Otsikko: Aikataulut 29.3. alkaen Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Tammikuu 31, 2015, 15:52:50 Tulipa hieman tarkasteltua tulevaa ja kalustomuutoksia on tulossa paljon Esim.:
Porin radan taajamajunat muuttuvat 3-vaunuisiksi IC:iksi. Vaasan ja Seinäjoen välille tulee ERd-vaunuinen IC. Moniin Edo-vaunuisiis IC:ihin tulee ERd, myös Rantaradalla. Turun - Tampereen viimeinen pikajunapari muuttuu Edo-IC:ksi. Tampereen ja Vaasan välinen taajamajuna lakkaa Tampereen ja Seinäjoen välillä sekä vastaava paluupikajuna. Rovaniemeltä ei lähde sunnuntaina Pendoliinoa Turun ja Helsingin välille tulee Pendoliinopari! Tutkikaapa lisää! // otsikko korjattu Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi Koskinen - Tammikuu 31, 2015, 16:23:17 - P 265/274 ---> IC 265/274
- P 273/266 ---> IC 273/266 Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jani Järviluoto - Tammikuu 31, 2015, 17:52:45 Ainakin maanantaina 30.3. IC 265:ssä on ERd! Yksikerroksisina päivävaunuina ovat Expt ja EFit. IC 273:ssa taas ei ole ERd:tä. Yksikerroksisina vaunuina siinä on Ex, Expt ja EFit.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Tammikuu 31, 2015, 17:56:22 Turun ja Helsingin välille tulee Pendoliinopari! Junat 955 / 966. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Juhana Nordlund - Tammikuu 31, 2015, 18:15:30 265:n ja 273:n EFitiksi merkityt vaunut taitavat oikeasti olla EFs- (tai EFits-) vaunuja.
Mielenkiintoista, että joihinkin Edo-juniin tulee ravintolavaunukin. Kaiken kaikkiaan IC-junien kalusto kyllä alkaa mennä huomattavan kirjavaksi. Tokihan IC-junien käyttöaluekin laajenee. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jari Isolauri - Tammikuu 31, 2015, 18:37:53 rantaradalla myös perjantaisin pendolino S 977 joka kulkee IC973 tilalla, ja lauantaisin S 978 , kulkee IC 950 tilalla.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Antero Airola - Tammikuu 31, 2015, 19:01:24 Ei Vaasan intercityn ravintolasta paljon iloa ole. Ravintolavaunu kulkee suljettuna Seinäjoen - Vaasan välin molempiin suuntiin.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Rasmus Piironen - Tammikuu 31, 2015, 20:51:49 Linkki ?
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Topi Lajunen - Tammikuu 31, 2015, 21:10:01 Linkki ? Päättelisin, että porukka hakee VR:n haulla noita junia. Varsin manuaalisesti siis yhteysväli kerrallaan. Jos sitten menee lippua ostamaan, niin näkee vaunuston. Ostotapahtumaa ei toki tarvitse suorittaa loppuun, vaan keskeyttää homman ennen kuin lähtee paikkoja valitsemaan. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Timo Varshukov - Helmikuu 01, 2015, 10:35:45 Muutama aikataulumuutos näkyisi olevan:
IC 714, Oulusta 07.12->06:00 IC 928, 09:43-> 09:30, ainakaan 29.3 kokoonpano ei sisällä yksikerrosvaunuja. Oulun ja Kajaanin välisissä pikajunissa tulee olemaan seuraavanlainen kokoonpano: Ex+EFiti+Eipt Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi Koskinen - Helmikuu 01, 2015, 11:16:30 Muutama aikataulumuutos näkyisi olevan: IC 714, Oulusta 07.12->06:00 IC 928, 09:43-> 09:30, ainakaan 29.3 kokoonpano ei sisällä yksikerrosvaunuja. Oulun ja Kajaanin välisissä pikajunissa tulee olemaan seuraavanlainen kokoonpano: Ex+EFiti+Eipt Myös Kuopion ja Rovaniemen välisessä pikajunaparissa 711/710 tulee olemaan Ex+EFiti+Eipt. Tarkoittaako tuo, että viimeiset kokosiniset pikajunat tulevat olemaan Seinäjoen ja Rovaniemen välillä liikennöivät junat 401-411? Niissä säilyy matkahaun mukaan kokosininen vaunusto. