Resiina-keskustelu

Resiina => Resiinan nettisivusto => Aiheen aloitti: Mikko Nyman - Toukokuu 11, 2014, 10:57:43



Otsikko: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Mikko Nyman - Toukokuu 11, 2014, 10:57:43
Löysin koneeltani muutaman kuvan Martinlaakson aseman sisätiloista parin vuoden takaa. Ajattelin julkaista nämä vorgissa ennen Martsarin aseman täydellistä remonttia, mutta en tiedä, mikä vorgin ylläpidon käytäntö töhrykuviin nykyään on, joten joku voinee kertoa. Kuvien pointtina ei ole julkaista spray-bommauksia, vaan ennen kaikkea kertoa surullinen tarina siitä, miten alunperin hienoksi suunniteltu asema voi vajota, kun sille ei ole oikeaa isäntää; Martsarinradan asemathan ovat joko Helsingin tai Vantaan vastuulla, ei siis LiVin tai VR:n.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Simo Virtanen - Toukokuu 11, 2014, 11:15:22
Graffitien rautatiemiljöössä olemassa olon kieltäminen on kuin suoraan politbyroon suoltamaa pravdaa.

Ei graffiteja tarvitse - eikä kannata - hyväksyä, mutta totta ne joka tapauksessa ovat. Jos tämän faktan jättää ajankuvauksista pois, niin kirjoittamamme historia on vääristynyttä.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Mikko Nyman - Toukokuu 11, 2014, 12:21:07
Selvä juttu. Julkaisen noi kuvat jossain kohtaa tänään. Ylläpito voi harkita kuvien poistamista, mutta mielestäni Simon kommentissa oli järkeä.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Tuomas Pätäri - Toukokuu 11, 2014, 17:16:48
Graffitisensuurin ainoa pointti lienee siinä, että näyttävimpien graffititeosten esilletuominen voisi innoittaa tekijöitä maalaamaan useammin ja enemmän. En keksi muuta pointtia. Kyseisen kuvasarjan töhryt eivät mielestäni ole sellaisia "teoksia" joista tekijät olisivat erityisen ylpeitä ja jotka voisivat saada edelläkuvatun efektin aikaiseksi. Näinollen kuvasarjan sensuroimiselle ei ole mielestäni perusteita.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Mikko Nyman - Toukokuu 11, 2014, 17:34:16
Jeps.

Jotkut kaiketi ajattelevat, että "lomani" jälkeen tarkoitushakuisesti provosoin vorgin ylläpitoa tuolla kuvasarjalla tai koettelen muuten rajoja, mutta siitä ei ole lainkaan kyse. Enköhän minä ole tarpeeksi rangaistustani kärsinyt. Sen sijaan kyse on siitä, millaiseen kuntoon asemat voivat mennä ilman isäntää. Pointtina eivät siten ole graffat tai bommaukset, vaan yleisesti asemien layoutit, elikkäs utseendet tai utsiktet, miten nyt vaan asian haluaa ilmaista.

Toivottavasti Kehäradan avauduttua myös Martsarin, Louskin ja Myrtsin asemat saavat paitsi faceliftin, myös jonkin järkevän vartioinnin ja ylläpidon täällä meillä Vantaan puolella.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Mikko Otava - Toukokuu 11, 2014, 23:04:04
Olen ymmärtänyt, että Vantaan kaupunki olisi kunnostamassa asemiaan ennen kehäradan käyttöönottoa jos vaan rahat riittävät.


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: zige - Toukokuu 12, 2014, 02:49:25
Olen ymmärtänyt, että Vantaan kaupunki olisi kunnostamassa asemiaan ennen kehäradan käyttöönottoa jos vaan rahat riittävät.

Eivät kyllä tätä vauhtia ehdi millään ennen Kehäradan avautumista. Olikoha se nyt sitten Martinlaakson asema vai Louhela jota remontoidaan..


Otsikko: Vs: Graffiti/töhrykuvien julkaisusta kysymys
Kirjoitti: Antti Havukainen - Toukokuu 13, 2014, 20:17:43
Martsarinradan asemathan ovat joko Helsingin tai Vantaan vastuulla, ei siis LiVin tai VR:n.

Juuri tämän vuoksi onkin hieman huvittavaa, että kyseisen radan asemilta löytyy nykyään tällaisia (http://vaunut.org/kuva/70336) Liik enne vira ston logoilla varustettuja rautatieasema-opastekylttejä. Joo, ovathan raiteet toki em. viraston vastuulla, mutta tarvitseeko sitä noin harhaanjohtavasti tavallisille matkustavaisille mainostaa?