Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Jimi Lappalainen - Heinäkuu 20, 2015, 22:52:30



Otsikko: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Heinäkuu 20, 2015, 22:52:30
Vertailkaapa hieman asemien ruotsinkielisiä nimiä... ;)


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Visa - Heinäkuu 20, 2015, 23:38:51
Just  ;D kuka mölisijä tuollaki on töissä kirjottamas noita :DD


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Ari Palin - Heinäkuu 21, 2015, 17:46:01
Ja kun maanteitse saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle, opasteen ruotsinkielinen termi on "Flygstationen" (vrt. aseman nimi "Flygplatsen"). :)


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Toni Hartonen - Heinäkuu 24, 2015, 18:27:04
Ja kun maanteitse saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle, opasteen ruotsinkielinen termi on "Flygstationen" (vrt. aseman nimi "Flygplatsen"). :)
Tässä kohtaa Flygplats on oikea, Finavia käyttää sitä termiä myös. Flygstation jotain entisen tiehallinnon käännösmoskaa.
Pitkään oli kehällä kyltti Lahtis Motorvägen, oikea Lahtis Leden. Kielikuva väärin, kyse ei ole siis kirjoitusvirheestä.
sitten noita vuosikausia korjaamattomia kylttejä paljon, esim. Munkassa turun motarin alussa porttaalissa Bjorneborg , oikea muoto Björneborg.


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: MNa - Marraskuu 27, 2015, 19:26:51
Mikähän hitto sitä lentoaseman varsinaista pysäkkiä oikein viivyttää?
Tuttava kävi testaamassa yhteyttä ja Helsingin asemalta lentoaseman aulaan matka kesti 50 minuuttia.  Vaikka joskus hamassa tulevaisuudessa voisi nousta lukemattomien liukuportaiden kautta terminaalien välikäytävälle, ei se paljon näillä systeemeillä hyvältä näytä! Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Nikolas Peippo - Marraskuu 27, 2015, 19:37:25
Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.

Tuollaiset vuorot olisivat kieltämättä hyviä lentomatkustajille, mutta ne eivät ainakaan päiväsaikaan mahdu mitenkään normaalin liikenteen sekaan. Täytyy muistaa että Kehärata on ensisijaisesti poikittaisyhteys Vantaan itäosista länsiosiin, ja lentokenttäpysähdys tuli vähän niin kuin kaupan päälle.


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: MNa - Marraskuu 27, 2015, 19:56:05
Tyypillistä suomalaista  "kekkoslovakian" jargonia: Koska aina on tehty niin, ei voi muuten tehdä"!


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Milo Hilve - Marraskuu 27, 2015, 20:09:53
Jos haluttaisiin sujuva yhteys lentokentälle, pitäisi olla pikavuoroja jotka pysähtyisivät ainoastaan vain Pasilassa ja Tikkurilassa.

Tuollaiset vuorot olisivat kieltämättä hyviä lentomatkustajille, mutta ne eivät ainakaan päiväsaikaan mahdu mitenkään normaalin liikenteen sekaan. Täytyy muistaa että Kehärata on ensisijaisesti poikittaisyhteys Vantaan itäosista länsiosiin, ja lentokenttäpysähdys tuli vähän niin kuin kaupan päälle.
Mahtuisiko tuollainen nopea yhteys XX.12 lähtevän kaukojunan ja XX.19 lähtevän R:n väliin XX.15, jos Kaukojuna laitetaan lähtemään jo XX.11? Kaukojuna voisi lähteä Pasilasta XX.17 ja Pasila-Tikkurila väli 8 minuuttia laittamalla Tikkurilan lähtö jo XX.26 ja siirtämällä tämä minuutti Lahteen. XX.15 esim. tunnuksella O ajettava lähijuna olisi Tikkurilassa XX.29 ja ajaisi suoraan raiteelle 4 ja jatkaisi kaupunkirataa pysähtyen loppumatkan kuten I. Tämä edellyttäisi, että XX.09 Helsingistä lähtevä I lopetettaisiin, jotta K:n ja I:n väliin mahtuisi. Onnistuisiko edes teoriassa?


Otsikko: Vs: Kehäradan asemannimikämmit
Kirjoitti: Tuomas Korhonen - Marraskuu 29, 2015, 17:56:01
Tyypillistä suomalaista  "kekkoslovakian" jargonia: Koska aina on tehty niin, ei voi muuten tehdä"!
Tottakai niin voi tehdä, ei se vaadi kuin miljardi-investoinnin lentorataan. Se, ettei nykyisen liikenteen sekaan sovi pikavuoroja ei ole mikään asennekysymys vaan kapasiteettikysymys.