Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Markus Räsänen - Elokuu 26, 2009, 20:15:43



Otsikko: InterCity-juna (IC 9) Kouvolasta klo 17.51 Joensuuhun jää myöhään!
Kirjoitti: Markus Räsänen - Elokuu 26, 2009, 20:15:43
InterCity-juna (IC 9) Kouvolasta klo 17.51 Joensuuhun jää myöhään noin 40 minuuttia rataosalle rikkoutuneen junan vuoksi.

Mikähän tämä "juna" mahdollisesti on, rikkoutunut veturi?

Lähde: VR Liikennetuedotteet


Otsikko: Vs: InterCity-juna (IC 9) Kouvolasta klo 17.51 Joensuuhun jää myöhään!
Kirjoitti: Juba Mäkinen - Elokuu 27, 2009, 21:52:06
Juna oli 2144 Imatralta Joutsenoon, 30kpl venäläisiä raakapuuvaunuja ja painoa 2087tn. Jäi kaksi kertaa mäkeen, Imatralla heti lähtiessä, sekä Rauhassa jossa oli tarkoitus väistää IC 9. Ei ollut veturissa mitään vikaa, taisi olla vaan junassa hieman ylipainoa, pyörä piti mutta kun ei veturi vaan jaksanut vetää. Hyytyi ennen Rauhan tulovaihdetta, koska ajomoottorit lämpenivät jo Imatran mäessä. IC 9 jäi myöhään, avustettuaan 2144:n pois mäestä.


Otsikko: Vs: InterCity-juna (IC 9) Kouvolasta klo 17.51 Joensuuhun jää myöhään!
Kirjoitti: Markku Blomgren - Elokuu 27, 2009, 22:09:44
Tuohan selittää aika paljon, varsinkin kun yksinäisen Sr1:sen max junapaino saisi olla 2000t, uutena taisi olla 2250t? Lähtömäkeen jämähtäminen on ihan ymmärrettävää jollei saa vauhtia yhtään niin siinä joutuu veturi tekemään työtä ahkerasti.

Avustiko imatran päivystäjä (Dr14) lähtömäessä? Ja miten IC9 avusti tuon Rauhassa sivuun, irroitettiinko omasta junastaan vai ajettiin junineen päivineen kiinni ja hinatiin sivulle ja irroitus ja suorien kautta imatralle (ja edelleen Joensuuhun)?


Otsikko: Vs: InterCity-juna (IC 9) Kouvolasta klo 17.51 Joensuuhun jää myöhään!
Kirjoitti: Juba Mäkinen - Elokuu 28, 2009, 10:10:06
Tuohan selittää aika paljon, varsinkin kun yksinäisen Sr1:sen max junapaino saisi olla 2000t, uutena taisi olla 2250t? Lähtömäkeen jämähtäminen on ihan ymmärrettävää jollei saa vauhtia yhtään niin siinä joutuu veturi tekemään työtä ahkerasti.

Erotusjakso heti imatralta lähtiessä haittaa myös vauhdin ottamista ja sn20.

Avustiko imatran päivystäjä (Dr14) lähtömäessä? Ja miten IC9 avusti tuon Rauhassa sivuun, irroitettiinko omasta junastaan vai ajettiin junineen päivineen kiinni ja hinatiin sivulle ja irroitus ja suorien kautta imatralle (ja edelleen Joensuuhun)?

Päivystäjä työnsi. Rauhassa juna hyytyi jo ennen tulovaihdetta, eli IC 9 avusti kaikkine vaunuineen päivineen 2144:n päätielle, irroitus ja kakkostietä ohi.