Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Texwiller - Lokakuu 11, 2013, 19:38:27



Otsikko: T&T: Allegrojen huolto närästää kuskeja
Kirjoitti: Texwiller - Lokakuu 11, 2013, 19:38:27
Lainaus
Tekniikka & talous 11.10.2013: Allegrojen huolto närästää kuskeja

Veturinkuljettajat arvostelevat kovin sanoin Helsingin ja Pietarin välillä kulkevien Allegro-junien huoltoa.
Kärjekkäimpien mielipiteiden mukaan VR:n Ilmalan varikko ei välitä junissa ilmenevistä vioista eikä korjaa niitä.
Arvostelu oman talon huoltoa kohtaan huipentuu junankuljettaja Jani Hellbergin vuodatukseen Veturimies-lehdessä.

Hellbergin mukaan Ilmalan asenne huoltotoimintaan on leväperäinen.
"On hieman lannistavaa ottaa varikolta 'ehjä' juna käytölle vain huomatakseen, että sen seitsemästä akustovaraajasta kuusi on poissa pelistä", Hellberg kirjoittaa. Kouvolalainen Hellberg ei ole yksin mielipiteineen. Samanlaista viestiä on kuulunut kuljettajilta laajemminkin.

Hellberg kertoo yllättäen havainnoineensa, että korjaustoiminta on laadukkaampaa Venäjän päässä kuin Suomessa.

Ymmärrän monenlaisia asioita, mutta tällaista omien työkalujen särkemistä en voi käsittää. Muistaen A1 ja A2 - vaunujen kohtalon muun romutuskiireen lisäksi, tarkoittaako VR-Yhtymä nykyisin  V a l t i o n   R o m u t t a m o y h t y m ä ä ?


Otsikko: Vs: T&T: Allegrojen huolto närästää kuskeja
Kirjoitti: Marko Vornanen - Lokakuu 11, 2013, 20:18:13
Koko nettiversio osoitteessa: http://www.tekniikkatalous.fi/Liikenne/quotjunien+viat+korjataan+paremmin+pietarissa+kuin+pasilassaquot/a937377


Otsikko: Vs: T&T: Allegrojen huolto närästää kuskeja
Kirjoitti: Harri Junttila - Lokakuu 19, 2013, 15:22:56
No ei se sitten ihme ole jos 3-rungon gps-laitekkin on ollut rikki jo tammikuusta lähtien ja taitaapa olla enää 1-runko ainut jossa gps toimii...


Otsikko: Vs: T&T: Allegrojen huolto närästää kuskeja
Kirjoitti: Tuomas Korhonen - Marraskuu 01, 2013, 03:08:42
Allegrosta ei ole viimeaikaista kokemusta, mutta kyllä tuossa on paljon totta. Ehjää Pendolinoa ei taida tästä maasta löytyä, aina on vähintään jotain pientä rikki, usein isompaakin. Talvella kun ottaa huoltohallista junan, on siitä todennäköisesti jonkun vaunun jarrut suljettu. Jarrujen kuvittelisi olevan ykkösprioriteetti huollossa.

Kallistuksien kanssa joku keksi työllistää itsensä näpertelemällä pendoihin talvikäyttöä varten kallistuksen rajoitusmahdollisuuden jonka pitäisi vähentää lumen pakkautumisesta aiheutuvia ongelmia. Ajatuksen tasolla ehkä hyvä, mutta kun ne kallistukset ei toimi kesälläkään on täyttä typeryyttä tuhlata resursseja siihen että tehdään talvikäyttöä varten muutostöitä joista ei nykymenolla tule ikinä olemaan mitään hyötyä.

Pendolinojen valot on järkyttävän huonot. Nyt niihin uusitaan muutostöinä puskinvalot, vaikka niissä ei juuri muuta vikaa ole kuin että ne on suunnattu päin seiniä. Sen sijaan täysin tohjona olevia valonheittimiä ei vieläkään näytetä uusivan.