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Helmikuu 01, 2015, 15:21:14 Ihmetystäni herättää Vaasan IC-pari. Menojuna olisi matkahaun mukaan lauantainakin IC vaikkei paluuvuoro kulje silloin, joten sen pitäisi palautua sunnuntaina jonain taajamajunana. Mutta onkohan asia niin? Luulisin, että Vaasan IC:n
vaunusto saapuu IC 173:ssa mikä ei kulje lauantaisin. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Timo Varshukov - Helmikuu 01, 2015, 17:39:10 Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt
Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi Koskinen - Helmikuu 01, 2015, 18:15:54 Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa. Kun itse katsoin, 930:ssa on kokoonpano Edo + Edb + Edfs. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Helmikuu 01, 2015, 18:23:48 930 on varmaan todellisuudessa 4-vaunuinen koska sen todennäköinen vastakohtakin on eli 905. Yksi vaunu kulkenee suljettuna. 924/931 taas käyttää selvästi Porin junien vaunuja koska ne ovat juuri tuollaisia.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Timo Varshukov - Helmikuu 01, 2015, 20:35:30 Vielä yksi todella mielenkiintoinen havainto: IC931 kokoonpano 29.3 Edfs+Ex+Expt Lisäksi IC 923/930:sta on todella mystisesti kadonnut EDO sekä 3. vaunu... aamulla olivat vielä ihan varmasti vaunukartassa. Kun itse katsoin, 930:ssa on kokoonpano Edo + Edb + Edfs. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Teemu Saukkonen - Helmikuu 01, 2015, 21:13:18 Onko tuolla jo kaikki? Esim 30.3. Imatra-Joensuu ei lataudu.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Timo Varshukov - Helmikuu 01, 2015, 21:16:30 Onko tuolla jo kaikki? Esim 30.3. Imatra-Joensuu ei lataudu. Graafiset eivät taida olla vielä valmiita millekään rataosalle...Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jouni Hytönen - Helmikuu 02, 2015, 10:05:20 IC 953:ssa klo 13.02 Helsingistä Turkuun näyttää olevan vain kolme vaunua, Edfs (3), Edb (2) ja Edo (1).
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jonne Seppänen - Helmikuu 04, 2015, 22:27:47 Edot näyttävät valtaavan myös Joensuun junaparissa 1/8.
ERd-vaunuja näkyy riittävän aika moneen junaan, lieköhän Rx-vaunuja uudella kaudella enää yhdessäkään Helsingistä lähtevässä IC-junassa? Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Oskari Kvist - Helmikuu 05, 2015, 00:36:45 Luulisi että Edoja riittäisi myös Savon radan juniin... ai niin, eihän niitä Sr2:sia riitä kaikkialle eikä Sr3:sia vielä ole maassa. No jospa ehkä parin vuoden sisällä..
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Roope Prusila - Helmikuu 05, 2015, 07:41:03 Edot näyttävät valtaavan myös Joensuun junaparissa 1/8. ERd-vaunuja näkyy riittävän aika moneen junaan, lieköhän Rx-vaunuja uudella kaudella enää yhdessäkään Helsingistä lähtevässä IC-junassa? Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Helmikuu 08, 2015, 09:13:51 Lauantaisin näyttää IC.juniin 69 Kvl - Kuo ja 68 Kuo - Hki tulevan Edo. Mutta vedetäänköhön Sr 1:llä?
