Otsikko: HU 22.7.2015: "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia" Kirjoitti: Mikko Nyman - Heinäkuu 22, 2015, 15:23:50 Helsingin Uutiset 22.7.2015:
-- "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia – HSL joutui myöntämään kehäradan ongelmat Etenkin kehäradan junat ovat takkuilleet pahasti. Kehäradan tulon myötä kaupunkirataa käyttävien lähijunien myöhästymiset ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Heinäkuun kolmella ensimmäisellä viikolla myöhästyneitä junavuoroja on ollut 2,7-kertainen määrä kesäkuun määrään verrattuna. Kesäkuussa kaupunkiratojen junat eli A-, I-, K-, M-, N-, P-, junat olivat ajoissa 96,5 prosentin varmuudella. Heinäkuussa luku on pudonnut 89,8 prosenttiin. Pudotus ei kuulosta paljolta, mutta koska kaupunkiradalla kulkee kuukausittain yli 15 000 junavuoroa, käytännössä ero on valtava." -- Voit lukea jutun kokonaisuudessaan tästä : http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/303546-junien-myohastymiset-kasvaneet-170-prosenttia-hsl-joutui-myontamaan-keharadan Otsikko: Vs: HU 22.7.2015: "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia" Kirjoitti: Vesa Höijer - Marraskuu 21, 2015, 23:37:49 Kaukojunat kulkevat nykyään paremmin aikataulujen mukaan:
http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/tasmallisyys/tasmallisyyslukuja/kaukoliikenteen-tasmallisyys/ Otsikko: Vs: HU 22.7.2015: "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia" Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Marraskuu 21, 2015, 23:58:49 VR:llä on aktivoiduttu ja ryhdytty julkaisemaan tarkempaa täsmällisyystietoa. Hyvä!
Otsikko: Vs: HU 22.7.2015: "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia" Kirjoitti: Vesa Höijer - Marraskuu 23, 2015, 18:32:41 Siltä minustakin tuntuu, että junat ovat viime aikoina pysyneet paremmin aikatauluissa kuin ennen. Lisäksi asemilla taidetaan seistä vähän pidempään, ja siten voidaan lähteä ajoissa vaikka olisi tultu vähän myöhässä.
Otsikko: Vs: HU 22.7.2015: "Junien myöhästymiset kasvaneet 170 prosenttia" Kirjoitti: Petri Nummijoki - Marraskuu 23, 2015, 20:31:37 Kaukojunat kulkevat nykyään paremmin aikataulujen mukaan: http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/tasmallisyys/tasmallisyyslukuja/kaukoliikenteen-tasmallisyys/ Tosin vuosien 2012-2014 välillä ei tuon mukaan ole suurtakaan eroa ja vertailu vuosiin 2010 ja 2011 on sikäli epäoikeudenmukainen, että talvet 2009-2010 ja 2010-2011 olivat huomattavasti kovemmat, kuin sen jälkeen koetut. Siten noiden lukemien perusteella ei kannata tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, että järjestelmä olisi oikeasti paremmin häiriöitä sietävä muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. |