Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Teemu Sirkiä - Lokakuu 06, 2014, 19:06:25



Otsikko: Kooste rautateiden vaaratilanteista ja onnettomuuksista vuonna 2013
Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Lokakuu 06, 2014, 19:06:25
Trafin European Railway Agencylle toimittama kooste Suomessa tapahtuneista vaaratilanteista ja onnettomuuksista vuodelta 2013 on julkaistu:

https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/AnnualReport/GetAttachment.aspx?AttachmentID=11645 (https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/AnnualReport/GetAttachment.aspx?AttachmentID=11645)

Näitä voi hakea muista maista ja eri vuosilta: https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/AnnualReport/default.aspx (https://eradis.era.europa.eu/safety_docs/AnnualReport/default.aspx)


Otsikko: Vs: Kooste rautateiden vaaratilanteista ja onnettomuuksista vuonna 2013
Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Lokakuu 06, 2014, 19:19:45
Tuossa ei kuvailla museoliikennettä mitenkään kovin positiiviseen sävyyn:

Lainaus
Another incident due to signal passed at danger occurred on 21 September 2013 when a heritage train departed without permit to pro-ceed. The heritage train was in motion for 10 minutes before contact was established with the driver and the train was stopped.

Lainaus
A number of incidents occurred in heritage traffic in 2012 and 2013, the most dangerous of which were two departures without permission to proceed and one unscheduled passenger stop. In the unscheduled passenger stop, passengers alighted from a heritage train and crossed the adjacent track just ahead of an Allegro train passing the site along that track at high speed. Further accidents and incidents in the past year include at least two cases of sig-nal passed at danger, derailment, unauthorised shunting, two level crossing accidents, colli-sion outside regular traffic operations and fires in steam locomotives.

Lainaus
According to a rough estimate, the number of deviations occurring in heritage traffic per train-kilometer is many times greater than in commercial rail traffic. Two heritage traffic operators clearly stand out in the rate of occurrence of deviations in heritage traffic, but the entire business should not be judged be-cause of problems with two individual operators.


Otsikko: Vs: Kooste rautateiden vaaratilanteista ja onnettomuuksista vuonna 2013
Kirjoitti: Teppo Niemi - Lokakuu 08, 2014, 16:12:52
Ja Trafin vastaava suomalainen selostus koskien vuotta 2013 löytyy linkin http://www.trafi.fi/filebank/a/1412063132/52dbd5195d8cfff67cce5aa044d3d329/15449-Trafi_Rautateiden_tila_2014_FI.pdf takaa. Museoliikenteestä tässä puhutaan sivuilla 20 ja 21.


Otsikko: Vs: Kooste rautateiden vaaratilanteista ja onnettomuuksista vuonna 2013
Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Lokakuu 08, 2014, 17:45:36
Ja Trafin vastaava suomalainen selostus koskien vuotta 2013 löytyy linkin http://www.trafi.fi/filebank/a/1412063132/52dbd5195d8cfff67cce5aa044d3d329/15449-Trafi_Rautateiden_tila_2014_FI.pdf takaa.

Ihan mielenkiinnosta, mitä kautta tämä löytyy Trafin sivuilta - en nimittäin onnistunut löytämään. Täält (http://www.trafi.fi/tietopalvelut/analyysitoiminta/tilakuva) löytyy linkki vuosi sitten julkaistuun vastaavaan julkaisuun.