Otsikko: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Jari Vuorisalo - Lokakuu 14, 2014, 08:46:18 Mistäköhän kuvan (http://vaunut.org/kuva/96526?u=2152&d=14.10.2014) venäläiset vaunut on tuotu, kun noin viikkoa aiemmin ne makasivat hiekalla Salon Joensuunkadun sillan alla ja viimeksi näin ne Salon ratapihalla Destian ratatyökone Plasser&Theurer OBW 100 perässä täynnä sepeliä? (http://vaunut.org/kuva/96527?a=1, http://vaunut.org/kuva/96528?u=2152&d=14.10.2014)
Aivan kuin vaunut olisi kuljetettu muuta kuin rautatietä pitkin Saloon? Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Topi Lajunen - Lokakuu 14, 2014, 09:06:57 Lyhyt vastaus: niillä ei ole eurooppalaista hyväksyntää liikennöidä sisäisessä liikenteessä, joten niitä ei voi siirtokuljettaa rautateitse.
Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Riku Outinen - Lokakuu 14, 2014, 09:11:52 Onkohan aikanaan ollut joku poikkeuslupa kuljettaa ne rautateitse Kouvolaan?
Edit. Tosin eihän se ole ollut sisäistä liikennettä tuoda ne Vainikkalasta Kouvolaan, eli unohdetaan koko juttu ;D Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Jari Vuorisalo - Lokakuu 14, 2014, 09:20:40 Mutta sepelijunan perässä liikkuessaan samoilla kiskoilla ne eivät ole sitten virallisesti sisäisessä liikenteessä?
Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Riku Outinen - Lokakuu 14, 2014, 09:22:17 Mutta sepelijunan perässä liikkuessaan samoilla kiskoilla ne eivät ole sitten virallisesti sisäisessä liikenteessä? Eivät ole junaliikenteessä, vaan kulkevat vaihtotyönä. Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Lokakuu 14, 2014, 10:02:18 Mutta sepelijunan perässä liikkuessaan samoilla kiskoilla ne eivät ole sitten virallisesti sisäisessä liikenteessä? Eivät ole junaliikenteessä, vaan kulkevat vaihtotyönä. Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Lokakuu 14, 2014, 10:05:33 Ei kai radan ylläpitäminen ole liikennöintiä?
Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Jari Vuorisalo - Lokakuu 14, 2014, 10:53:33 Ei kai radan ylläpitäminen ole liikennöintiä? No onpahan säännökset :o Olisi luullut olevan helpompaa vetää nuo vaunut perässään toisesta paikkaa, kuin että nyt joku nosturiyritys on ensin ottanut ne raiteilta jossain ja taas laittanut ne raiteille. Mikäs muuten on syynä, että tuollaisia liikennöintikelvottomia vaunuja sitten käytetään ratatöissä - onhan sitä muutakin kalustoa ollut? Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Lokakuu 14, 2014, 11:16:26 Mikäs muuten on syynä, että tuollaisia liikennöintikelvottomia vaunuja sitten käytetään ratatöissä - onhan sitä muutakin kalustoa ollut? Ois, mutta Destia päätti tehdä päättömän tempun ja tilata noita mitä tilasi. Voihan sitä junan perässä periaatteessa vetää vaikka mitä. Kottikärrytkin kai menisivät. Molemmat kahvat vaan naruilla kiinni muun junan perään ja sitten toivomaan, että ne eivät hajoa tai suistu radalta kesken matkan. Kyytiin voi pistää vaikka dynamiittia. Ja jos joku firma on ollut riittävän tyhmä aikoakseen tosissaan noin tehdä, niin tokihan tuollainen kottikärryviritys pitää rataverkolle sallia! Eihän siinä nyt mieltä ole, että joku firma on hankkinut radanrakennuskalustoa, jota sitten pitäisi kuljettaa paikasta toiseen muuten kuin rautateitse! Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Jouni Hytönen - Lokakuu 14, 2014, 12:22:27 Mutta sepelijunan perässä liikkuessaan samoilla kiskoilla ne eivät ole sitten virallisesti sisäisessä liikenteessä? Eivät ole junaliikenteessä, vaan kulkevat vaihtotyönä.Otsikko: Vs: Venäläisten vaunujen seikkailut Kirjoitti: Riku Outinen - Lokakuu 14, 2014, 13:21:59 Mutta sepelijunan perässä liikkuessaan samoilla kiskoilla ne eivät ole sitten virallisesti sisäisessä liikenteessä? Eivät ole junaliikenteessä, vaan kulkevat vaihtotyönä.Kiitokset oikaisusta. |