Otsikko: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Helmikuu 15, 2015, 12:56:40 Merkittävässä roolissa nimekkään kotimaisen näyttelijäkaartin ohella höyryveturi Tr1 1033.
Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 Kirjoitti: Mikko Nyman - Helmikuu 15, 2015, 13:33:25 Ei ainakaan mun ohjelmaoppaissa moista näy.
Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Helmikuu 15, 2015, 14:11:12 Tämä miina iski taas. Ei riitä, et tä kalenteriin kirjaa asian oikealle päivälle vaan se päiväys pitää muistaa erikseen vielä mainita viestissä.
Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: Mikko Nyman - Helmikuu 15, 2015, 15:56:07 Jape: jos Helsingin yliopiston almanakkatoimiston (http://almanakka.helsinki.fi/fi/) almanakka ei tyydytä, voin pitää sulle luennon tällaisista nykyaikaisemmistakin kalentereista... :) Nämä piippaavaat ja herättävät jopa silloin, kun merkkiääntä vähiten kaipaisi.
-- Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: Kari Siimes - Helmikuu 15, 2015, 16:00:26 Kiitos tiedosta. Pitääpä katsoa. Hienoa, että höyryveturitkin saavat julkisuutta.
Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: Mikko Nyman - Helmikuu 15, 2015, 17:38:15 Sen verran täytyy sanoa ja hattua nostaa, että vaikka usein puhutaankin Tr1 1033:n kohdalla "Lintisen Ristosta", kyllä Voutilaisen Jape oli merkittävällä työtuntipanoksella mukana kyseisen Riston rassauksessa Hyvinkään pajalla vuosina 1989-1991.
En aivan hetkeen muista nähneeni yhtä hienosti entisöityä peliä kuin mitä Tr1 1033 syksyllä 1991 oli, ja mitä se oli Kaikki Pelissä -leffan kuvauksissa heinäkuussa 1993. Sellainen nyanssi kuvauksista on jäänyt mieleen, että kun tehtiin sitä Haapamäki-kohtausta, joku (Jukka Puotila, kuka muistaa tarkemmin?) iski Riston valtaventtiilin kertalaakista lähes totaalisen auki ja kone löi ympäri oikein urakalla, niin olisiko Ristossa vaurioitunut männäntappi tms. tuolloin? Jotain hittiä Risto kuitenkin tuolloin otti. Kuvauspäivä oli muistini mukaan viikolla 28/1993. Viisaammat tätä tarkentakoot. Mainittakoon vielä sellainen juttu, että Kaikki Pelissä -leffa vaikutti omaan elämääni sen verran, että aloin sen innoittamana käsikirjoittaa sketsejä, toimittaa lukiomme oppilaslehteä, tehdä komiikkaa ja sen sellaista. Kiitos Matti Kassilan siitä, että työskentelen nykyään viestinnän parissa - siis juuri siellä ja sillä alalla, jolle olen junnusta asti halunnut päästä. Niin ja tosiaan, Tr1 1033 ei olisi (ollut) ajokunnossa edelleenkään ilman Lintisen Timoa, Jarkko Voutilaista ja muita kumppaneita. Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Helmikuu 15, 2015, 20:20:23 Filmausten takia Tr1 1033:n kanssa operoitiin 17.-30.7.1993 pääosin Haapamäellä ja Haapamäki-Pihlajavesi välillä läntisimmän pisteen ollessa useimmiten noin Valkeiskankaan tasoristeys http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=3100. Yhtenä kuvauspäivänä oltiin Kuusaan sillalla Jyväskylän-Suolahden välillä.
17.07 ylöslämmitys 18.07 ylöslämmitys 19.07 filmaus Hpk as 20.07 filmaus Hpk as 21.07 filmaus Hpk as + veturitalli 22.07 filmaus Hpk as + veturitalli 23.07 filmaus Hpk as + veturitalli + ratapiha + hiilestys 24.07 T6840 Hpk 08.50 - Jy 10.20 + varaus Jy 12.20-Suo 23.00 (filmaus Kuusaan sillalla) - Suolahdessa vesitys viskurista 25.07 T6914 Suo 00.15 - Jy 01.10 + T6849 Jy 01.45-Hpk 03.10 26.07 filmaus Hpk-Ph välillä (km 310) 27.07 filmaus Hpk-Ph välillä (km 308) 28.07 filmaus Hpk-Ph välillä (km 308) 29.07 filmaus Hpk-Ph välillä (km 308) 30.07 filmaus veturitallilla ja Hpk-Keu välillä (km 306) Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: Juha Metsäpelto - Helmikuu 22, 2015, 14:11:36 Missäs kohtaa on kuvattu pätkä jossa "rata loppuu" ja Tr1 pysähtyy juuri ennen radan loppua? Radanpätkä on ainakin puskaradan oloinen männynnäreineen ::)
Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: Mikko Nyman - Helmikuu 22, 2015, 14:33:59 Missäs kohtaa on kuvattu pätkä jossa "rata loppuu" ja Tr1 pysähtyy juuri ennen radan loppua? Radanpätkä on ainakin puskaradan oloinen männynnäreineen ::) Miten mä muistelisin, että tuo kohta tehtiin kyllästämön raiteella? Toisaalta kohtaus ei kyllä näytä tältä paikalta: http://goo.gl/maps/nxF4v Puotilan stuntin sen sijaan teki eräs virolainen häiskä, joka valitteli lentonsa jälkeen "niska sattuut, sattuut niska, ei hata". Tuo kohtaus tehtiin Kuusan sillalla. Mainittakoon nyanssina, että "1033":n kuskinpuoleisen ikkunalasin läpi ammuttu reikä on itse asiassa 1082:n fönäri. (EDIT: kielioppikysymys alla) Miten herrat, rouvat, neidit ja junnut muotoilisivat fiksummin tuon mun viimeisen lauseen "Mainittakoon nyanssina, että "1033":n kuskinpuoleisen ikkunalasin läpi ammuttu reikä on itse asiassa 1082:n fönäri."? Minusta tuossa ei ole kieliopillisesti mitään väärin, mutta tuo näyttää silti pöhköltä: "läpi ammuttu reikä" ei mielestäni ole sama asia kuin "läpiammuttu reikä", vaikka se näyttäisikin paremmalta jälkimmäiseen tapaan kirjoitettuna. Nyt jos meikäläisen suomen kielen pisteet tästä saavat alennuksen, otan moiset moitteet toki vastaan. Otsikko: Vs: Kaikki Pelissä YLE Teemalla klo 21.50 19.2.2015 Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Helmikuu 22, 2015, 16:11:15 Missäs kohtaa on kuvattu pätkä jossa "rata loppuu" ja Tr1 pysähtyy juuri ennen radan loppua? Radanpätkä on ainakin puskaradan oloinen männynnäreineen ::) Miten mä muistelisin, että tuo kohta tehtiin kyllästämön raiteella? Toisaalta kohtaus ei kyllä näytä tältä paikalta: http://goo.gl/maps/nxF4vRata "päättyi" näillä main: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=Rata+p%C3%A4%C3%A4ttyy&srs=EPSG%3A3067&y=6907089&mode=orto&x=365736&lang=fi eli Mikkolan puolipuomilaitoksen vaiheilla http://www.tasoristeys.fi/risteyshaku?crossingId=3096 |