Otsikko: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Tuomo Ala-Keturi - Elokuu 26, 2015, 09:00:33 http://yle.fi/uutiset/juna_ja_rekka_tormasivat_aanekoskella/8254512
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Petri Tuovinen - Elokuu 26, 2015, 09:11:23 Ksml:n jutun kuvassa näkyy rekka ilman ohjaamoa:
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/kuorma-auto-ja-tavarajuna-tormasivat-%C3%A4anekoskella-yksi-loukkaantui/2114082 Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Mikko Ketolainen - Elokuu 26, 2015, 13:51:17 Vetureina olivat kaksi 27 sarjan Dv12:sta, en muista tarkkoja numeroita, mutta törmäävänä osapuolena olleen numero taisi olla 2723. Huomattavasti paremmassa kunnossa se oli kuitenkin, kuin 2633 kolme vuotta aikaisemmin. Veturit ja vaunut pysyivät raiteilla ja junakin pääsi jatkamaan matkaansa. Jotain metallitankoja oli keulasta vääntynyt.
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Roope Prusila - Elokuu 26, 2015, 15:03:28 Jotain metallitankoja oli keulasta vääntynyt. Olisiko käyntisiltojen kaiteet ottaneet osumaa? Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Mikko Ketolainen - Elokuu 26, 2015, 20:34:33 Eiköhän ne niitä käyntisiltojen kaiteiden jäännöksiä olleet.
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Timo Vainio - Elokuu 27, 2015, 09:41:04 Ainakin neljäs onnettomuus vartioimattomassa tasoristeyksessä raskaan kaluston kanssa tänä vuonna. Kaikissa näissä veturi on osunut ajoneuvon etuosaan, mitähän tapahtuu kun juna osuu soralastissa olevan rekan lavan kohdalle > 80 km/h?
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Roope Prusila - Elokuu 27, 2015, 13:55:40 Ainakin neljäs onnettomuus vartioimattomassa tasoristeyksessä raskaan kaluston kanssa tänä vuonna. Kaikissa näissä veturi on osunut ajoneuvon etuosaan, mitähän tapahtuu kun juna osuu soralastissa olevan rekan lavan kohdalle > 80 km/h? Muistellaan, mitä tapahtui, kun pendolino törmäsi viljarekan perävaunuun. Nokka meni sananmukaisesti lyttyyn. No, sora on painavampaa kuin vilja. Tuosta voi päätellä, että jälki voi olla aika paljon pahempaa. Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Mikko Ketolainen - Elokuu 27, 2015, 20:49:23 Ainakin neljäs onnettomuus vartioimattomassa tasoristeyksessä raskaan kaluston kanssa tänä vuonna. Kaikissa näissä veturi on osunut ajoneuvon etuosaan, mitähän tapahtuu kun juna osuu soralastissa olevan rekan lavan kohdalle > 80 km/h? Muistellaan, mitä tapahtui, kun pendolino törmäsi viljarekan perävaunuun. Nokka meni sananmukaisesti lyttyyn. No, sora on painavampaa kuin vilja. Tuosta voi päätellä, että jälki voi olla aika paljon pahempaa. Katsotaanpa näitä onnettomuustutkintakeskuksen raportteja C5/1998R Tasoristeysonnettomuus Hangossa 16.3.1998 http://tinyurl.com/nn7vltb B2/2000R Matkustajajunan ja sepeliä kuljettaneen ajoneuvoyhdistelmän törmäys Kuivaniemellä 6.7.2000 http://tinyurl.com/pky9x6k C6/2003R Vaihtotyöyksikön ja sementtiä kuljettaneen ajoneuvoyhdistelmän törmäys Lappeenrannassa 1.7.2003 http://tinyurl.com/q3p5lmb Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Roope Prusila - Elokuu 27, 2015, 22:50:25 Ja toki myös osapuolten tilannenopeus vaikuttaa siihen millaista jälkeä tulee.
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Mikko Ketolainen - Elokuu 31, 2015, 10:30:14 Aamun juna meni tänään kohti pohjoista hiukan aamu kahdeksan jälkeen ja veturinkuljettaja soitti pilliä useamman kerran ennen tuota tasoristeystä. Aloin jo varautua siihen, että joku on keskellä tasoristeystä ja kuuluuko kohta taas pamaus. Mutta onneksi ei kuulunut. Parempihan se on soittaa pilliä varmuuden vuoksi, vaikka risteysalueella ei ketään näkyisikään.
Otsikko: Vs: Juna ja rekka törmäsivät Äänekoskella Kirjoitti: Jouni Hytönen - Elokuu 31, 2015, 10:37:00 Jotenkin voisi rivien välistä lukea, että stop-merkkejä ei välttämättä tuossa tasoristeyksessä aina noudateta. Liikennemäärä kadulla on kyllä suuri (laskettu v. 2013 927 ajoneuvoa/vrk) ja radalla pieni (ma-la kaksi tavarajunaa + epäsäännölliset kulkijat).
|