Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Teemu Halttunen - Syyskuu 08, 2013, 12:57:28



Otsikko: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Teemu Halttunen - Syyskuu 08, 2013, 12:57:28
Partaharjun ppl. on poistettu käytöstä kuluneen viikon aikana. Tasoristeyksen yllä tehdään tulevan ylikulku sillan valulaudoituksia.


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Oskari Kvist - Syyskuu 08, 2013, 20:26:55
Onko tasoristeyksen varoituslaitos vai koko tasoristeys nyt siis pois käytöstä? Kai Partaharjuun sentään jokin tieyhteys säilyy siltatöiden ajan?


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Teemu Halttunen - Syyskuu 08, 2013, 21:24:56
Onko tasoristeyksen varoituslaitos vai koko tasoristeys nyt siis pois käytöstä? Kai Partaharjuun sentään jokin tieyhteys säilyy siltatöiden ajan?
Koko tasoristeys on pois käytöstä. Mahdollisesta kiertotiestä ei ole mitään tietoa. Ainakin Partaharjuntien päässä oli kyltit "Tasoristeys  suljettu/ poistettu käytöstä" ja "Työmaa-alue. Asiaton oleskelu kielletty". Mahdollinen kiertotie kulkee radan länsipuolella pohjoiseen päin. Mahdollisesti kiertotie menee tästä kohtaa ylitse: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Mahdollinen+ylitys+paikka+toistaiseksi.&srs=EPSG%3A3067&y=6917944&x=510785&lang=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Mahdollinen+ylitys+paikka+toistaiseksi.&srs=EPSG%3A3067&y=6917944&x=510785&lang=fi)

Kyseessä on Poikola Tehdaspuu (Km. 0386+0558) tasoristeys, mutta sekin olisi aika kaukana ja vartioimaton kaiken lisäksi joten en usko. Pitää käydä varmistamassa tilanne viimeistään ensi viikolla.
Tein eilen vain sellaisen yleiskatsauksen, joten pitänee ottaa muutama tilanne kuva talteen ensi kerralla vielä, kun voi.


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Jouni Hytönen - Syyskuu 09, 2013, 00:36:29
Muistelisin, että tässä tapauksessa kiertotie kulkisi radan vartta etelään.


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Oskari Kvist - Syyskuu 09, 2013, 01:31:30
Ahaa, eli tällöin kiertotie kulkee Partaharjuun Pieksämäeltä tulevan yksityistien kautta. Kaipa siinä ei sitten enää ole ajokieltomerkkiä heti Partaharjun päässä ja kiinniolevaa lukittua puomia tien varressa, joku voisi vähän kirota tilannetta jos jäisi autolla Partaharjun puolelle lukitun puomin taakse. :)


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Tapio Nikula - Syyskuu 09, 2013, 16:54:48
Pieksämäen Lehden mukaan radan länsipuolen yksityistie on käytettävissä siltatyön ajan. Siis ajokieltomerkit on poistettu ja TVL kunnostaa tietä, koska sille on ohjattu yleistä liikennettä. Siis Partaharjuun ajetaan Tahiniemen ja Kukkaroniemen kautta ohi tavararatapihan.


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Mikko Tarkiainen - Syyskuu 09, 2013, 20:27:59
Vähän ihmetyttää, että mikä idea eritasoliittymän rakentamisessa Partaharjun entiselle seisakkeelle on ? Eihän siellä ole edes liikennettä. Partaniemessä, jonne ylikäytävän kautta mennään ei ole muuta kun venepaikkoja, sekä leirikeskuksen maja. Ennen siellä oli myös Pieksämäen maalaiskunnan vedenottamo. Radan varressa on muutamia mökkejä, mutta niihin on kuljettu vanhan VR:n huoltotien, eli sen yksityistien kautta. Tasoristeyksen vieressä on hiekkakuoppa jota ei ole käytetty aikoihin. Ylikäytävä olisi riittänyt hyvin noille liikennemäärille


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Oskari Kvist - Syyskuu 11, 2013, 23:23:45
Tietenkin olisi tasoristeys riittänyt, mutta se halutaan nyt poistaa rataosan rempan yhteydessä, vaikka tässä paikalla ei varmaan edes pystytä nopeuksia nostamaan ratageometrian vuoksi.


Otsikko: Vs: Partaharjun tasoristeys (Km. 0382+0996) poistettu käytöstä.
Kirjoitti: Toni Hartonen - Syyskuu 18, 2013, 19:32:28
Tietenkin olisi tasoristeys riittänyt, mutta se halutaan nyt poistaa rataosan rempan yhteydessä, vaikka tässä paikalla ei varmaan edes pystytä nopeuksia nostamaan ratageometrian vuoksi.
Tällähetkellä 140 km/h, eikö pendoliinolla voi ajaa sitten kaarteeseen kovempaakin kun ei ole tasoristeystä ja muut nopeuden nostoon tehdyt työt tehty? Näitein jälkeen jää Pieksämäen ja Kuopion välille yksityisteiden tasoristeykset:
Poikola Tehdaspuu    612    0386+0558    Pieksämäki - Iisalmi
Hukankoski    612    0388+0715    Pieksämäki - Iisalmi
Nuuvi    612    0406+0125    Pieksämäki - Iisalmi
Paansuu    612    0406+0644    Pieksämäki - Iisalmi
Suihkola    612    0407+0368    Pieksämäki - Iisalmi,

Tiejärjestylyin pystyis Poikolan ja Hukankosken yhdistää Partaharjuun ja kolme viimeistä korvattavissa yhdellä tasoristeyksellä jos lähettyvillä ei ole ylikulkua