Otsikko: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Tomi Peltola - Heinäkuu 17, 2009, 12:22:11 http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907179944801_uu.shtml
Vuonna 1923 syntynyt mies on kuollut törmättyään autollaan tavarajunaan Loviisassa perjantaiaamuna ennen kello 10. Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Jani Kontiokoski - Heinäkuu 17, 2009, 14:02:26 On se vaan merkillinen paikka tuo tasoristeys..Pitäisiköhän se ottaa pikkuhiljaa jo vakavasti..?? :-[
Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Viljami Jokinen - Heinäkuu 17, 2009, 15:43:14 Oikea osoite on http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907179944801_uu.shtml
Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Pasi Nousiainen - Heinäkuu 17, 2009, 22:51:33 Ei voi muuta sanoa, että taas....
Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Tero Korkeakoski - Heinäkuu 18, 2009, 01:53:19 Ja taas on saanut keskustelupalstoilta lukea siitä että junissa on vikaa kun tulevat päälle. Miksei niihin saa parempia valoja jne...
Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Tunnus poistettu - Heinäkuu 18, 2009, 03:57:53 Tää Suomi on kyllä tältä osin merkillinen maa, kun täällä nämä junat aina ajavat syyttömien ihmispoloisten päälle tuon tuosta. Miksi esim. Ruotsissa tapahtuu väkilukuun suhteutettuna vain murto-osa tsr-mällejä Suomeen verrattuna? Ehkäpä meillä täällä on niin liukuvat tasoristeyskannet, että ne oikein imaisevat autot junien eteen. En halua väheksyä mitenkään sitä pahaa fiilistä, joka omaisille tasoristeysonnettomuudessa menehtyneen osalta jää, mutta - helvetin iso mutta onkin: mitä olisi autokuskin puolesta voitu tehdä toisin? Itseäni hirvitti Ruotsissa kolmeen kertaan, kun oma akka ajoi tien sn:n mukaisesti 90 km/h jokaisen tzr:n yli sen kummemmin katsomatta mihinkään suuntaan. Kolmas kerta toden sanoo, joten vaihdettiin kuskinroolia päittäin kolmannen tasoristeyksen jälkeen.
Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Heinäkuu 18, 2009, 08:56:47 Ja taas on saanut keskustelupalstoilta lukea siitä että junissa on vikaa kun tulevat päälle. Miksei niihin saa parempia valoja jne... Niin, ja on tappajajunia, jotka ajavat laiturikivetyksellä istuvien päälle, kuten tapahtui Otavassa jokunen vuosi sitten. Päivän Keskisuomalainen otsikoi Loviisan tapahtuman: "Mies kuoli ajettuaan junan alle". Näinhän se yksinkertaisuudessaan on. Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Esa Leskinen - Heinäkuu 18, 2009, 09:36:34 Eiköhän nyt ole puomien paikka ja jättää pari somalia ensi vuoden projektista pois. Vaikka jokun vetäisikin herneet nenäänsä, ehkä ei tarvitsisi taas parin vuoden päästä lukea yhden koulupäivän alusta! RHK:n kotisivujen mukaan vuonna 2008 Suomessa ajettiin puolipuomit rikki 268 kertaa. Niin, että se siitä varoituslaitteiden hyödystä. Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Ismo Kirves - Heinäkuu 18, 2009, 12:14:51 Harvapa sitä haluaa vanhempana myöntää, että ei enää näe kunnolla. Ensin oli pysähdytty ja sen jälkeen lähdetty liikkeelle. Samoin kävi muutamia vuosia sitten Porvoon radan Haksissa. Iäkkäämpi miesautoilija oli lähes pysähtynyt ja lähti liikkeelle uudestaan rysäyttäen junan kulmaan. Seurauksena oli onneksi vain peltivaurioita. Tapahtumasta teki Seiska-lehtikin jutun, jossa kimpaantunut autoilija väitti, että mm. tasoristeys ei ollut merkitty kunnolla. Seiskan jutussa oli kuva tapahtumapaikalta. Kuvassa näkyi myös tasoristeysmerkki. Että näin. Huomasikohan autoilija viimeistään Seiskaa lukiessaan, että risteyksessä oli merkit.
Mutta on sitä tasoristeyksissäkin parantamisen varaa. Näin itsekin autoilijana olen huomannut sen, että osa tasoristeyksistä on luvattoman huonossa kunnossa kesäaikaan. Näkemäalueet pitäisi parturoida ruohosta ja vesakosta keskikesän aikana riittävän laajalta alueelta, jotta erottaisi radan kiskot kunnolla. Tämä pitäisi tehdä joka vuosi. Näinhän ei käytännössä tapahdu, vaan vesakot voivat kasvaa aika korkeiksi ja silti tasoristeyksen näkemäalue on ”kunnossa”. Tasoristeyksien näkemäalueet ovat mielestäni näennäisesti kunnossa, jos autoilijalta puuttuu rataan nähden ns. optinen ohjaus (tieliikenteessä käytetty termi). Tasoristeykseen tullessaan autoilijan pitäisi ensin pystyä hahmottamaan kiskot ja ratapenkan muoto. Sen jälkeen myös kiskojen päällä olevan junan havaitseminen on helpompaa. Monesti kasvillisuus on keskikesällä niin voimakasta, että se estää näkemästä radan kiskoja. Erityisesti tämä on ongelma silloin, kun lepotasanne on alhaalla radan korkeuteen nähden. Pusikoiden keskellä kulkevaa junaa on vaikeampi havaita kuin rataa pitkin kulkevaa. Lisäksi henkilöautoilijan katsekorkeus on matalalla. Maanteillä tienvarret leikataan keskikesällä, jotta näkyvyys säilyisi, eikö myös rautateiden näkemäalueilla voisi tehdä näin? Esim. tasoristeys.fi -sivuilla talviaikaan otetut kuvat eivät kerro todellista tilannetta. Otsikko: Vs: Mies kuoli tasoristeysonnettomuudessa Loviisassa Kirjoitti: Sakari Kestinen - Heinäkuu 18, 2009, 20:32:06 Ei voi muuta sanoa, että taas.... ...loviisapaanalla. Kuinkahan monta uhria vähäliikenteinen Loviisan rata tai oikeammin varomattomat autoilijat ovat aiheuttaneet radan tasoristeyksissä? Sivarista Lapinjärveltä käytiin Loviisassa pikkubussilla, ja kuljettajat olivat kiitettävän varovaisia tasoristeyksissä. Ilmeisesti maakunnan tapa on keskimäärin toinen. |