Kajaanin IC-pari 71/78 näkyy menettävän DUO-ravintolan. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Mikko Nyman - Helmikuu 08, 2015, 09:50:17 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Tätä ihmettelen. Samoin ihmettelen sitä, miksi Hki-Tku/Tus-Hki-junissa käytetään Edo:ja? Varsinkaan Rantaradan liikenteessä Edo:ista ei ole aikataulumielessä mitään hyötyä, sillä junapötköt seisovat joka tapauksessa niin Helsingin kuin Turunkin päässä tunteroisen, minä aikana veturin ympäriajo onnistuisi varmasti. Taisin joskus ehdottaa VR:lle sitä, että Edo-junia voisi vatkata varsin ketterästi Hki-Tku-Tpe-Hki-kolmiossa, jolloin nopeista käännöistä pääteasemilla olisi oikeaa hyötyä. Off topic alla oleva: Luin aamun Hesarin palanpainikkeeksi vuoden 1993 Turistia. Siitäpä löytyikin mielenkiintoisia yksityiskohtia: - IC 144 Pri-Hki, tulo Tpe 7.00, lähtö Tpe 7.10 (sisältää veturinvaihdon Dv12 -> Sr1 ja vieläpä samaan päähän junaa) - P 77 Hki-Ilm, tulo Kv 19.58, lähtö Kv 20.06 (sis. veturinvaihdon Kv) - IC 41 Hki-Vs, lähtö Hki 14.58, tulo Tpe 16.40, lähtö Sk 18.15, tulo Vs 19.03 (vertailun vuoksi nykyisin sähkövetoinen Pendolino taittaa saman matkan samoilla pysähdyksissä minuuttia nopeammin) - P 70 Roi-Hki, lähtö Roi 13.00, tulo Muu 13.18 (nykyinen P710 lähtö Roi 12.58, tulo Muu 13.15 -> matka-aika nopeutunut niin ikään minuutin) - P 6 Jns-Hki, lähtö Jns 16.20, tulo Par 17.21 (nykyisin nopein juna on S 2, lähtö Jns 5.28, tulo Par 6.37) - Junat P 1, P 2, P 3 ja P 4 suoria Hki-Nrm. Lisäksi pari P 9 / P10 Hki-Jns-Kon-Ol - P 66 Roi-Hki pysähtynyt myös Hyvinkäällä - M 9478 ja M 9482 Hl-Ri(-Hki) pysähtyneet tarvittaessa Ryttylässä, mutta Tpe-Hki M 9498 pysähtynyt aina Ryttylässä - Hki-Kli-välillä vain yksi junapari (P 661 / P 652) ja sekin kulussa vain Ti, P / K, L Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :) Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi K Hakala - Helmikuu 08, 2015, 14:47:45 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Toni Lassila - Helmikuu 08, 2015, 15:44:24 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Mikko Mäntymäki - Helmikuu 08, 2015, 17:01:32 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Topi Lajunen - Helmikuu 08, 2015, 20:46:17 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita. Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita? Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi K Hakala - Helmikuu 08, 2015, 22:24:12 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. No toi on viihdeongelma...mutta esimerkiksi omassa työkäytössä outoluukku tallentaa yrityksen palvelimille tasaisesti varmuuskopioita, välillä kone menee tallennuksen yhteydessä juntturaan ja kellottaa ihan kipeänä >:( Eikä ko. ominaisuutta voi ottaa pois kuin sulkemalla yhteyden (ei oikeuksia sorkkia toimintoja, tietosuojasyistä). Eli kun hakee tietoja netin kautta, silloin yhteys päälle ja outoluukun kanssa sitten verkko pois päältä... Työkaveri kulkee Turun suunnasta Helsinkiin, siellä ongelma pahin. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Mikko Mäntymäki - Helmikuu 08, 2015, 22:36:28 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita. Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita? Paljon kätevämpiä oli kuin nykyiset aikataulukortit. Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida Korjattu 809->909. Tpe-Hki väli valmistuu tänään tai huomenna. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Helmikuu 08, 2015, 22:48:51 Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida Juna 809 junaksi 909. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Mikko Mäntymäki - Helmikuu 09, 2015, 00:26:27 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita. Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita? Paljon kätevämpiä oli kuin nykyiset aikataulukortit. Tuossa on Hki-Tpe aikataulu 28.3.2015 saakka, jos kirjoittajia saataisiin riittävästi niin aikataulut voisi arkistoida Korjattu 809->909. Tpe-Hki väli valmistuu tänään tai huomenna. Tässä vielä Tpe-Hki. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: zige - Helmikuu 09, 2015, 07:44:49 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: zige - Helmikuu 09, 2015, 07:47:23 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita. Mihin tavallinen matkustavainen tarvitsee R-junien numeroita? Samaa ihmettelen mäkin? Ja miksi juuri R-junien numerot? Miksei H-junien tai T-junien numerot kelpaa sitten kun samaa väliä menevät kuitenkin? Voin sen verran Mikkoa nyt auttaa et kaikki H-, R- ja T-junat sijoittuvat välillä 9602-9743. