Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Teppo Niemi - Maaliskuu 26, 2015, 11:15:27



Otsikko: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Teppo Niemi - Maaliskuu 26, 2015, 11:15:27
Näin uutisoi asiasta Iltalehti uutisessaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032619423295_uu.shtml


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi Koskinen - Maaliskuu 26, 2015, 11:29:34
Ylen mukaan liikennöinti alkaisi jo heinäkuussa.

http://yle.fi/uutiset/vr_saa_uuden_kilpailijan_tavararahtiin/7891145


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Mikko Nyman - Maaliskuu 26, 2015, 11:44:20
Näin uutisoi asiasta Iltalehti uutisessaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032619423295_uu.shtml


Tarkkuutta siihen lähteytykseen...  :)

Näin uutisoi asiasta STT. Jutun voit lukea esimerkiksi Iltalehdestä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032619423295_uu.shtml


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tauno Hermola - Maaliskuu 27, 2015, 01:12:43
Ylen mukaan liikennöinti alkaisi jo heinäkuussa.

http://yle.fi/uutiset/vr_saa_uuden_kilpailijan_tavararahtiin/7891145

Lainaus
Fennia Rail on ilmoittanut käyttävänsä tavarankuljetuksissa omistamiaan dieselvetureita ja vuokrattuja vaunuja.

Tietoa tai arvauksia millaisia ja mistä hankittuja nämä dieselveturit ovat? Vaunuja kyllä löytyy, ainakin Nurmiselta (http://www.nurminenlogistics.fi/Palvelut/Rautatiekuljetukset/).


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Arto Papunen - Maaliskuu 27, 2015, 01:32:28
http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,7779.0.html


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Panu Breilin - Maaliskuu 27, 2015, 17:58:22
Vaunuja kyllä löytyy, ainakin Nurmiselta (http://www.nurminenlogistics.fi/Palvelut/Rautatiekuljetukset/).

Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tauno Hermola - Maaliskuu 28, 2015, 02:01:53
Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.

No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? ;)

p.s.
Artolle kiitos linkistä; jäänyt minulta huomaamatta, kun olen vain harvakseltaan täällä käynyt.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Panu Breilin - Maaliskuu 28, 2015, 07:33:14
No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? ;)

Rakentaa aika täydellisesti uudelleen?


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Jari Kuusinen - Maaliskuu 28, 2015, 10:55:26
Nurmisen vaunut ovat venäläistä tyyppiä, eli niitä ei saa käyttää kotimaan liikenteessä.

No mitäs niille pitäisi tehdä, jotta niistä tulisi 'suomalaista tyyppiä'? ;)

Vaihtaa Loimaan akselit alle!  ;D


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi K Hakala - Maaliskuu 28, 2015, 14:13:40
Vai vuokraako FR sitten täällä aikaisemmin liikkuneita RailShip-vaunuja, niistähän "loimaalaiset" on lähtöisin?


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tauno Hermola - Maaliskuu 28, 2015, 14:52:18
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 28, 2015, 15:36:43
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

Jos vaikka sellua, paperia tai sahatavaraa aletaan ajamaan, niin siihenhän entiset junalauttavaunut soveltuvat vallan mainiosti. Pienillä muutoksilla vaikka teräksenkin ajoon.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi K Hakala - Maaliskuu 28, 2015, 15:38:09
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=Railship
On avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 28, 2015, 15:41:06
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=Railship
On avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?

Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi K Hakala - Maaliskuu 28, 2015, 15:50:16
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=Railship
On avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?

Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut.

Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin...


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 28, 2015, 15:57:11
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=Railship
On avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?

Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut.

Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin...

Miksi sitten
a. Sopimuksesta ei ole ollut enää mitään puhetta, ei pienintäkään sanaa tässä Fennian/Proxionin "uudessa" tulemisessa
b. Vr Transpointin asiakaslehdessä hehkutettiin Transpointin ja Vapon yhteistyötä viime syksynä, uusi kuljetussopimus ilmeisesti alkanut toukokuussa 2014? Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Tommi, nuo jutut kun selität, niin uskon sinua.  ;D

Fennia Railin omistuspohjassa on kytköksiä mm. Stora Ensoon, joten luulen että heillä on ollut jonkinlainen tieto, että sopimuksia varmaan saadaan.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi K Hakala - Maaliskuu 28, 2015, 16:27:19
RailShip'n vaunut on ymmärtääkseni kaikki kuitenkin kappaletavaravaunuja (tai mikä oikea termi nyt sitten onkaan), muuntyyppisiä vaunujakin varmaan tarvitaan teollisuuden kuljetuksiin.

http://www.vaunut.org/kuva/83890?t=Railship
On avovaunujakin ollut olemassa RailShipin alaisuudessa...ja luulen että alun kuljeutuksissa umpivaunut ovat pääsääntöisesti tarvittavia, eikös Fennialla ole sopimus Vapon sahatavarakuljetuksista?

Tuskin on enää, eiköhän sopimus ole rauennut.

Epäilen, ettei ole rauennut...varmasti yksi osa uusien vetureiden lopullisen tilauksen tekemiselle, tuskin niitä ilman voimassa olevia sopimuksia olisi hankittu. Jos muita sopimuksia olisi jo valmiina, olisi varmasti veturitilauksen hetkellä kerrottu sekin...

