Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Mikael Sahervo - Marraskuu 03, 2014, 17:39:05



Otsikko: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Mikael Sahervo - Marraskuu 03, 2014, 17:39:05
Että tämmöstä tällä kertaa:

"Hodari kahdella nakilla" ei ollut ihan sitä, mitä annettiin ymmärtää.

VR:n ravintolavaunujen valikoimaan kuuluu rajoitetun ajan kampanjatuote "hodari kahdella nakilla." Useat kyseisen välipalan ostaneet asiakkaat ovat julkaisseet sosiaalisessa mediassa annoksesta kuvia katkerien kuvatekstien kera.

Kuvat nimittäin paljastavat, että "kaksi nakkia" tarkoittaa tässä yhteydessä kahta peräkkäin aseteltua prinssinnakkia.

- Ei herranjumala. Hodari "kahdella nakilla" à la VR. Ja joku kehtaa sanoa ettei koolla oo väliä, muuan matkaevääseen pettynyt matkustaja sanailee Twitterissä.

Kuvia on kommentoitu ja jaettu somessa humoristisessa mielessä. Moni kommentoija esimerkiksi oivaltaa, että samaa logiikkaa soveltamalla luodaan helposti entistäkin ehompi tuote: puolitetaan prinssinnakit ja kaupitellaan hodaria peräti neljällä nakilla.

Myös VR:n asiakaspalvelu kantaa kortensa kekoon Twitterin #nakkigate-keskustelussa:

- Kysyitkö asiasta ravintolavaunussa? Tarjoiltu kuitenkin kauniisti Teema-lautasella. Täytyy kysyä lisätiedot Avecralta, käyttäjä @VRpalvelu kommentoi erään ruokailuelämyksensä jakaneen kuvan alle.

- Matkalla täytyy olla hyvät eväät ja seikkailumieltä, sama taho koettaa vielä rauhoitella kriitikoita.

Virhe korjataan

Iltalehti tarttui VR:n asiakaspalvelun neuvoon ja kysäisi asiasta junien ja rautatieasemien ravintolapalveluita tuottavan Avecran junapalveluiden johtajalta Mikko Riistamalta. Avecra on osa VR Yhtymää.

- En ole kuullut asiasta. Mutta onpa harmillista, jos joku siitä haluaa vitsiä vääntää, koska kyseessä on kuitenkin Nenäpäivä-tuote, jonka tarkoitus on kerätä varoja hyvään tarkoitukseen, Riistama kommentoi alkuun.

Hän lupasi selvittää asiaa ja soittikin pian takaisin. Riistaman mukaan markkinoinnissa on tapahtunut virhe.

- Kyllä tosiaan tilanne on kuvatun kaltainen. Siinä on tapahtunut mainoksen suunnittelussa virhe, kun on luettu tarkkaan tuoteselosteesta sanat "sämpylä ja kaksi nakkia" ja siitä keksitty tämä markkinointinimi, joka on kovasti harhaanjohtava, Riistama pahoittelee.

Hän harmittelee uudemman kerran sitä, että kohu koskee juuri hyväntekeväisyystuotetta.

- Mutta ehkä positiivista on se, että nyt saamme näkyvyyttä Nenäpäivä-kampanjallemme, hän pohtii.

Riistama vakuuttaa, että virhe korjataan. Kunhan vain viesti leviää kentällä, junien ravintolatyöntekijät huolehtivat siitä, että kampanjahodareihin sujautetaan jatkossa ennen tarjoilua yksi ylimääräinen, täysimittainen nakki.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014110318804603_uu.shtml


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Toni Lassila - Marraskuu 03, 2014, 17:47:13
Kylläpä taas on niin ammattitaidoton uutinen... Ei se kyllä VR:n hodari ole. Ja kyllä sekin kelpaisi, turhaa kitinää niiltä asiakkailta.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Marraskuu 03, 2014, 18:39:23
Kylläpä taas on niin ammattitaidoton uutinen... Ei se kyllä VR:n hodari ole. Ja kyllä sekin kelpaisi, turhaa kitinää niiltä asiakkailta.

Öh?
Kyllä asiakaspalvelun pitää olla hyvää. Sitä pitää saada, mitä luvataan. Ja nyt saakin, kun sinne pistetään lisänakki väliin tilattaessa :)


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: MNa - Marraskuu 03, 2014, 18:53:32
"Matkalla maistuu huonompikin ruoka!" Iäkkäämmät sivun seuraajat tuntenevat jutun? Ja jos se sämpylä ei
ole VR:n myymä, niin läheltä liippaa ainakin satunnaisen matkailijan mielestä.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Marraskuu 03, 2014, 19:12:07
Kyllähän Avecra VR-konserniin kuuluu ihan siinä missä vaikka Pohjolan Liikennekin.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Toni Lassila - Marraskuu 03, 2014, 19:28:01
Mutta ei silti sanota, että mennään VR:n bussilla.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Topi Lajunen - Marraskuu 03, 2014, 19:29:03
Mutta ei silti sanota, että mennään VR:n bussilla.

Mutta, sanotaan kuitenkin, että mennään VR:n ravintolavaunussa. :)


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Mikko Kosonen - Marraskuu 03, 2014, 19:30:16
Vr:n brändistä yleensä... Kaikki mikä on vähänkään rautatieaseman yhteydessä, on (jostain syystä) ihmisten mielestä vr:ää. Moni kiroaa rautatieaseman toimimattomasta hissistä vr:ää, asemahallin likaisuus on vr:n vika, jopa asemahallin kahvilan liian mauton kahvi on vr:n vika.

Asemat ja varsinkin matkakeskukset omistavat useimmiten joku ulkopuolinen yritys, esim Airaksinen tms. Se sitten vuokraa eri toimijoille, mukaanlukien vr-lipunmyynti, asemahallin tiloja. Airaksinen tms on myös ulkoistanut hissit ja siivouksen jollekin toimijalle, esim sol-siivouspalvelut, hissikorjaus oy, jne. Laiturialueiden siisteydestä vastaa taas eri taho, liikennevirasto, joka on myös ulkoistanut siivouksen esim siivous oy:lle.

Tämän takia on jotenkin merkillistä, että edellämainitutkin asiat mielletään vr:n vastuulle. Vaikka vr on ainoastaan vuokralaisena osassa tilaa, sekä ajaa ohikulkevia junia. Kenen vika nämä aseman sotkut olisivat, jos asemalla olisi esim parin muun operaattorin lipunmyynnit, sekä asemalla pysähtyisi eri yhtiöiden junia? Veikkaan että edelleen vr:n vika, kaikki.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Mikko Nyman - Marraskuu 03, 2014, 20:07:52
Muistetaan nyt kuitenkin sellainen fakta, että VR-Yhtymä Oy omistaa 60 % Avecra Oy:stä ja lähes kaikki arvokkaimmat rautatiekiinteistöt Suomessa, Helsingin asema mukaan lukien, joten VR-konserni vuokraa omistamiaan toimitiloja myös itse itselleen.


Otsikko: Vs: VR:n hodarin puutteellinen varustus suututti asiakkaat
Kirjoitti: Esko Ampio - Marraskuu 03, 2014, 22:55:56
Mahtaisiko tulla ulkopuolisia yrittäjiä, jos pitäisi vaatia jotain, vaikkapa palvelulaatua. Aletaan vaikkapa kahvin laadusta, asematunnelien siistinäpidosta, jne. Nuo nakit....Prinssinnakki ei ole nakki. Aikoinaan eräs koijari kokeili puhuvaa vaakaa, laittoi "palettinsa" vaakatassille, kuului: "prinssinnakki ja viiiriäisen munat".