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi K Hakala - Helmikuu 09, 2015, 07:52:41 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. Maaston tukiasemiin junan verkon rasitus ei pitäisi vaikuttaa, onhan esim. Tikkurilan pohjoispuolella "muutama muukin" maston antennin rasittaja :P Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: zige - Helmikuu 09, 2015, 07:58:20 No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin. Tottakai koska junaverkko käyttää useamman eri operaattorin verkkoja vuorotellen, mutta samoja verkkoja kuin mitä sun henk.kohtaset laitteesi käyttää mobiiliverkossa ollessasi. Mutta kaikissa junissa millä oon matkustellut ja on ollut matkapuhelinverkon vahvistimet junassa niin on AINA toiminu oma netti paremmin kuin junaverkko. Ihan jopa asemillakin seistessä. Puhelimessa Soneran 150 meganen 4G/LTE/+ ja tabletissa Saunalahden 150 meganen 4G/LTE. Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi K Hakala - Helmikuu 09, 2015, 08:08:21 No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin. Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Helmikuu 09, 2015, 09:31:37 No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin. Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.Ratahallintokeskuksella on harvinaisen vähän tämän asian kanssa tekemistä. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tommi K Hakala - Helmikuu 09, 2015, 10:25:36 No ei se ihan noinkaan ole...niissä junissa, joissa on vähemmän väkeä, verkko pelittää huomattavasti paremmin. Kyse ei oo siitä etteikö tukiasema pystyisi jakamaan verkkoa sille 200 käyttäjälle, vaan kyse on siitä et se ulkoonta tuleva heikko ja huono signaali ei riitä niille 200 käyttäjälle samaan aikaan. Ulkoa tulevia signaaleja pitäisi saada parannettua.Ratahallintokeskuksella on harvinaisen vähän tämän asian kanssa tekemistä. No aivan sama kuka voi palvelua parantaa, prkl näistä raideliikenteen kuvioista kukaan ota selvää >:( Kai kohta perustetaan joku VR in net -tytäryhtiö... Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Helmikuu 09, 2015, 22:49:03 Maaston tukiasemiin junan verkon rasitus ei pitäisi vaikuttaa, onhan esim. Tikkurilan pohjoispuolella "muutama muukin" maston antennin rasittaja :P Matkapuhelinverkon tukiasemiin "VR-junaverkon" vaikutus on pieni, mutta niillä muilla junassa olevilla päätelaitteilla onkin sitten vaikutusta. Eli kun tukiasemasta toiseen jysähtää yhdellä kerralla 150 päätelaitetta muutamaksi sekunniksi, niin verkon laitteet ovat operaattoreiden kertoman mukaan kovilla. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Helmikuu 09, 2015, 23:21:12 Tästä langattoman verkon käytöstä voisi tehdä oman threadinsa.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Helmikuu 09, 2015, 23:36:30 Palautteena voisi antaa että vanha kunnon aikatauluvihko vaikka pdf:nä takaisin kun noissa aikataulukorteissa ei näy R junien numeroita. VR kyllä toimittaa edelleen sisäiseen käyttöön aikatauluja taulukoina. Liitteenä sellainen dokumentti. Nauttikaa sisäisesti. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jyrki Talvi - Helmikuu 10, 2015, 19:57:51 IC 69/68 lauantaisin Möhkö on koko matkan mukana, Idän Ihmeestä ei ole kumminikaatio yhteyttä Edoon.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Helmikuu 18, 2015, 18:56:34 Ihmetystäni herättää Vaasan IC-pari. Menojuna olisi matkahaun mukaan lauantainakin IC vaikkei paluuvuoro kulje silloin, joten sen pitäisi palautua sunnuntaina jonain taajamajunana. Mutta onkohan asia niin? Luulisin, että Vaasan IC:n vaunusto saapuu IC 173:ssa mikä ei kulje lauantaisin. Vastaan omaan ihmettelyyni. Nyt näyttää matkahaun mukaan, että tämä tuleva IC 449 ajetaan lauantaina pendon kalustolla mutta kuitenkin IC:nä! Joten sunnuntaina ajettaneen kaksi taajamajunaa Seinäjoelle päin pendon kalustolla. Toinen on tietysti H442, olisiko toinen H446 minkä yksikkö sitten liitettäisiin S 52:een.Se nimittäin on merkitty tuplaksi Seinäjoelta lähtien sunnuntaisin. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Milo Hilve - Maaliskuu 01, 2015, 23:51:32 Mitä ideaa on laittaa Pendolino Helsingistä Turkuun ja takaisin, vaikka se ei muuta aikataulua? Tämänhän takia Pendolino-yhteydet lopetettiin alunperin Turkuun.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Antti Tapani Häkkinen - Maaliskuu 24, 2015, 15:00:15 IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. ???
