Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Roland Sivonen - Elokuu 09, 2013, 17:32:34



Otsikko: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Roland Sivonen - Elokuu 09, 2013, 17:32:34
Ainakin sininen ja Ehft havaittu IC2 975:ssa Huopalahden lähellä.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Petri Pihko - Elokuu 09, 2013, 18:48:10
Niin näkyi olevan. Bongasin tuon saman yhdistelmän Inkoosta täältä kovan onnen IC962:sta, joka on jo nyt 2,5 tuntia myöhässä veturiongelmien takia.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Ari Palin - Elokuu 09, 2013, 20:18:11
Niin näkyi olevan. Bongasin tuon saman yhdistelmän Inkoosta täältä kovan onnen IC962:sta, joka on jo nyt 2,5 tuntia myöhässä veturiongelmien takia.

Lieneekö aiheuttanut tuo IC2 962:n myöhässäolo sen, että IC2 965 ajetaan Pendolino-rungolla? Pendolino-korvauksesta kertoi 35 minuuttia myöhässä olleen IC 114:n konduktööri ennen saapumista Tikkurilaan. IC2 965 odotti Pasilassa IC 114:n matkustajia ja lienee myöhästynyt siten noin vartin Pasilan lähtöajasta. Lieneekö S-juna (lähtöaika 19.12) ohittanut IC2 965:n (normaali lähtöaika 19.08) Pasilassa raidetta 7 tai 8, vai onko IC2 965 päästänyt S-junan edelleen jo Helsingistä lähtiessään, kun Pasilassa odottelu on kuitenkin ollut tiedossa?


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Tommi Koskinen - Elokuu 09, 2013, 21:54:27
Eikös jossain junassa ollut jopa tupla-Sr2?


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Roland Sivonen - Elokuu 09, 2013, 22:23:16
Eikös jossain junassa ollut jopa tupla-Sr2?

Joo senkin näin jossain vaiheessa, liehän se 962.
Muuten Edo on 969:ssä.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Elokuu 09, 2013, 23:17:26
Junapari 953 / 964 ajettiin myös jollakin toisella vararungolla, jonka kokoonpano oli:

Ehf (!!!) 29901 (50 10 2876 901-3) (keltaraidaton)
Ein 23267
EFit 23564
Rbkt 26904
Ei 27018
Ein 23272
Ein 23273

Veturi oli molempiin suuntiin Sr2 3240.
Myös Ehf -vaunusta on kuvia. Tarkistin vieläpä molemmat puolet, ettei Ehf ole virheellinen littera, mutta ei ollut.
Lisäsin tuon 965:n kuvan liitteenä tuohon...runkona oli tosiaankin Sm3 7016.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Jussi-Pekka Halonen - Elokuu 10, 2013, 03:37:15
Tarkistin vieläpä molemmat puolet, ettei Ehf ole virheellinen littera, mutta ei ollut.

Nykyisen järjestelmän mukainen littera. Viime vuodesta alkaen kirjaimet i ja t ovat olleet merkityksettömiä henkilövaunuissa.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Elokuu 10, 2013, 09:58:19
Tarkistin vieläpä molemmat puolet, ettei Ehf ole virheellinen littera, mutta ei ollut.

Nykyisen järjestelmän mukainen littera. Viime vuodesta alkaen kirjaimet i ja t ovat olleet merkityksettömiä henkilövaunuissa.
Aiotaanko Ehft sitten uudelleenlitteroida sarjaan Ehf?


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Elokuu 10, 2013, 10:08:24
7016 kulkee "alas" junassa 950.


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: Roope Prusila - Joulukuu 14, 2013, 15:13:00
Ilmalan vararunko oli tänään junassa IC2 464, veturina Sr2 3210, etuhaarukka ylhäällä. Laitan kuvan, kunhan ehdin


Otsikko: Vs: Ilmalan vararunko (tai osa) IC2 975:ssa
Kirjoitti: zige - Joulukuu 14, 2013, 19:04:08
Ilmalan vararunko oli tänään junassa IC2 464, veturina Sr2 3210, etuhaarukka ylhäällä. Laitan kuvan, kunhan ehdin

Kyseessä oli siis ns. kakkos vara. Ykkös varana toimii tämä "kirjava" kokoonpano Ehft, Ei, Rbkt, Ex, Ex, Ex.