Miksi sitten
a. Sopimuksesta ei ole ollut enää mitään puhetta, ei pienintäkään sanaa tässä Fennian/Proxionin "uudessa" tulemisessa
b. Vr Transpointin asiakaslehdessä hehkutettiin Transpointin ja Vapon yhteistyötä viime syksynä, uusi kuljetussopimus ilmeisesti alkanut toukokuussa 2014? Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Tommi, nuo jutut kun selität, niin uskon sinua.  ;D

Fennia Railin omistuspohjassa on kytköksiä mm. Stora Ensoon, joten luulen että heillä on ollut jonkinlainen tieto, että sopimuksia varmaan saadaan.

Ok, koska en ole Transpointin asiakaslehden lukija, en tuota tietoa tiennyt  ;)


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 28, 2015, 17:01:26

Ok, koska en ole Transpointin asiakaslehden lukija, en tuota tietoa tiennyt  ;)

Tuosta vielä iltalukemiseksi:
http://www.vrtranspoint.fi/fi/vr-transpoint/linked/artikkeli/vapo-timber-valitsi-junan-ja-auton-yhdistelman-270620140000/?pdf=1

 ;)


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Joonas Hytönen - Maaliskuu 31, 2015, 14:32:44
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi Koskinen - Maaliskuu 31, 2015, 15:22:22
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?

Tietääkseni Hankasalmen saha on nykyään Versowoodin omistuksessa.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Simo Virtanen - Maaliskuu 31, 2015, 17:58:07
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia.

Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 31, 2015, 19:03:08
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia.

Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu.

Siis Kimmo Rahkamo valehtelee? Suattaapi olla tietysti. Mistäs minä mitä tiedän eiköhän asiakas ole ilmiselvästi Vapo, ja teollisuusyritykset solmivat kvartaalin (onpa hieno sana) mittaisia kuljetussopimuksia.  ;D

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vrn-kilpailija-viela-vailla-asiakkaita/1948893


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Tommi K Hakala - Maaliskuu 31, 2015, 21:16:26
Saatan tietää yhden yrityksen, joka voi olla hyvinkin potentiaalinen FR asiakas...mielenkiintoista maakuntamatkailua :)


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Huhtikuu 01, 2015, 05:59:39
Tuossa tosin ei ole mitään mainintaa Hankasalmen sahasta jonne ei junaliikennettä pariin vuoteen ole ollut. Eikös sopimus koskenut nimenomaan Hankasalmea?

Tietääkseni Hankasalmen saha on nykyään Versowoodin omistuksessa.

Verson omistuksessa on ollut vuoden 2014 alusta lähtien.

Kertovat, että rahtiliikenne sahalta Loviisan satamaan on vilkasta, kumipyörin tottakai kuinkas muutenkaan! Kaksi rekkaa pendelöi päivittäin Nahkasalmen ja Valkon väliä.

Luulisi näin maallikkona, että moinen lopputuotemäärä menisi rautapyörin tehokkaammin ja ympäristöystävällisemmin.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Antti Tapani Häkkinen - Huhtikuu 01, 2015, 07:40:20
Saatan tietää yhden yrityksen, joka voi olla hyvinkin potentiaalinen FR asiakas...mielenkiintoista maakuntamatkailua :)
Fennia Railin sivujen mukaan se lyhennetään FER.
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia.

Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu.

Siis Kimmo Rahkamo valehtelee? Suattaapi olla tietysti. Mistäs minä mitä tiedän eiköhän asiakas ole ilmiselvästi Vapo, ja teollisuusyritykset solmivat kvartaalin (onpa hieno sana) mittaisia kuljetussopimuksia.  ;D

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vrn-kilpailija-viela-vailla-asiakkaita/1948893
Tietääkseni FER:n pitäisi hoitaa sahakuljeuksia Hankasalmi/Nurmes-Kotkan satama. Mutta en ole ihan varma. :-\


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Simo Virtanen - Huhtikuu 01, 2015, 08:41:25
Jos kuljetukset olisivat siirtymässä pois Transpointilta niin tuollaisen artikkelin tekeminen tuntuisi vähän hassulta?

Kvartaalikapitalismi tuottaa hassuja uutisia.

Ei FR olisi vetureita tilannut, jollei olisi nimet paperissa kuljetussopimuksissa. On se sitten Vapo tai jokin muu.

Siis Kimmo Rahkamo valehtelee? Suattaapi olla tietysti.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/vrn-kilpailija-viela-vailla-asiakkaita/1948893

Suattaapi valehdella tai olla valehtemati. Ei yritysmaailman uutisiakaan aina niin sanatarkasti kannata lukea. Voi toki hyvin olla, että haastattelu hetkellä ei nimiä ole ollut lopullisessa paperissa, vaikka esisopimuksia olisikin solmittu.

Ei kai FR:kään hanki vetureita seisomaan ja mene paikallisen KTK:n konttorille odottelemaan mahdollisia ajotilauksia.

Väitän vakaasti, että veturien tilaamisen taustalla on jotain muutakin kuin halu tehdä hyviä tarjouksia rahdinantajille. Kukaan ulkopuolinen rahoittaja ei nimittäin suostuisi sellaisia taivaanrannan maalareita rahoittamaan.


Otsikko: Vs: Liikenne- ja Viestintäministeriö on myöntänyt toimiluvan Fennia Railile
Kirjoitti: Antti Tapani Häkkinen - Huhtikuu 06, 2015, 16:36:21
Ei kai FR:kään
F E R !