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Toni Lassila - Maaliskuu 24, 2015, 16:32:39 IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. ??? Ja myöskään konduktöörille ei ole tilaa, jos palveluvaunuksi todellakin tulee Eds eikä Edfs.Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Maaliskuu 24, 2015, 17:25:09 IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. ??? Eiköhän vaunu 3 ole Rx tms.?Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jouni Hytönen - Maaliskuu 24, 2015, 18:25:08 Mitä ideaa on laittaa Pendolino Helsingistä Turkuun ja takaisin, vaikka se ei muuta aikataulua? Tämänhän takia Pendolino-yhteydet lopetettiin alunperin Turkuun. Jospa siihen aikaan on saatavissa Pendolinoja, mutta Edo-rungolle on muuta käyttöä. Eli puhtaasti kalustokierrollisista syistä?Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Antti Tapani Häkkinen - Maaliskuu 25, 2015, 14:45:32 IC707 kokoonpanoksi muuttuu Edb+Ed+Eds. Ravintolapalvelut lakkaavat. ??? Eiköhän vaunu 3 ole Rx tms.?Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Pauli Kyllönen - Maaliskuu 26, 2015, 17:18:04 Jns-Hki taitaa olla sitten pisin reitti jota Edo-ohjauksella mennään Lisäksi useissa junissa oli symbolien mukaan puhelin (!) ja TV. Nykyään taitaa olla niin, että yksittäisessä junassa on matkustajien mukanaan tuomia puhelimia ja niihin integroituja TV-lähetysten nettistream-vastaanottimia enemmän kuin koko ysärillä niitä oli kaikessa VR:n kalustossa yhteensä... :)Tämä olisikin ehdottomasti yksi VR:n palveluiden parantamisen paikka, eli päivittää vaunujen langattomat verkot tehokkaammiksi. Se on vaan tosiasia, että junissa tehdään ihan töitä nettiyhteyden varassa ja se olisi osaltaan parempaa palvelua. Eikä oikea vastaus ole omien langattomien verkkojen käyttö, niilläkin on hankaluuksia liikkuvan junan yhteydessä. Ei sen junaverkon ollut tarkoituskaan pyörittää videoita vaan ihan perus nettiselaamista. Ei siis ihme, että koko junaverkko on kyykyssä jos moni katsoo videoita. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Maaliskuu 27, 2015, 14:28:49 Helsingin ratapihalla tulee kansainvälisten junien kohtaus kun Tolstoi lähtee 18.56 ja Allegro saapuu 19.01.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Ilari Inkiläinen - Maaliskuu 30, 2015, 07:36:09 IC102:ssa oli tänään Edo-ohjausvaunu.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Jouni Hytönen - Maaliskuu 30, 2015, 09:48:32 IC102:ssa oli tänään Edo-ohjausvaunu. Aikaisemmin 102:n runko on liikkunut edellisenä päivänä junissa 1/8/111. Näkyyköhän siis Joensuussakin nykyään Edo-vaunu kerran päivässä? Jäähän tuossakin yksi veturinvaihto ja kierrätys pois, samoin Lappeenrannassa ei tarvita IC 102:a varten aamulla muuta henkilökuntaa kuin kuljettaja ja konduktööri. Tyhjävaunusiirto voinee lähteä Kouvolasta myöhemmin kun veturin kiertoon ei tarvitse varata aikaa. Monenmoista järkeistämistä lisäämällä runkoon yksi vaunu.Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Ari Palin - Huhtikuu 01, 2015, 18:37:24 IC102:ssa oli tänään Edo-ohjausvaunu. Aikaisemmin 102:n runko on liikkunut edellisenä päivänä junissa 1/8/111. Näkyyköhän siis Joensuussakin nykyään Edo-vaunu kerran päivässä? Jäähän tuossakin yksi veturinvaihto ja kierrätys pois, samoin Lappeenrannassa ei tarvita IC 102:a varten aamulla muuta henkilökuntaa kuin kuljettaja ja konduktööri. Tyhjävaunusiirto voinee lähteä Kouvolasta myöhemmin kun veturin kiertoon ei tarvitse varata aikaa. Monenmoista järkeistämistä lisäämällä runkoon yksi vaunu.Käsittääkseni junaparissa IC 1/8 on nykyään päivittäin Edo. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkaen Kirjoitti: Ville Hautamäki - Huhtikuu 06, 2015, 12:24:38 Vaasan ja Seinäjoen väliset taajamajunat taitavat kulkea nykyään lähes pelkästään IC -ja Pendolinokalustolla aikataulujen vaihduttua..
