Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kääntöpöytä => Aiheen aloitti: Tuomo Kallioniemi - Toukokuu 18, 2013, 17:57:16



Otsikko: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Tuomo Kallioniemi - Toukokuu 18, 2013, 17:57:16
Tässä linkki Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivustoon johon olen kerännyt tietoa kapearaiteisen radan reitistä ja liikennepaikoista. Lisäksi löytyy teknistä tietoa käytössä olleista moottorivetureista. Lisätietoja otetaan mielellään vastaan alan ammattilaisilta ja harrastajilta  :)
http://kenttarata-feldbahn.weebly.com/


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Toukokuu 18, 2013, 20:48:37
HF130C-vetureita valmistivat useat veturitehtaat, ei vain Gmeinder. Ota lisää tietoja vetureista blogistani, listasin sinne ne, mitkä VR osti (mutta joutui sitten kuitenkin lähettämään Neuvostoliittoon). 
http://poelhoe.blogit.fi/hyrynsalmi-kuusamo-kenttarata/


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Tuomo Kallioniemi - Toukokuu 19, 2013, 07:07:31
Kiitos tiedosta Eljas.
Lisäsin sivustolle listan HF 130C-veturureiden valmistajista ja laitoin sinne myös linkin blogiisi.


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Heinäkuu 14, 2013, 18:43:27
En osannut kommentoida rekisteröitymättä jonnekin, minne en halunnut, niin laitan kommentin tänne:

Asemaluettelossa lienee pieni lipsahdus. Kilometrillä 12,5 oli Hallavaara (siellä sivuraiteita 210 m ja 2 vaihdetta). Kaikkiaan radalla oli sivuraiteita 22609 m ja 206 vaihdetta 5.12.1946 varasto-osaston johtajalle osoitetussa kirjeessä koskien radalla olevaa kiskotusta ja sen varaamista VR:n omaan käyttöön ja myymistä. (Asiakokonaisuus Ko 905, alkuperäinen asia Rro 86/1941 ja viite Kulk:n kirj. n:o 6524, 25.11.46).


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Petri Soronen - Heinäkuu 23, 2013, 16:56:33
Tuossa hyllyn reunalla odottelee kirja: "Muistoja kenttäradalta". Kertoo tuosta kenttäradasta, toimittanut Taivalkosken 4H yhdistys.


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Mikko Heino - Heinäkuu 14, 2014, 21:29:15
Löysin Vorgin kautta juuri äsken kuvasivuston, jolla on pari kuvaa kenttäradan Vanttajajoen räjäytetystä sillasta: http://vaalanmaa.kuvat.fi/kuvat/Tieaiheisia+kuvia+v.+1971+Koillismaan+alueelta./Vanttajajoen+ratasilta+lokakuussa+v.+1995.jpg
-edit: Luulenkin vähän, että kyse on ehkä ko. kenttäradan itään suuntautuneesta sivuradasta.


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Heikki Itävuo - Kesäkuu 03, 2018, 18:56:47
Em. kenttäratasivuston kuvagalleriassa https://kenttarata-feldbahn.weebly.com/kuvagalleria.html on muutama kuva vetureista, jotka eivät näytä olevan saksalaisia HF110C tai HF130C-tyyppejä. Löytyisikö tunnistamistaitoisia?


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Kesäkuu 03, 2018, 21:29:25
Em. kenttäratasivuston kuvagalleriassa https://kenttarata-feldbahn.weebly.com/kuvagalleria.html on muutama kuva vetureista, jotka eivät näytä olevan saksalaisia HF110C tai HF130C-tyyppejä. Löytyisikö tunnistamistaitoisia?
Ainoat kuvat, joissa on muu höyryveturi, eivät ole Hyrynsalmen-Kuusamon radalta (ellei rakennuksen ekalta vuodelta?), vaan Kontiomäen-Hyrynsalmen radalta. (en kaivanut esiin tietoja noiden suomalaisten vetureiden töistä)


Otsikko: Vs: Uusi Hyrynsalmi-Kuusamo kenttäratasivusto
Kirjoitti: Reino Kalliomäki - Kesäkuu 04, 2018, 00:50:58
Samaa mieltä Eljaksen kanssa Tampellan kuvista. Luftwaffenbahnhofin diesel on pieni, käyttäen edessä istuvaa miestä mittatikkuna. Yksi ikkunakin vain edessä. Voisi olla 50 hv-malli. Mies peittää mahdollisen tehtaan merkin.  HF 130 C-veturin selvin numerolaatta on mielestäni 13 754 zoomailtuna, jolloin veturi olisi Deutz. Miehiin verrattuna iso kone. Gotwaldtin kirjan kuva "Käsmän hiekkajuna" on peilikuva.