakantaisesta tiedostostamme.
     Veturista on kaikki tunnusmerkit poistettu paitsi hytin kylkien numerot, sekä savukammioon kiinitetty numerolaatta, kaikki messingistä. Veturin numero on 1022.
     Lisätiedot ovat tervetulleita! Haaparannalla 1/4 2013 salasana ÅNGSTRÖM.stop. viestin loppu.stop."


Otsikko: Vs: 1022
Kirjoitti: Kimmo T. Lumirae - Huhtikuu 02, 2013, 12:03:38
Hyvä juttu  ;)