Tänään 6.4. seuraavat junat ajettiin Pendolinolla, muitakin voi toki olla tulossa: H 442, H 443, H 444 ja H 446. Keksiikö joku syyn tälle kieltämättä hieman erikoiselle tapaukselle vai onko kyseessä jokin väliaikainen ratkaisu? Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkaen Kirjoitti: eemeli113 - Huhtikuu 06, 2015, 13:48:43 Vaasan ja Seinäjoen väliset taajamajunat taitavat kulkea nykyään lähes pelkästään IC -ja Pendolinokalustolla aikataulujen vaihduttua.. Tänään 6.4. seuraavat junat ajettiin Pendolinolla, muitakin voi toki olla tulossa: H 442, H 443, H 444 ja H 446. Keksiikö joku syyn tälle kieltämättä hieman erikoiselle tapaukselle vai onko kyseessä jokin väliaikainen ratkaisu? Kyseessä on varmaankin vain pääsiäisen poikkeusliikenne. Kuitenkin normaalisti sunnuntaisin nämä junat ajetaan pendolinolla, onhan tänään käytössä sunnuntain aikataulut. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkawn Kirjoitti: Ari Palin - Huhtikuu 06, 2015, 19:19:36 IC102:ssa oli tänään Edo-ohjausvaunu. Aikaisemmin 102:n runko on liikkunut edellisenä päivänä junissa 1/8/111. Näkyyköhän siis Joensuussakin nykyään Edo-vaunu kerran päivässä? Jäähän tuossakin yksi veturinvaihto ja kierrätys pois, samoin Lappeenrannassa ei tarvita IC 102:a varten aamulla muuta henkilökuntaa kuin kuljettaja ja konduktööri. Tyhjävaunusiirto voinee lähteä Kouvolasta myöhemmin kun veturin kiertoon ei tarvitse varata aikaa. Monenmoista järkeistämistä lisäämällä runkoon yksi vaunu.Käsittääkseni junaparissa IC 1/8 on nykyään päivittäin Edo. Joudun korjaamaan käsitystäni. Ainakin lauantaina 4.4. IC 1:ssä oli viimeisenä Ed eikä Edo. Todennäköisesti myös IC 8 oli samalla rungolla. Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkaen Kirjoitti: Tauno-Juhani Lappi - Huhtikuu 06, 2015, 20:06:05 Lauantaisin ja vastaavina päivinä kuten esim. pitkänäperjantaina ja vapunpäivänä Edo ei käy Joensuussa vaan sen sijaan Kuopiossa.
Otsikko: Vs: Aikataulut 29.3. alkaen Kirjoitti: Mikko Nyman - Huhtikuu 06, 2015, 21:49:15 Lauantaisin ja vastaavina päivinä kuten esim. pitkänäperjantaina ja vapunpäivänä Edo ei käy Joensuussa vaan sen sijaan Kuopiossa. Tästä tuli mieleen, että onkohan kukaan ajatellut, että Kuo-Pm-Mi-Kv-Lr-Jns-pätkällä voisi helposti liikennöidä Edo-heilureilla? Syöttöjunat tälle akrobaatille toimisivat Kouvulassa ja Pieksämäellä. |