Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Eljas Pölhö - Syyskuu 11, 2014, 11:31:39



Otsikko: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Syyskuu 11, 2014, 11:31:39
Tätä julkaisua ei ole taidettu aiemmin linkittää tänne

http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf8/lts_2014-38_vahaliikenteiset_radat_web.pdf


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Syyskuu 11, 2014, 13:48:41
Tätä julkaisua ei ole taidettu aiemmin linkittää tänne

http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf8/lts_2014-38_vahaliikenteiset_radat_web.pdf
Mielenkiintoista luettavaa :)


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Tuomas Pätäri - Syyskuu 12, 2014, 10:18:14
Silmiinpistävää on miten monessa kohdassa "kuljetuspotentiaalia olisi jos VR:n kanssa päästäisiin yhteisymmärrykseen".


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Texwiller - Syyskuu 14, 2014, 12:34:24
Huomionarvoista on myös VR:n Otto Lehtipuun lausunto selvityksestä: "Koska Proxion Plan Oy:llä on merkittävä omistus Proxion Train Oy:stä, selvitystä ei voi pitää puolueettomana eikä se kestä lähempää tarkastelua."

Minä en löydä selvityksestä edes takaperin ääneen luettuna yhtään olennaista asiavirhettä tai mitään sellaista, mitä Liikennevirasto ei voisi allekirjoittaa.

Lehtipuun olisi syytä nyt tarkentaa, mitä kohtaa selvityksessä hän tarkoittaa - muuten hänen lausuntonsa ei kestä lähempää tarkastelua.


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Arto Papunen - Syyskuu 14, 2014, 19:55:43
Huomionarvoista on myös VR:n Otto Lehtipuun lausunto selvityksestä: "Koska Proxion Plan Oy:llä on merkittävä omistus Proxion Train Oy:stä, selvitystä ei voi pitää puolueettomana eikä se kestä lähempää tarkastelua."


Missä näin lukee?


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Jukka Ahtiainen - Kesäkuu 14, 2015, 21:59:12
Mahtaako Huutokoski - Savonlinna yhteyden katkaisu täsmätä tämän kanssa:

"Kuljetuslogistinen järjestelmä koostuu tavaroiden ja henkilöiden fyysiseen kuljettamiseen tarvittavasta maantie-, rautatie-, ilma- ja vesiliikenteestä sekä näiden kuljetusmuotojen solmukohdista. Se on osa yhteiskunnan kriittistä infrastruktuuria, jonka toiminnan jatkuvuus on varmistettava kaikissa oloissa.

Liikenteen turvallisuusviraston, rautatieoperaattoreiden ja rataverkon haltijoiden on varautumisen avulla huolehdittava siitä, että niiden toiminta jatkuu mahdollisimman häiriöttömästi myös poikkeusoloissa. Rautatieliikenteen viranomaisten on varmistettava rataverkon liikennöitävyys myös erilaisissa poikkeusoloissa ja häiriötilanteissa."


http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/Erikoissivustot/kokonaisturvallisuus/Suomeksi/8/8.9/


Otsikko: Vs: Vähäliikenteiset radat (Liikenneviraston selvitys)
Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Kesäkuu 15, 2015, 05:29:18
Mahtaako Huutokoski - Savonlinna yhteyden katkaisu täsmätä tämän kanssa:

"Kuljetuslogistinen järjestelmä koostuu tavaroiden ja henkilöiden fyysiseen kuljettamiseen tarvittavasta maantie-, rautatie-, ilma- ja vesiliikenteestä sekä näiden kuljetusmuotojen solmukohdista. Se on osa yhteiskunnan kriittistä infrastruktuuria, jonka toiminnan jatkuvuus on varmistettava kaikissa oloissa.

Liikenteen turvallisuusviraston, rautatieoperaattoreiden ja rataverkon haltijoiden on varautumisen avulla huolehdittava siitä, että niiden toiminta jatkuu mahdollisimman häiriöttömästi myös poikkeusoloissa. Rautatieliikenteen viranomaisten on varmistettava rataverkon liikennöitävyys myös erilaisissa poikkeusoloissa ja häiriötilanteissa."


http://www.puolustusvoimat.fi/wcm/Erikoissivustot/kokonaisturvallisuus/Suomeksi/8/8.9/

Täsmää yhtä hyvin kuin esim. kevään 2015 puheet kuvan http://vaunut.org/kuva/101713 yhteydessä. Siis tuo alkuperäinen, oikolukematon osuus.